Mielenkiintoista!

The Wonderer

Antiikin spartassa homoseksuaalisuus ja pedofiilia kuului normaalina osana poikien kasvuun ja kehitykseen, ja silti heistä kehittyi maailman parasta jalkaväkeä. Onko ihminen sittenkään pohjimmiltaan heteroseksuaali:


http://www.channel4.com/history/microsites/H/history/heads/outtakes/spartans2.html



__________________________________________________
Marriage by capture


At the age of seven, boys would be sent away to the agoge – the tough, uncompromising Spartan system where they would be schooled in the art of war. Male bonding wasn't just encouraged; it was compulsory. At the age of 12, a boy was paired with an older man, usually one of the unmarried warriors, aged between 20 and 30.

This man would have been responsible not only for the conduct of the boy, but also for providing for him materially. He was a surrogate mother, father, teacher and mentor. But he was also a lover, for institutionalised pederasty was a part and parcel of life for the Spartan warriors. These intimate relationships seem to have had lasting psychological and emotional effects on the men.

When the time came for them to get married, it must have been a difficult adjustment to make. But the pragmatic Spartans came up with an unusual way to help them through their wedding night. They practised a custom called 'marriage by capture'. On her wedding night, a bride would have her head shaved, like a small boy in the agoge. She would be dressed in a man's cloak and sandals and left alone in a dark room.

Meanwhile, her husband would quietly leave the common mess, come to her, lay her down on a straw palette, have sex with her and then slip back to sleep with his comrades as usual. This wasn't just a quaint wedding-night ritual. It could carry on for months or even years.

There has been much debate about the significance of this bizarre ritual. However, it seems obvious that it was a piece of sexual theatre, designed to acclimatise men to the presence of women when, until then, their only experience of sex had been with other men.

29

1192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin

      paskaa.

      • endi

        Paskaa millä perusteella? Eiköhän tuo ihan yleistä tietoa oo, ihan hissan tunnilla koulussa kerrottiin... Ymmärtääkseni joissain Aasian maissa oli sama juttu? Kai aika yleistä.


    • Tylsättunnit

      No meille ei ainakaan missään vaiheessa peruskoulua oo opetettu hissassa mitään tuollaista. Eikä ylipäätään mitään Spartasta.

      • Historianharrastaja

        Sulla on tainnut olla kommunisti opettajana ja aika on mennyt kaikenlaiseen huuhaahan.
        Eikö sinua nypi, kun et tiedä mitään historiasta?


      • 6kymppinenukko

        Ja kas kummaa meille kyllä asiasta kerrottin jo 60 luvun lopulla mut ei siitä pidetty isoa numeroa, kuintenkin mainittiin et 12v ylöspäin pojat lähetettin miehille oppiin ja oli erittäin arvostettueajos nuori poika pääsi poliitikon tai julkkisen poikarakastajaksi.


      • Fuckyoufag
        Historianharrastaja kirjoitti:

        Sulla on tainnut olla kommunisti opettajana ja aika on mennyt kaikenlaiseen huuhaahan.
        Eikö sinua nypi, kun et tiedä mitään historiasta?

        Ja tää on varmastikki niin tärkeää tietää ja okeasti rohkeasti esille tuotava juttu hiatoriasta


      • Fuckyoufag kirjoitti:

        Ja tää on varmastikki niin tärkeää tietää ja okeasti rohkeasti esille tuotava juttu hiatoriasta

        Kaikki historiassa on tärkeää tietää.
        Ja jos maapallolla on elämää 1000 vuoden kuluttua silloin nauravat meidän tuheruksille ja ajatuksille.

        Kyllä se oli minulla ainakin viidellä luokalla tiedossa, siis nykyisin sanotaan alakoulussa.


      • Heteropride
        Hah ja taas arvasit väärin
        Siksi miksi meitsiä luulet toimii nimimerkillä peepingtommi1
        Ja sillä oli aikoinan tämä minun nimimerkki kun se viirapää lopetti tilinsä odotin hiljaisuudessa ja sitten rekistöröin sen ja siitäkö piipparitommi repi pelihousut ja rekisteröi sen peepingtommi1..

        Olen ollut sen viirapään ihossa kuin piikki kun se eka kerran tuli qruiseriin.


      • Anonyymi
        peepingtommi kirjoitti:

        Heteropride
        Hah ja taas arvasit väärin
        Siksi miksi meitsiä luulet toimii nimimerkillä peepingtommi1
        Ja sillä oli aikoinan tämä minun nimimerkki kun se viirapää lopetti tilinsä odotin hiljaisuudessa ja sitten rekistöröin sen ja siitäkö piipparitommi repi pelihousut ja rekisteröi sen peepingtommi1..

        Olen ollut sen viirapään ihossa kuin piikki kun se eka kerran tuli qruiseriin.

        Kyllä se Aapo katkerana taas ulisee omiaan 😂


      • Heteropride eikö ne ole vain sinun Fantasiaa eihän kukaan hetero postaile gay foorumissa olet jo legenda gay foorumeissa
        olisiko aika päivittää tuo sinun nimesi, uusi olisi gaypride


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se Aapo katkerana taas ulisee omiaan 😂

        Ja piippari itse kommentoi ihan anonyyminä, olet ihan hauska kun edelleen käytät samoja sanoja ja kirjoitustyylisi ei ole muuttunut vuosien varrella kuten edelleen on mielenterveys ongelma ihan ihollasi.
        Kiitos että paljastit itse näinkin helposti.


    • Fellatio

      Antiikin aikaan miesten välinen seksi oli yleisesti hyväksyttyä. Taitaa tulla homostelu pojilta ja miehiltä ihan luonnostaan silloin, kun yhteiskunta ei sitä tuomitse. Yhä ollaan aika kaukana antiikin yhteiskuntien vapaamielisyydestä. Siihen aikaan esim. yksityisissä kodeissa ja julkisissa tiloissa oli yleisesti eroottista taidetta esillä.

      Monissa kulttuureissa on ollut tapana ohjata juurikin murrosikäiset pojat ja 20 vuotiaat naimattomat miehet seksuaalisesti yhteen. Tulee mieleen, että se on ollut hyvä keino estää nuorten miesten seksuaalinen turhautuminen kun hormonitoiminta käy ylikierroksilla.

      Erään Papua-Uusi-Guinealaisen heimon miehistymisrituaali;

      This ritual, which is a symbol of a young boy’s rite of passage to manhood, starts when a boy is between the ages of 6 to 10 and comprises of 6 stages. The six stage process of affirming one’s manhood can take anywhere from 10 to 15 years until these young men give birth to a child.

      Much of the initiation and training is characterizes by what some have deemed to be highly eroticized and sexual. The young boys are introduced to older warriors who are told that bachelors are going to “copulate” with them to make them grow. Throughout much of the 6 stages, the act of “fellatio” is integral to the process of becoming a man.

      The act of performing fellatio and the act of ingesting semen is seen as an integral part of manhood because boys are unable to mature into men unless they ingest semen and they adhere to the notion that all men have, “eaten the penis”. According to Sambia belief, the semen of a man possesses the “masculine spirit,” which young boys will be able to attain through his ingestion of semen.

    • ppppppppppppppppppppp

      Tosi juttu. : P

      Ja vaikka poikien tuleekin olla täysi-ikäisiä (18 ) niin on se nykyäänkin monen aikuisen pojun haave olla hieman vanhemman ja kokeneemman Miehen käsittelyssä. : P

    • Anonyymi

      Sexi ja nautintoseksi on eri juttu.

      • Anonyymi

        Onko muunlaista kuin nautintosexiä?


    • Anonyymi

      Italian alennustilaa tarkemmin analysoimatta, niin kunnon roomalaisella tulee olla ripulaation kestävät pronssipöksyt.

    • Jos se kuului normaalina osana yhteiskuntaan miten se on homofiliaa ja pedofiliaa?
      Eikö sitten kaikki joka on normaalia ole oikein ja hyväksyttävää?

      • Taidat olla aika aivoton.
        En väitä vaan kysyin eikö se silloin antiikin aikaan ollut ihan normaalia.
        Ja toiseksi en ole mikään piippari,taidat olla niin typerä ettet edes sitä tajua.
        Jos ymmärtäisit lukemasi niin huomaisit sen. Lue mitä bear kirjoittaa siitä kuka olen....


      • No mistä sen tietää kuka olet, olet joku anonyymi joka väittää olevan
        Heteropride voit ihan hyvin olla itse se viirapää piippari tommi.b ström.


    • Onhan ihan muslimi Afganistanissa poikatanssijat alle 15v poikia joita aikuiset miehet voivat ostaa seksipartneriksi.
      Mitä se sitten on?
      Arabimaissa on ihan yleistä poika/mies seksi ja poikien raiskaukset.

      • Anonyymi

        Onko mm arabikulttuurien naissorto normaalia

        No ei

        Ukot tekevät omien mieltymysten mukaan lakeja ja käytäntöjään

        Alistaen lapsiraukat aikuisten kierouksille

        Normaaleja suhteita ei ollenkaan sukupuolten välillä

        Rikoksista tehdään normaaliutta

        Vielä tänä päivänä

        Naisen huivin käyttämättä jättäminen 25 v tyrmää


    • Anonyymi

      Ei Marski oppejaan mistään turhasta porukasta ammentanut. Maailman valtias, Rooma, oli aikoinaan homoseksuaalisuuden kehto.

      • Eikö 17v marskia epäilty seksistä paikallisen tunnetun Homo apteekkarin kanssa ja sai erota Haminan kadettikoulusta.


      • Anonyymi
        peepingtommi kirjoitti:

        Eikö 17v marskia epäilty seksistä paikallisen tunnetun Homo apteekkarin kanssa ja sai erota Haminan kadettikoulusta.

        Eikö 83 vuotiasta peepingtommia epäilty seksistä 5 vuotiaan pikku pojan kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö 83 vuotiasta peepingtommia epäilty seksistä 5 vuotiaan pikku pojan kanssa?

        Et taida muistaa et kaappasin tämän nimimerkin siltä piipparilta eli siltä joka aikoinaan visersi paljon masennus, gay ja muillakin tääl s24 kuin myös qruiserissa, nykyisin tompalla onkin 2 profiilia täällä. Voi olla et hän on kiinnostunut 5v pojista.


      • En ole tämän keskustelun aloittaja voit tarkistaa profiilista koska olen rekisteröinyt nimimerkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö 83 vuotiasta peepingtommia epäilty seksistä 5 vuotiaan pikku pojan kanssa?

        En tiedä siitä mitään ja tuskin tuollainen valheiden levittäminen on asiallista.
        Marskista tarina on tosi jopa muutama päivä sitten tuli teeveestä.


      • Ainakin paljastit että sinun luetun tekstin ymmärrys on erittäin heikkoa, olisi kannattanut olla koulussa eikä juoksemassa pitkin kyliä imemässä äijien mulkkuja ja antamassa pyrstöä suuressa kiimassa ;)


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe