Masennuslääkkeet - täysin turhia

masentunut---

En ymmärrä miksi psykiatrit tyrkyttävät SSRI ja SNRI lääkkeitä masennuspotilaille. Eikö todella ole olemassa parempaa lääkettä kuin nämä tunteentappajat? ensinnäkin nämä lääkket leikkaavat libidon kuin kirveen sivallus. Oman kokemukseni mukaan Cipralex ja Cymbalta tappavat tunteet. ei tunne hyvää, eikä myöskään huonoa, ei seiso, eikä haluta seksia, ei haluta tehdä yhtään mitään. Mikään ei tunnu mukavalta. Tuntuu että onko elämisessä mitään järkeä.

Ainoa toimiva lääke minulle on ollu Xanor. Mutta tämä sitte aiheuttaa kovan riippuvuuden, ja vieroitusoireet ovat suoraan helvetistä. Ahdistaa ja tärisee.. sitte toleranssi kasvaa ja annokset nousevat 4-5 mg kerta-annokiksi ja kohta elämästä ei tule yhtään mitään ilman tätä lääkettä. Vaikutus on kuitenkin aivan ihmeellisen hyvä, olo paranee ja mieli piristyy, sekä sosiaalisuus lisäääntyy. Tämä kestää n.2h ja sitten pitää ottaa uusi annos.. lopulta ollaan helvetissä.

sanokaa joku lääke joka ei ole tunteentappaja, ja TODELLAKIN TOIMII. muuten menee liian raskaaksi.

26

3641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toimispa joku lääke mulla niin, että tappais tunteet! Vielä parempi olis sellanen, joka latistais sukupuolivietinkin! Liian hyviä sellaiset lääkkeet ollakseen totta... tai no, liian hyviä jotta ne mulla toimis :( söisin heti jos sellaisia olis olemassa, mut aika naurettava ajatus et joku lääke vois latistaa mun tunteet xD Kaikki jo kokeiltu, millään lääkkellä ei mitään vaikutusta, paitsi jotkut masentaa entisestään...

• Tuo toimi mulla

Vei fiilikset ihan kokonaan. Tuntu siltä, että jos ryöstettäis ja hakattais ja heitettäis ojaan. Niin ois vaan kasppas, näin kävi ja jatkaisi kävelyä.

Ei ollut mitään negatiivisia tai posiivisia tunnetiloja kun tuota söin. Eikä haluttanutkaan. Itseasiassa kävin tuolloin urologilla eturauhastulehduksen takia. Se kysyi että runkkaanko, sanoin etten ainakaan muista runkanneeni pariin kuukauteen... Suositteli sitten runkkaamista siihen.

Että näin.

• Tepu69

Onko sinulle kokeiltu lamictalia(vaikuttava aine lamotrigiini. Se on epilepsia- ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön masennusvaiheen lääke.

• kalaöljyjä?

Aivot tarvitsevat oikeita rasvoja toimiakseen kunnolla.Tutkimuksiakin on tehty,niiden positiivisista vaikutuksesta,mutta lääkärit määräävät vain kemiallisia mömmöjä.Ota aluksi runsaasti E-EPAA,Bioteekin teho D:tä ja Teho B:tä.

• thisisomen

Efexoria oon nyt popsinut jonkin aikaa keskisuurella annostuksella, ei minkäänlaisia sivuvaikutuksia ja runkkaan vähintään 2 kertaa päivässä! ainut huono puoli että laukeaminen vaatii helvetisti työtä, eli saa runkata hiki hatussa melkein puoli tuntia että tulee... käy ihan päivän treenistä se.

Ja tunteetkaan ei oo kuollu, mut masis on häipyny aika tehokkaasti, eli toimii just niinku pitääki.

• tku420

lekuri kertoi mulle että olen maniassa, yhdessä avovaimoni kanssa he saivat minut hoitoon suljetulle. Olin siellä yhteensä 2 kk erilaisten lääkekokeilujen takia.

• thisisomen
        tku420 kirjoitti:

lekuri kertoi mulle että olen maniassa, yhdessä avovaimoni kanssa he saivat minut hoitoon suljetulle. Olin siellä yhteensä 2 kk erilaisten lääkekokeilujen takia.

Mahtaako tosiaan olla kyse maniasta;

efexor-kuurin alettua olen saanut kuntoon mm. raha-asiat, monet ystävä/kaverisuhteet, kämppä on pysyny siistinä ja on uus parempi järjestys jne. Järki leikkaa. Rahaa käytän nyt järkevästi, lasken aina kaikki menot ja tulot ja varmistan että pakollisiin menoihin jää silti riittävästi.

Jos mania on tällaista, niin sillon on ehkä parempi pysyäkin siinä maniassa..

• tku420
        thisisomen kirjoitti:

efexor-kuurin alettua olen saanut kuntoon mm. raha-asiat, monet ystävä/kaverisuhteet, kämppä on pysyny siistinä ja on uus parempi järjestys jne. Järki leikkaa. Rahaa käytän nyt järkevästi, lasken aina kaikki menot ja tulot ja varmistan että pakollisiin menoihin jää silti riittävästi.

mullakin meni ensimmäinen kk hyvin tuon efexor-kuurin alla noin ulkopuolisen kulmasta. Toisen kuukauden alussa käytökseni oli muuttunut kuulemma paljon. Mikää ei enään pysynyt hoidossa ja suutuin kaikesta huomauttelusta tekemättömien asioiden suhteen. En tiedä itse tuosta ajasta lähes mitään..

Mulla oli tosin vaikeuksia muistaa ottaa lääkettä silloin kun piti..

Hyvä että sulle Efexorit sopivat. Mulle ne eivät sovi.

• efexor....

toimii kyllä jos jollain on vaikka liian nopea laukeaminen ongelmana.

Kokemukseni mukaan efexor (muista snri-lääkkeistä ei kokemusta) aiheuttaa vähemmän libidon heikkenemistä kuin ssri:t tai ainakin se haitta vähenee ajan kanssa, kun lääkkeen noradrenaliinivaikutukset tulee (isommilla annoksilla).

• depressiosta toipumiselta
        thisisomen kirjoitti:

Kun sulla alkaa mennä lujaa ja "elämä hymyilee", et oo köyhä etkä kipee, energiaa riittää kaikkeen touhuumiseen ja sauhuumiseen, ei paljon nukuta jne.jne., silloin voit alkaa epäillä (hypo-)maniaa.

Monethan tajuavat maniansa vasta sairaalan suljetulla osastolla - jonne ovat ehkä ensimmäisen viiden minuutin aikana ehtineet perustaa potilasyhdistyksen, järjestäneet mielenosoituksen ym. ym. ;-)

• teki minut

tunnekylmäks. Kun söin niitä en tuntenut yhtään mitään. Pelkkää tyhjyyttä vaan. Ilman masennuslääkkeitä tunteet ovat tallella.

• ne tunteet on

just se, mistä vakavasti masentuneet nimen omaan haluaa päästä eroon, koska ovat vieneet ja vievät ihmisiä ennenaikaisesti hautaan. Eihän sitä terve masislääkkeistä muuta vaikutusta saakaan kuin haittavaikutukset.

• yks uudentyyppinen

Masennus on itsessään tunteentappaja. Libidon heikkeneminen on vakavan masennuksen oire.

SSRI-lääkkeet vievät seksihalut. Itselläni buspironin (Buspar) käyttö rinnan masislääkkeen kanssa vähensi ajan kanssa tuota libidon heikkenemistä (tosin siitä mitään isoo haittaa yksinäiselle ja kuoreensa käpristyneelle ihmiselle ollu!).

Xanor mikään masennuslääke oo, vaikka sillä sellaista vaikutustakin on. Paniikin laukaisija koko lääke. Otat siis xanoria 2 tunnin välein, no hoh hoijaa! Vaikuttais siltä, että haluat olla "vaikutuksen alaisena",mikä ei kyllä ole lääkkeiden käytön tarkoitus.

Oletko käyttänyt trisyklisiä? Niillä on kyllä enemmän sivuvaikutuksia, muttei tuota sex-puolen sellaista. Eivätkä käy alkoholia käyttäville tai itseään holtittomasti lääkitseville ihmisille avohoidossa sydänmyrkyllisyytensä takia.

Lopuksi a piece of news: Syyskuussa 2009 Suomen markkinoille tulee agomelatiini (Valdoxan), ihan uuden tyyppinen lääke, joka otetaan nukkumaan mentäessä. Sillä ei ole ssri-/snri -haittavaikutuksia.

• laukaise paniikkii

vaan helpottaa kohtausta, on kohtauslääke. Niitähän ei pitäis jatkuvasti popsia, tosin on myös hitaasti ja pitkään tasaisemmin vaikuttava depot-muoto olemassa ahdistuneisuuslääkkeeks.

• tku420

Mainitsemasi lääke agomelatiini on melatoniinireseptorien osittaisagonisti eli se sitoutuu melatoniireseptoreihin ja aktivoi ne, jonka seurauksena melatoniinia pystytään käyttämään paremmin.
        Melatoniinista itsestään yöunien laadun parantamiseen on jo hyötyä. Tämän yöunta parantavan vaikutuksen takia en tätä lääkettä ostaisi, vaan tyytyisin apteekkien melatoniini-valmisteisiin joista saa saman hyödyn.

Kyseisen aineen antidepressantti-vaikutus tulee aineen kyvystä toimia 5-HT2C-reseptorien antagonistina. Kyseinen antagonistivaikutus on tuttu mm. fluoksetiinistä(SSRI). Sitä mitä muita aivojen reseptoreja tämä aine sekondäärisesti kuormittaa ei ole vielä selvitetty. Venlafaksiini jota tässäkin ketjussa on kehuttu, on pahin muiden reseptorien kuormittaja. SSRI:t kuten fluoksetiini eivät nekään muita reseptoreja jätä kuormittamatta, mutta eivät samassa mittakaavassa kuin SNRI:t. Osaltaan näiden muiden reseptorien kuormituksesta johtuvat myös lääkkeen sivuoireet.

Kyseisestä tuotteesta ovat "sensaatiolehdet" ympäri Euroopan kirjoitelleet nyt kun sille saatiin myyntilupa viime kuussa. Mikä sinänsä on hieman outoa, koska mitään uutta kyseinen valmiste ei tarjoa... Jos et saa vastetta SSRI-lääkkeistä melatoniini, niin tuskin saat tästäkään lääkkeestä.

• tku420
        tku420 kirjoitti:

Mainitsemasi lääke agomelatiini on melatoniinireseptorien osittaisagonisti eli se sitoutuu melatoniireseptoreihin ja aktivoi ne, jonka seurauksena melatoniinia pystytään käyttämään paremmin.
        Melatoniinista itsestään yöunien laadun parantamiseen on jo hyötyä. Tämän yöunta parantavan vaikutuksen takia en tätä lääkettä ostaisi, vaan tyytyisin apteekkien melatoniini-valmisteisiin joista saa saman hyödyn.

Kyseisen aineen antidepressantti-vaikutus tulee aineen kyvystä toimia 5-HT2C-reseptorien antagonistina. Kyseinen antagonistivaikutus on tuttu mm. fluoksetiinistä(SSRI). Sitä mitä muita aivojen reseptoreja tämä aine sekondäärisesti kuormittaa ei ole vielä selvitetty. Venlafaksiini jota tässäkin ketjussa on kehuttu, on pahin muiden reseptorien kuormittaja. SSRI:t kuten fluoksetiini eivät nekään muita reseptoreja jätä kuormittamatta, mutta eivät samassa mittakaavassa kuin SNRI:t. Osaltaan näiden muiden reseptorien kuormituksesta johtuvat myös lääkkeen sivuoireet.

Kyseisestä tuotteesta ovat "sensaatiolehdet" ympäri Euroopan kirjoitelleet nyt kun sille saatiin myyntilupa viime kuussa. Mikä sinänsä on hieman outoa, koska mitään uutta kyseinen valmiste ei tarjoa... Jos et saa vastetta SSRI-lääkkeistä melatoniini, niin tuskin saat tästäkään lääkkeestä.

Tässä hyvä kuvaaja, joka kuvaa α1-adrenergisten reseptorien, G-proteiinikytkentäisten asetyleenikoliinireseptorien ja H1-histamiinireseptorien kuormitusta yleisimmillä antidepressanteilla.
        http://www.cnsforum.com/content/pictures/imagebank/lorespng/antidep_receptor_spec.png

Agomelatiinin vaikutusta näihin ei ole vielä tutkittu, mutta jos se ei kerran sivuvaikutuksia hirveämmin aiheuta ei uskoisi näiden kuormitusten kovin suuria olevan. Nämä eivät toki ole ainoita reseptoreita jonka toimintaa masennuslääkkeet häiritsevät.

• .............
        tku420 kirjoitti:

hyvä jos sais edes jonkinlaisen vasteen ilman ssri-lääkkeiden (sex-)sivuvaikutuksia...

• Minä vain

Mistä tiedät, että Valdoxan (agomelatiini) tulee Suomen markkinoille syyskuussa?

• ruik ruik

Nallekarkkejako pitäisi sit tarjota!

Kyllä sairas käyttää mielellään lääkkeitä vaikka niillä joitain sivuvaikutuksia olisikin.

• ovat täysin turhia

ei niistä ole mitään hyötyä minulle, jos minusta olisi kiinni niitä ei edes olisi minulla, halusin vain olla kiltti ja nyt saan tuntea itseni hulluksi ja nähdä painajaisia joka toinen yö

• pelkoa varmaankin
        ovat täysin turhia kirjoitti:

ei niistä ole mitään hyötyä minulle, jos minusta olisi kiinni niitä ei edes olisi minulla, halusin vain olla kiltti ja nyt saan tuntea itseni hulluksi ja nähdä painajaisia joka toinen yö

Ai niinkö? Että lääkkeiden syönti saa tuntemaan hulluksi itsesi? Onkohan noin. Taitaa olla pelkkä oma päähänpinttymäsi tuo "hullun leima".

Ja painajaisia kai näkevät kaikki.

Itselläni lääkitys on saanut aikaan sen, että näen hyvin eläviä ja vauhdikkaita unia. Nautin niistä kokemuksina - jää kyllä Hollywood toiseks ;)

• täällä liian
        pelkoa varmaankin kirjoitti:

Ai niinkö? Että lääkkeiden syönti saa tuntemaan hulluksi itsesi? Onkohan noin. Taitaa olla pelkkä oma päähänpinttymäsi tuo "hullun leima".

Ja painajaisia kai näkevät kaikki.

Itselläni lääkitys on saanut aikaan sen, että näen hyvin eläviä ja vauhdikkaita unia. Nautin niistä kokemuksina - jää kyllä Hollywood toiseks ;)

kauan ja oikein vatvoo asioita kunnolla ja rypee kurjuudessa niin tulee kyllä hulluksi. tottakai pelkään hullun leimaa kuollakseni. ja väsyttää ehdottomasti enemmän kun on levottomia öitä koska painajaisten määrä on moninkertaistunut. ei tule mieleen yhtään hyvää unta viime ajoilta, ainoastaan painajaisia, eikä hollywoodin tapaan jossakin kauhuleffan muodossa vaan tulee kova hätä läheisten puolesta

• Vähän hölmöö

Hölmöö juttua. Jos ja kun ihminen oikeasti on sairaalloisessa tilassa, niin ei siinä silloin ole vaihtoehtoja. Eikä varsinkaan ylen kriittisesti tositilanteessa voi spekuloida.

Tottakai jokainen masentunut ihminen, joka voi, niin kulkee ilman lääkitystä. Sanoisin, että onneksi olkoon, ja että olet aika luonnollisella mallilla masentunut ja mäntillä tuulella, kyllä se siitä... Ilman lääkettäkin tuolloin.

Lääkitykseen joutuneet = psyykkisissä vaivoissa elävät ovat - vähän eri juttu.

• tku420

Kannabista on käytetty depression hoitoon jo tuhansia vuosia. Sen pitkäaikaisvaikutukset tunnetaan jo sadan vuoden takaa toisin kuin _minkään_ nykyisen antidepressantin, vaikkakin siihen liittyvää tietoa on salailtu/mustamaalailtu aina YK:n alaisia järjestöjä myöten. Tämä lääke todellakin toimii, eikä siitä ole tunteentappajaksi.
      Ongelma tämän lääkkeen käyttämiseen on se, että lääketeollisuus ei voi myydä sitä patenttiensa takaa kalliilla hinnoilla.

Lääkekannabiksen käytön sallivissa maissa voidaan lääkekannabista määrätä mm. masennukseen ja moniin muihin MT-häiriöihin. Meillä tästä asiasta ei suostuta edes keskustelemaan, vaikka kannabiksen näytöt puhuvat puolestaan MT-häiriöitä hoidettaessa...

Jos kannabiksella hoidetaan masennusta on syytä pitää mielessä miten muitakin masennuksen hoitoon käytettäviä lääkkeitä käytetään eli tasaisesti. Syöminen olisi ehdottomasti järkevin vaihtoehto nautintotavoista, johtuen vaikutuksen pidemmästä kestosta kuin poltettuna.

• dealer!

Voi että sitä taas suolletaan kukkaispaskaa!

Mitään antidepressiivista tehoa ei ole tötsyttelystä koitunut!

Onko suositella mitään muuta "luontaistuotetta", jotta voisin syytää rahojani kansainväliselle järjestäytyneelle rikollisuudelle enkä sille kauhealle lääketeollisuudelle?

Vai haistelenko vain sitruunoita?

• Efexor depot

Efexor Depot
      Kunnon masennuksen hoitoon tarkoitettu lääke. Vaikuttavana kemikaalina venlafaksiini.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe