Saanko hankkia koiran

alkoholisti

Sopiiko koira lemmikiksi alkoholistille? Eihän alkoholiriippuvuus mikään este koiran kanssa liikkumiselle ja harrastamiselle ole, päinvastoin! Ajattelin hankkia koiran, mutta minulla on alkoholiriippuvuus. En ehkä tiedä, miltä tämä tekstini kuulostaa, mutta haluaisin asiallisia vastauksia. Minulla ei ole nykyään kiire minnekään. Olen päässyt eläkkeelle, mutta olen hyvässä kunnossa fyysisesti. Henkinen oireeni on vain alkoholiriippuvuus. oikeastaan koira voisi jopa vähentää minunalkoholin käyttöä.

29

989

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puoltaaaaa

jos hoitaisit koiran asiallisesti, miksei. riippuu alkoholismisi "muodosta".

En anna yht.tietojani mutta voisin auttaa asiassa, olkoon että viestisi oli provo ;)

Eiku drinkille taas!?

• kyllä minä tiedän

Alkoholistille ja narkkarillehan koira sopii hyvin, varmaan myyjäkin innostuu koska ainakaan rotukoiraa ei myydä liikuntaongelmaiselle terveelle raittiille siistille omassa asunnossa asuvalle omillaan toimeen tulevalle yksinäiselle keski-ikäiselle naiselle.
      Tämän olen kokenut, kasvattajat ovat tarkkoja.
      Silloin suututti, mutta nykyisin olen jo kiitollinen heidän ratkaisustaan, pulassa olisin pennun kanssa.
      Kuitenkin olen nähnyt koiria paljon "huonompien" omistajien hoivissa ja omistuksessa. Jos kaikki rahat menevät juomiin ja sossu maksaa asumiset, niin ihmettelen vaan......

• vastuuta

Pystytkö sitoutumaan koiran täyspäiväiseen hoitoon ? Entä pystytkö hoitamaan kaikki mahdolliset kustannukset koskien koiran hyvinvointia ? ruoka, rokotukset ,koiravero , sairauskulut ym. ym.?? näitä ajatellen kuulostaa ikävä kyllä huonolta kun ON ALKOHOLIRIIPPUVAISUUS eikä pysty enää työelämäänkään !!

• on taipumusta..

välillä sortua usean päivän ryyppyputkiin, niin et todellakaan voi hankkia koiraa. Koiraa on lenkitettävä JOKA PÄIVÄ vähintään se kolme kertaa ja lenkkeilyksi ei lasketa hortoilua lähikapakkaan ja koiran jättämistä hihnaan ulkopuolelle.

• tiedät Z-(

Tuskin sitä hankintaa kukaan pystyy sinulta kieltämään...vielä ? Mutta KOIRAN parasta ajatellen niin älä hanki koiraa ! Eläkkeelle pääsy/joutuminen ALKOHOLIN takia ilmeisesti syy siihen on ettet HALLITSE OMAA JUOMISTASI niin miten PYSTYT OTTAMAAN LAINKAA VASTUUTA KOIRAN HYVÄSTÄ HOIDOSTA ????????

• alkoholisti

...että jouduin eläkkeelle alkoholiriippuvuuden takia? Minä asun yksin maalla ja käyn lähimetsissä koiran kanssa, jos assn hankkia sellaisen. Kuka kasvattaja antaa koiran alkoholistille? Minulla ei ole ajokorttiakaan, koska olen pari kertaa jäänyt kiinni törkeästä rattijuopumuksesta. Mutta koira ehkä auttaisi minua pääsemään eroon alkoholiriippuvuudesta.

• rotukoiraa sillä monesti
        alkoholisti kirjoitti:

...että jouduin eläkkeelle alkoholiriippuvuuden takia? Minä asun yksin maalla ja käyn lähimetsissä koiran kanssa, jos assn hankkia sellaisen. Kuka kasvattaja antaa koiran alkoholistille? Minulla ei ole ajokorttiakaan, koska olen pari kertaa jäänyt kiinni törkeästä rattijuopumuksesta. Mutta koira ehkä auttaisi minua pääsemään eroon alkoholiriippuvuudesta.

seropeja saa ihan ilmaiseksikin ei niistä aina joudu maksaan vieläkään suomessa.Sitäpaitsi kotona tissutteleva juoppo on parempi seuralainen koiralle,kuin uraputkessa poukkoileva hörhö joka juoksee ravinteleissä ja kavereilla vapaaaikanakin.
        Koira ei kaipaa kuin turvaa,ruokaa ja mahdollisuutta olla 100% isännän kanssa joka ei potki sitä ikinä.se on koiran taivas.

rotukoiraa sillä monesti kirjoitti:

seropeja saa ihan ilmaiseksikin ei niistä aina joudu maksaan vieläkään suomessa.Sitäpaitsi kotona tissutteleva juoppo on parempi seuralainen koiralle,kuin uraputkessa poukkoileva hörhö joka juoksee ravinteleissä ja kavereilla vapaaaikanakin.
        Koira ei kaipaa kuin turvaa,ruokaa ja mahdollisuutta olla 100% isännän kanssa joka ei potki sitä ikinä.se on koiran taivas.

Seurasin itse monta vuotta yhden juopon elämää, koira oli isännän mukana joka paikassa, bussilla kävivät kaupugilla ja jopa terveyskeskuksen pihalla koira odotteli isäntää. Muistan kun isäntä kauhisteli, kun leikkaukseen oli menossa, että mihin hän koiran saa kun se on jo niin vanha. Koira oli rauhallinen ja ei lähtenyt karkuun koskaa, vaikka isäntä ei aina muistanut hihnasta pitää. Ei ollut pahoinpidelty koira, vaan oikein reipas ja varmaan pennusta asti isännän kanssa elellyt hyvässä hoidossa.

• vastuuta
        rotukoiraa sillä monesti kirjoitti:

Sama VASTUU ja HUOLENPITO on niin rekatuilla tai ilman !!!!

• Hukka-Musti

...kun nyt vasta löytyi kaveri, jolla varmasti piisaa aikaa koiran kanssa elämiseen. Ainakaan koira ei joutuisi olemaan pitkiä aikoja yksikseen kotona.

• ---------------------

koiran pitäminen olisi hienoa terapiamuotoa, ja se voisi toimia omalla tavallaan Sinun auttajana päihdeongelmasi kanssa. Koirasta sinun olisi pakko huolehtia, koiralla ei olisi muita kuin sinä. Koira auttaisi sinua jaksamaan päivästä toiseen, ja koira tarvitsee rutiinia elämäänsä, kuten myös Sinä tai kuka tahansa muu. Suosittelen lämpimästi:)

• alkoholisti

Kertoisiko joku minulle, mitkä ovat tärkeimpiöä seikkoja koirarotua valitessa.? Minulla tosiaan ei ole koskaan ennen ollut koiraa, mutta jos koiran hankkisin jälleen, niin olisi mukava saada varmistusta siihen, että haluan oikean koiran.

Riittävätkö nämä krireereiksi itselleni siitä, minkä rotuisen koiran hankin:

koira saa joka päivä liikuntaa, kun käynsen kanssa metsässä kävelemässä. Voin innostua pitämäöän sen kanssa hauskaa muullakin tavalla.

Eläkerahani riittävät myös koiran ruointaan ja muuhun sen elätykseen. Koola ei ole väliä, kun asun maalla omakotitalossa.

Minun sukulaisten joukossa on eri ikäisiä lapsia, joita koira joutuisi tapailemaan.

Turkki on melko helppohoitoinen. osaan varmasti lykkö harjata sitä, mutta kyllä minulle opetettaisiin hoitamaan sitä oikealla tavalla.

Seolisi ensimmäinen koirani.

Osaisiko joku ihana ihminen kertoa, mikä olisi munulle sopiva rotu.? Olen kuullut, että vastauksia kannattaa kysyä sellaisilta ihmisiltä, jotka tuntevat laajan rotukirjon, eikä semmoisilta, jotka tuntevat vain kaikista yleisimmät rodut. Kiiitän niitä, jotka auttaisivat. Voisin tehdä rotuvalinnan itsekn, mutta otan avun aina vastaan. Itse tunnen pienen rotukirjon.

• alkoholisti

En halua tuhlata täältä palstalta tilaa aloittamalla uutta kyselya. Siksi ajattelin olenav järkevää esittää nämä kysymyksen tämöän samankyselun yhteydessä.

• suosittelija

Ota tarpeeksi iso koira,eihän pienestä ole mitään iloa,kuka sitä pelkäisi.

• sakemaanikko

mieleen jokin sekarotuinen pystykorva. Nehän ovat pääsääntöisesti terveitä ja mukavia.

• alkoholisti
        sakemaanikko kirjoitti:

mieleen jokin sekarotuinen pystykorva. Nehän ovat pääsääntöisesti terveitä ja mukavia.

Mutta haluaisin tietää, osaako joku johdattaa minutoikean rodun jäljille. Kun eikös niitä pystykorviakin ole aika lailla eri laisia. Minä nyt vain haluaisin puhdasrotuisen koiran. Osaako joku neuvoa mknua hankkimaan oikean laisenrodun ja tietoa siitä?

• Kaukkari ihminen
        alkoholisti kirjoitti:

Mutta haluaisin tietää, osaako joku johdattaa minutoikean rodun jäljille. Kun eikös niitä pystykorviakin ole aika lailla eri laisia. Minä nyt vain haluaisin puhdasrotuisen koiran. Osaako joku neuvoa mknua hankkimaan oikean laisenrodun ja tietoa siitä?

Miten olisi joku noutajan ja jonkun muun sekoitus? niitä nimittäin on paljon jo pelkästään myynnissä mutta on myös löytö koira kodeilla kotia vailla.Käy ihmeessä katselemassa noita löytö koira sivustoja jospa vaikka siellä olisi joku joka todella tarvitsee kipeästi sinua ja kotia=)Siinä samalla yhdistyisi mailman upein teko nimittäin pelastaisit eläimen kodin tarjoamalla.

• hauvakonetta
        alkoholisti kirjoitti:

Siinä saa luetella ominaisuuksia,
        joita haluaisi koirallansa olevan ja sitten
        *kone* kertoo sopivia rotuja.

Sen jälkeen voi vaikka netistä hakea lisää
        tietoa näistä annetuista vaihtoehdoista.

Löytyy osoitteesta:

http://www.iltasanomat.fi/hauvakone

Onnea eteenpäin ;)

• sakemaanikko
        hauvakonetta kirjoitti:

Löytyy osoitteesta:

Onnea eteenpäin ;)

tosissasiko ehdotit? Hauvakone on yhtä luotettava, kuin päivän horoskooppi.

• se hauvakone
        sakemaanikko kirjoitti:

tosissasiko ehdotit? Hauvakone on yhtä luotettava, kuin päivän horoskooppi.

epäluotettavampi kuin päivänhoroskooppi. Minulle tuli ehdotukseksi Suomen pystykorva, vaikken varmasti sellaista haukkuherkkää koiraa ole ikinä halunnut, enkä metsästä jne.

• kävi niin
        se hauvakone kirjoitti:

epäluotettavampi kuin päivänhoroskooppi. Minulle tuli ehdotukseksi Suomen pystykorva, vaikken varmasti sellaista haukkuherkkää koiraa ole ikinä halunnut, enkä metsästä jne.

että annoin hauvakoneelle kaikki sellaiset tunnusluvut että se olisi pitänyt ymmärtää tarjota mulle suomenpystykorvaa. Vaan tuliko, v***t.

Että se hauvakoneen luotettavuudesta. Ja nyt se pystäri on.

• Hukka-Musti
        kävi niin kirjoitti:

että annoin hauvakoneelle kaikki sellaiset tunnusluvut että se olisi pitänyt ymmärtää tarjota mulle suomenpystykorvaa. Vaan tuliko, v***t.

Että se hauvakoneen luotettavuudesta. Ja nyt se pystäri on.

Se hauvakone on tehty vain viihteeksi. Siinä tulee vastaukseksi se mika tulee. Se on vain >>viihdettä>>. Minulle tuli puli, kun tavoittelin suurta ja lyhytturkkista koiraa...

• tämäkin näin
        hauvakonetta kirjoitti:

Löytyy osoitteesta:

Onnea eteenpäin ;)

http://www.lampiluoto.net/omarotu/omarotu_testi.php

Tämä ja Hauvakone ovat ihan hauskoja, mutta loppujen lopuksi vain epäluotettavaa viihdettä.

• alkoholisti
        tämäkin näin kirjoitti:

http://www.lampiluoto.net/omarotu/omarotu_testi.php

Tämä ja Hauvakone ovat ihan hauskoja, mutta loppujen lopuksi vain epäluotettavaa viihdettä.

Siitä hauvakoneesta sainvastaukseksi borderterrierin ja omasta rodusta tasan 100 eri rotua. omassa rodussa en saanut vastausteni joukkoon kuitenkaanbroderterrieriä.

• trythis
        alkoholisti kirjoitti:

Siitä hauvakoneesta sainvastaukseksi borderterrierin ja omasta rodusta tasan 100 eri rotua. omassa rodussa en saanut vastausteni joukkoon kuitenkaanbroderterrieriä.

Googleta keskikaljannoutaja ja koskenkorvannoutaja.

A´Vot

• alkoholisti
        trythis kirjoitti:

Googleta keskikaljannoutaja ja koskenkorvannoutaja.

A´Vot

Osaako joku sanoa, sopisiko mulle chesapeakelahdonnoutaja? Millainen se teidäm dietääksenne on?

• mitetimme pitkään
        alkoholisti kirjoitti:

viime vuonna mikä rotu se voisi olla jonka hankkisimme. Pienempirotuisen olimme päättäneet hankkia kun poikamme lähtee kouluun. Sitten vain yhtenä päivänä viime elokuussa törmäsimme Länsi Götamaan pystykorvaan. Jotenkin vain heti tuntui oikealta rodulta meille. Tutustuimme rotuun lukemalla,keskustelemalla omistajien kanssa sillä lopputuloksella että pentumme on luovutusiässä 4 viikon kuluttua. Tuossa semmoinen pentukirja yöpöydän päällä jonka lukemista jatkan kohta.:)

• trythis

• Ihan niinkuin yleensäkin,EI kukaan voi toisen puolesta vastata,sopiiko koira tai kultakala,tai ylipäätään mikään muu.
      Kyllä ihmisen itse pitää itsensä tuntea,tarpeensa ja mihin pystyy jne.
      Ihan niinkuin sinunkin pitäisi pystyä arvioimaan itsesi,pystytkö hoitamaan ja sitoutumaan johonkin elävään olentoon,joka tulee olemaan sinusta riippuvainen.Jos et siihen arviointiin itse kykene,niin tuskinpa kannattaa silloin eläintä ottaa.

Jos rotua harkitsee,niin siinäkin on ihan se itse itsensä tunteminen tärkeintä.Eli omat tarpeet,ja resurssit koiran kanssa.Ei se,mistä joku muu pitää,tai jollekin muulle sopii.
      Eri roduista saa tietoa pilvin pimein netistä,näyttelyistä,rotuyhdistysten sivuilta,kirjastosta ym. Mm.hyvä kirja on Tapio Eerolan kirjoittama eri koirarotujen esittely.
      Eli hiukan oma-aloitteellisuutta peliin.Sitä kun tullaan koiranomistajan elämässä paljonkin tarviimaan ;)

Kun omat tarpeet ja pohjatyö on kartoitettu,niin sitten on hyvä aika ja tilanne kysellä vaikka toisten kokemuksia,niin rotujen omistajilta kuin kasvattajilta ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      399
      8566
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      171
      2897
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1252
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1008
    5. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      64
      938
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      916
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      913
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      903
    9. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      852
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      832
    Aihe