Niinpä niin, moni muistaa kuinka -70 -luvulla kauppahalli kaadettiin Kotkan torin kulmalta yön pimeydessä, koska suojelupäätös ei ollut ns. tiedossa. Unohtumatonta on sekin, että aamun valjettua kyseinen päätös saapui postitse. Onko jokin muuttunut kaupungin toimintatapojen suhteen?
Moni muistaa kauppahallin
8
693
Vastaukset
- muuan kalakauppias
Kotkan kauppahalli oli loppuun asti tämän näköinen.
http://www.kiinteistokeskus.net/hallinta/galleryFiles/VanhaaKotkaa/Kauppahalli.jpg
Sitten jostakin syystä maisema muuttui 70-luvun puolivälissä tällaiseksi.
http://vuodatus-media-1.web-effect.net/g/6364/912413.jpg
Mahtasikohan esim. Hannu Kilgast muistella ääneen miten sai kaupungin parhaan kauppapaikan?- Itkettää
Kiitos kuvista, hyvä Kalakauppias!
Miten kaunis halli olisikaan torin kulmalla. Se antaisi historiallista syvyyttä koko kaupungille. Hallin hävittäminen oli todellinen rikos, josta olisi kuulunut saada edes jonkinlainen rangaistus. Roistoilta taitaa olla turha toivoa vastauksia. - herra Eel
Itkettää kirjoitti:
Kiitos kuvista, hyvä Kalakauppias!
Miten kaunis halli olisikaan torin kulmalla. Se antaisi historiallista syvyyttä koko kaupungille. Hallin hävittäminen oli todellinen rikos, josta olisi kuulunut saada edes jonkinlainen rangaistus. Roistoilta taitaa olla turha toivoa vastauksia.Vein joskus v. 66 isäukon ja veljeni kanssa ankeriaita halliin myytäväksi. Saatiin niistä me pojatkin ihan markka mieheen joka oli aivan helvetin kova ruskeavoittoinen seteliraha ja kun ei äiti ollut vahtimassa niin ne hukattiin hallin karkkipuotiin. Markalla sai siihen aikaan pikkupojan taskuihin ison kasan karamellejä eikä harmita vieläkään yhtään. Kyllä kelpasi suu messingillä hypätä moottoriin ja puksutella Kuutsalon suuntaan ja ajatella ankeriaita.
Tuo hallin salamyhkäinen hävittäminen kyllä harmittaa. Eikä ole meno näköjään muutamassa vuosikymmenessä ainakaan parempaan suuntaan muuttunut.
Kotkassa,kuten muissakin suomen kaupungeissa on sama vaiva. Virkamiehillä puoluesidonnaisuudesta riippumatta on valtaa eikä vieläkään vastuuta. - Evoluu.tio
herra Eel kirjoitti:
Vein joskus v. 66 isäukon ja veljeni kanssa ankeriaita halliin myytäväksi. Saatiin niistä me pojatkin ihan markka mieheen joka oli aivan helvetin kova ruskeavoittoinen seteliraha ja kun ei äiti ollut vahtimassa niin ne hukattiin hallin karkkipuotiin. Markalla sai siihen aikaan pikkupojan taskuihin ison kasan karamellejä eikä harmita vieläkään yhtään. Kyllä kelpasi suu messingillä hypätä moottoriin ja puksutella Kuutsalon suuntaan ja ajatella ankeriaita.
Tuo hallin salamyhkäinen hävittäminen kyllä harmittaa. Eikä ole meno näköjään muutamassa vuosikymmenessä ainakaan parempaan suuntaan muuttunut.
Kotkassa,kuten muissakin suomen kaupungeissa on sama vaiva. Virkamiehillä puoluesidonnaisuudesta riippumatta on valtaa eikä vieläkään vastuuta.Karmea rötisköhän se vanha halli oli ja rumensi maisemaa. Kyllä tuo pissanvärinen uusi rakennus on hienoa 70 luvun tyyliä ja lajissaan todella komea!
- Ja Entrecotea
Törkynen temppuhan se oli Keskolta.
Toisaalta tuskin Kauppahalli menestyisi Kotkassa.Hinnat olisi liian kalliita työläiskaupungin asukkaille jotka ostavat vain tarjous HK:n sinistä plussakortilla.
Savuporoa tai tuoreita viljabroilereita ankeriaista puhumattakaan ei kotkanpoika osta. - Kun komea halli purettiin
Ja Entrecotea kirjoitti:
Törkynen temppuhan se oli Keskolta.
Toisaalta tuskin Kauppahalli menestyisi Kotkassa.Hinnat olisi liian kalliita työläiskaupungin asukkaille jotka ostavat vain tarjous HK:n sinistä plussakortilla.
Savuporoa tai tuoreita viljabroilereita ankeriaista puhumattakaan ei kotkanpoika osta.Mulla on sellainen muistikuva,että kävin äitini kanssa joskus ennen kouluikää eli 1972 tuossa hallissa.Olen syntynyt 1965.
- Hyvinkin
Kun komea halli purettiin kirjoitti:
Mulla on sellainen muistikuva,että kävin äitini kanssa joskus ennen kouluikää eli 1972 tuossa hallissa.Olen syntynyt 1965.
Kuinka kävimme aina ostoksilla kauppahallissa, pääovesta oikealle mentiin ns.elintarvikeosastoille: oli kalatiskit huippeat ja aivan päässä oli meijerituotteet jossa oli irtovoita iso kimpale ja juustoa sait ostaa niin ison palan millaisen halusit kauppiaan leikkaavan. NAm...ja aivan pääovesta suoraan oli Ahon lihakauppa josta sai aina tuoreet lihatuotteet. Ahoa vastapäätä oli pääoven vasemmalla puolen Pethmanin herkkukauppa "naimt jne." ja Vasemmassa siivessä heti oikealla Karjalaisen leipäkauppa ja siitä eteenpäin oli vaatekauppoja mm.Lehtisen kauppa jne...
Olen syntynyt 1957 ja kävin kyllä kauppahallissa niin kauan kuin se siinä oli. Kyllä se oli väärin purkaa, koska monissa kaupungeissa on kauppahallit jotka jopa toimivat. mm.Kouvolassakin hallissa toimii Husun lihakauppa josta haen hyvin usein lihatuotteet. Kiitoksia Husuille hyvästä tarjonnasta. - Ei uutta Kotkasta
Kun komea halli purettiin kirjoitti:
Mulla on sellainen muistikuva,että kävin äitini kanssa joskus ennen kouluikää eli 1972 tuossa hallissa.Olen syntynyt 1965.
Googlesta löytyi, purkamisvuosi oli 1975.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770