Veneiden hinnat

Puusauna

Kevät lähestyy ja tietysti sillä on vaikutus purjeveneiden hintoihin.Se mikä maksoi helmikuussa 30 000 maksaa nyt 33 000!Olisiko hinnat maksimissaan toukokuussa?

15

1505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostanut

helmikuussa, niin säästöä olisi kertynyt min 3k€
      Mutta veikkaan, että et ole edes ostoaikeissa, kuhan muuten vaan itket ja avaudut, kun mitään ei saa puoli-ilmaiseksi.

• Puusauna

Seuraan tietysti nettiveneen hintoja.Tämä on keskustelupalsta!Riidanhaastajille on ihan omat sivut!

• Kohtalontovereitako etsit?
        Puusauna kirjoitti:

Seuraan tietysti nettiveneen hintoja.Tämä on keskustelupalsta!Riidanhaastajille on ihan omat sivut!

Että voit samanlaisten pingviinien kanssa raakkua laumassa, kun kaikki on niin kurjaa ja kallista?
        Pyyntihinta ja myyntihinta on eriasia. Tämän ymmärtäkseen pitää ainaskin ottaa myyjään yhteyttä ja alkaa kauppaa hieromaan, eikä keskittää energiansa Suoli24:ssa itkemiseen.

• Kysyntä ja tarjonta

Eli pyytää saa, mutta on kai eri asia, saako pyytämäänsä? Ainakin itse jos olisin myymässä purjevenettäni, hinnoittelisin sen niin korkealle kuin suinkin. Niinhän sinäkin tekisit, eikö vain. Voi olla, että hintapiikki osuu vaikka huhtikuulle tai sitten ei. Ehkä ensi vuodelle? Tai sitten ostajien puuttuessa hinnat romahtavat. Hinta taitaa olla sopiva, kun kaupat syntyvät. Tiedossahan on, että isojen kalliinpien veneiden hintapyynnöt ovat huipussaan tiettynä aikana vuodesta ja halpojen veneiden taas ehkä toisena hetkenä vuodesta. Älä nyt sitten kysy seuraavaksi, mikä on halpa?

• Uteliaaksi käynyt

Minulle oli uutta, että "kalliiden" ja "halpojen" veneiden hintapiikkien ajankohta vaihtelisi. Käytetyistähän nyt puhuttiin, eikös? Jos moinen ilmio on olemassa, niin kertoistiko, miten se näkyy?

Yleinen käsitys kai on, että syksyllä saman veneen saa tai voi saada halvemmalla kuin keväällä. Kaksi selvää syytäkin löytyy: "venekuume" on luonnollisesti kovimmillaan kauden alussa tai lähestyessä, eli ostajia on paremmin. Ja toisaalta syksyllä veneenostaja tietää, että kauppahinnan päälle on heti tulossa lisäkuluna talvisäilytyskustannuksia eli itse veneestä maksaisi mielellään tonnin-pari vähemmän.

• Kysyntä ja tarjonta
        Uteliaaksi käynyt kirjoitti:

Minulle oli uutta, että "kalliiden" ja "halpojen" veneiden hintapiikkien ajankohta vaihtelisi. Käytetyistähän nyt puhuttiin, eikös? Jos moinen ilmio on olemassa, niin kertoistiko, miten se näkyy?

Yleinen käsitys kai on, että syksyllä saman veneen saa tai voi saada halvemmalla kuin keväällä. Kaksi selvää syytäkin löytyy: "venekuume" on luonnollisesti kovimmillaan kauden alussa tai lähestyessä, eli ostajia on paremmin. Ja toisaalta syksyllä veneenostaja tietää, että kauppahinnan päälle on heti tulossa lisäkuluna talvisäilytyskustannuksia eli itse veneestä maksaisi mielellään tonnin-pari vähemmän.

ostokohdetta syksystä 2007 lähtien etsittyäni ja sitten tehdessäni kaupat 2008 toukokuussa 35 jalkaisesta käytetystä purjeveneestä, että tiettyä systemaattista hintaheiluntaa näytti olevan. Tiettyyn hintaluokkaan asti näytti siltä, että varaa on pyytää ja maksaa vuodenajasta riippumatta, mutta sitten vähän kalliimpien kohdalla syksy näytti olevan halvempaa ainakin noin suhteellisesti. Mutta jonkun talvitelakointi on kuitenkin maksettava. Mutta eipä tästä kannata sen enempää asiaa vääntää.

Myyntipakon edessä taitaa olla kaikkein kurjin tilanne, vene on myytävä hinnalla millä hyvänsä ja milloin tahansa ja vielä huonoon hintaan.

• uteliaaksi tullut
        Kysyntä ja tarjonta kirjoitti:

ostokohdetta syksystä 2007 lähtien etsittyäni ja sitten tehdessäni kaupat 2008 toukokuussa 35 jalkaisesta käytetystä purjeveneestä, että tiettyä systemaattista hintaheiluntaa näytti olevan. Tiettyyn hintaluokkaan asti näytti siltä, että varaa on pyytää ja maksaa vuodenajasta riippumatta, mutta sitten vähän kalliimpien kohdalla syksy näytti olevan halvempaa ainakin noin suhteellisesti. Mutta jonkun talvitelakointi on kuitenkin maksettava. Mutta eipä tästä kannata sen enempää asiaa vääntää.

Myyntipakon edessä taitaa olla kaikkein kurjin tilanne, vene on myytävä hinnalla millä hyvänsä ja milloin tahansa ja vielä huonoon hintaan.

Luulin sinun tarkoittavan, että "halvoilla" ja "kalliilla" olisi molemmilla jonkinlainen vuosisykli, joka vain on eri tahdissa.

• tosiukko

JOS olet ostamassa ja tuo vene on se mitä haluat,
      kannattaa tarjota jotain, esim. pyynti -10%. Pyyntihinnat luonnollisesti vaihtelevat riippuen vuodenajasta. En usko, että nousee enää, juuri nyt tehdään ensi kesän venekaupat. Jos kauppaa ei synny, myyjä seilalee paatillaan iloisesti toukokuussa.

• asiaa kirjoitat, mutta

Täällä on jo miljoonaa avautumistopiccia veneiden törkyhinnoitteluista ym skeidasta.
        Tosiasia taitaa vaan olla niin, että kukaan näistä topiccien aloittajista eivät ole edes olleet ostotarkoituksessa liikenteessä, eli eivät ole edes tehneet minkäänlaista aloitustarjousta, vaan tulevat tänne heti marisemaan.
        Paljon narinaa on ollut hintapyynnöistä, mutta yhtään topiccia en ole nähnyt, missä moitittaisiin veneenmyyjää, kun ei ole suostunut myymään venettänsä tiettyyn hintaan.
        Kyllä se vain on niin, että jotkut pysyvät ikuisina potkurinpotkijona.

• nettiveneeseen enään myynti...

kaiken mailman tarjoojia puhelimessa, jopa ennen kuin on nähnyt myytävää venettä. Olenkin pääsääntöisesti hyväksynyt tarjoukset heti. Tämän jälkeen on loppunut soittelut . Netti kerää kummallisia virtuaaliostajia, vai mitä ne on.Tosi ostaja kyselee perusjutut puhelimella tai netin kautta, tulee paikalle tarjoaa jos kiinnostaa,lopuksi ostaa jos tarjous menee läpi.
        Niin ja vielä tää porukka joka osaa kertoa kuinka edullisesti saa samanlaisen esim Hollannista, Oho ihan niinkuin myyjä ei olisi katsonut netistä.Muuta asiaahan niillä ei välttämättä ole,hakevat jotain kummallista tukea virtuaaliostoksen tekoon euroopassa.

• asennettasi
        asiaa kirjoitat, mutta kirjoitti:

Täällä on jo miljoonaa avautumistopiccia veneiden törkyhinnoitteluista ym skeidasta.
        Tosiasia taitaa vaan olla niin, että kukaan näistä topiccien aloittajista eivät ole edes olleet ostotarkoituksessa liikenteessä, eli eivät ole edes tehneet minkäänlaista aloitustarjousta, vaan tulevat tänne heti marisemaan.
        Paljon narinaa on ollut hintapyynnöistä, mutta yhtään topiccia en ole nähnyt, missä moitittaisiin veneenmyyjää, kun ei ole suostunut myymään venettänsä tiettyyn hintaan.
        Kyllä se vain on niin, että jotkut pysyvät ikuisina potkurinpotkijona.

Itse olen suunnittelemassa veneen hankintaa ja hinta on mielestäni olennainen asia, koska en ole mikään miljonääri. En itke kalliiden hintojen perään, mutta mietin vakavasti veneen hakemista ulkomailta (esim. Britanniasta), koska hinnat ovat aika ajoin hyvin kalliita. Kaikilla ei ehkä ole rahaa niin kuin ehkä sinulla, että voi tuosta vain maksaa mitä pyydetään.

Toki pyytää saa, mutta yhtä lailla saa noita hintoja ihmetellä. Ja erityisesti tällaista tietoa varten ovat keskustelupalstat. En ymmärrä miksi osallistut tähän ketjuun, jos aihe ei kiinnosta. Haluatko vain mollata vähävaraisempia - köyhät kyykkyyn? Emme elä enää 70-luvulla, jossa hinnan kyseleminen oli moukkamaista, vaan markkinataloudessa, jossa tavaroilla on hintansa, ja jossa hinnan pitäisi olla julkinen.

Taannoin ihmettelin, kuinka vene, joka maksaa USAssa 21500 taalaa, voi Suomessa maksaa 28500 euroa. Kyse on vain myyjän katteesta ja tuollaista asennetta vastaan voi (ja pitää) taistella äänestämällä lompakollaan.

Itse en ole käynyt tinkaamassa myyjiltä, koska en ole vielä päättänyt millaisen veneen ostan ja siksi olisi kovin epäkohteliasta vaivata myyjää, vain hinnan tinkaamiseen, ilman vakavia ostoaikeita.

• Ei vaikuta hinnan alenemiseen
        asennettasi kirjoitti:

Itse olen suunnittelemassa veneen hankintaa ja hinta on mielestäni olennainen asia, koska en ole mikään miljonääri. En itke kalliiden hintojen perään, mutta mietin vakavasti veneen hakemista ulkomailta (esim. Britanniasta), koska hinnat ovat aika ajoin hyvin kalliita. Kaikilla ei ehkä ole rahaa niin kuin ehkä sinulla, että voi tuosta vain maksaa mitä pyydetään.

Toki pyytää saa, mutta yhtä lailla saa noita hintoja ihmetellä. Ja erityisesti tällaista tietoa varten ovat keskustelupalstat. En ymmärrä miksi osallistut tähän ketjuun, jos aihe ei kiinnosta. Haluatko vain mollata vähävaraisempia - köyhät kyykkyyn? Emme elä enää 70-luvulla, jossa hinnan kyseleminen oli moukkamaista, vaan markkinataloudessa, jossa tavaroilla on hintansa, ja jossa hinnan pitäisi olla julkinen.

Taannoin ihmettelin, kuinka vene, joka maksaa USAssa 21500 taalaa, voi Suomessa maksaa 28500 euroa. Kyse on vain myyjän katteesta ja tuollaista asennetta vastaan voi (ja pitää) taistella äänestämällä lompakollaan.

Itse en ole käynyt tinkaamassa myyjiltä, koska en ole vielä päättänyt millaisen veneen ostan ja siksi olisi kovin epäkohteliasta vaivata myyjää, vain hinnan tinkaamiseen, ilman vakavia ostoaikeita.

"Itse olen suunnittelemassa veneen hankintaa ja hinta on mielestäni olennainen asia, koska en ole mikään miljonääri. En itke kalliiden hintojen perään, mutta mietin vakavasti veneen hakemista ulkomailta (esim. Britanniasta), koska hinnat ovat aika ajoin hyvin kalliita. Kaikilla ei ehkä ole rahaa niin kuin ehkä sinulla, että voi tuosta vain maksaa mitä pyydetään."

Duunaripohjalla täälläkin ollaan, eikä minulla sen kummemmin fyrkkaa ole koskaan olltu, mutta vene tuli ostettua. Nettiveneen hintapyynnit ovat, mitä ovat ja täällä itkeminen ei paljon asiaan vaikuta.

"Taannoin ihmettelin, kuinka vene, joka maksaa USAssa 21500 taalaa, voi Suomessa maksaa 28500 euroa. Kyse on vain myyjän katteesta ja tuollaista asennetta vastaan voi (ja pitää) taistella äänestämällä lompakollaan. "

Johtuu EU:n protektionismista, joka tarkoittaa, että jenkeistä maahantuodun veneen pitää täyttää joku vitun huvivenedirektiivi, millä ei ole turvallisuuden kanssa mitään tekemistä, vaikka jotkut aivovammat niin väittävätkin. Huvivenedirektiivi on tarkoitettu pelkästään EU:n oman sisäisen venebisneksen turvaksi.
        Mieti nyt jos veneilijä saisi maahantuoda 35 jalkaisen jenkkiveneen erittäin sopuisaan hintaan.
        Tottamooses Suomiveneilijä, tai ainakin minä olisin vallan tyytyväinen tälläiseen tilanteeseen, mutta se taas tarkoittaa sitä, että jonkun eurooppalaisen venevalmistajan osakkeenomistajat ei saa tarpeeksi fylliä leivän päälle. Sehän ei tietenkään herroille sovi.

Tämän takia myös viralliset maahantuojat voivat ylläpitää tietynlaista sanelupolitiikkaa, veneiden hinnoitteluissa.

"Itse en ole käynyt tinkaamassa myyjiltä, koska en ole vielä päättänyt millaisen veneen ostan ja siksi olisi kovin epäkohteliasta vaivata myyjää, vain hinnan tinkaamiseen, ilman vakavia ostoaikeita. "

Neuvo. Unohda koko suomi24:n veneilyosasto ja nettivene.
        Katsele syksyllä esim ruotsin, englannin ja vaikka saksan venetarjonta läpi.
        Itse tein näin ja seuraus oli, että kuukausi sitten eksyi 30 jalkainen matkavene lavetin kyydissä eteläruotsista kotipihaan, harvinaisen huokeaan hintaan, jos vertaa nettiveneen hintapyyntöihin.

• tuo EUsta
        Ei vaikuta hinnan alenemiseen kirjoitti:

"Itse olen suunnittelemassa veneen hankintaa ja hinta on mielestäni olennainen asia, koska en ole mikään miljonääri. En itke kalliiden hintojen perään, mutta mietin vakavasti veneen hakemista ulkomailta (esim. Britanniasta), koska hinnat ovat aika ajoin hyvin kalliita. Kaikilla ei ehkä ole rahaa niin kuin ehkä sinulla, että voi tuosta vain maksaa mitä pyydetään."

Duunaripohjalla täälläkin ollaan, eikä minulla sen kummemmin fyrkkaa ole koskaan olltu, mutta vene tuli ostettua. Nettiveneen hintapyynnit ovat, mitä ovat ja täällä itkeminen ei paljon asiaan vaikuta.

"Taannoin ihmettelin, kuinka vene, joka maksaa USAssa 21500 taalaa, voi Suomessa maksaa 28500 euroa. Kyse on vain myyjän katteesta ja tuollaista asennetta vastaan voi (ja pitää) taistella äänestämällä lompakollaan. "

Johtuu EU:n protektionismista, joka tarkoittaa, että jenkeistä maahantuodun veneen pitää täyttää joku vitun huvivenedirektiivi, millä ei ole turvallisuuden kanssa mitään tekemistä, vaikka jotkut aivovammat niin väittävätkin. Huvivenedirektiivi on tarkoitettu pelkästään EU:n oman sisäisen venebisneksen turvaksi.
        Mieti nyt jos veneilijä saisi maahantuoda 35 jalkaisen jenkkiveneen erittäin sopuisaan hintaan.
        Tottamooses Suomiveneilijä, tai ainakin minä olisin vallan tyytyväinen tälläiseen tilanteeseen, mutta se taas tarkoittaa sitä, että jonkun eurooppalaisen venevalmistajan osakkeenomistajat ei saa tarpeeksi fylliä leivän päälle. Sehän ei tietenkään herroille sovi.

Tämän takia myös viralliset maahantuojat voivat ylläpitää tietynlaista sanelupolitiikkaa, veneiden hinnoitteluissa.

"Itse en ole käynyt tinkaamassa myyjiltä, koska en ole vielä päättänyt millaisen veneen ostan ja siksi olisi kovin epäkohteliasta vaivata myyjää, vain hinnan tinkaamiseen, ilman vakavia ostoaikeita. "

Neuvo. Unohda koko suomi24:n veneilyosasto ja nettivene.
        Katsele syksyllä esim ruotsin, englannin ja vaikka saksan venetarjonta läpi.
        Itse tein näin ja seuraus oli, että kuukausi sitten eksyi 30 jalkainen matkavene lavetin kyydissä eteläruotsista kotipihaan, harvinaisen huokeaan hintaan, jos vertaa nettiveneen hintapyyntöihin.

itkeminenkään, mutta niin vain siihen sorrut. Ilmeisesti et ole vielä huomannut, että tämä on keskustelupalsta, jossa saa keskustella, ilman että siitä maailma paranisi. Tämä ei ole mikään objektiivinen tiedotuskanava, vaan mielipiteiden vaihtokanava.

Veneiden hinnoista keskustelu on siitäkin syytä mielekästä, että se avaa ihmisten silmät ja joku saattaa välttää huonon kaupan ihan hintatietoisuudella ja hyvällä vaihtoehdolla, vaikka nyt hakea vene Ruotsista.

(Näin se muuten laski autojenkin hinnat Suomessa, kun vain joku aloitteellinen valitti veroista EY tuomioistuimeen. Hyi hyi, paha EU!)

Neuvo: Unohda tämä palsta, jos muiden mielipiteet noin ahdistavat.

• itkemistä
        tuo EUsta kirjoitti:

itkeminenkään, mutta niin vain siihen sorrut. Ilmeisesti et ole vielä huomannut, että tämä on keskustelupalsta, jossa saa keskustella, ilman että siitä maailma paranisi. Tämä ei ole mikään objektiivinen tiedotuskanava, vaan mielipiteiden vaihtokanava.

Veneiden hinnoista keskustelu on siitäkin syytä mielekästä, että se avaa ihmisten silmät ja joku saattaa välttää huonon kaupan ihan hintatietoisuudella ja hyvällä vaihtoehdolla, vaikka nyt hakea vene Ruotsista.

(Näin se muuten laski autojenkin hinnat Suomessa, kun vain joku aloitteellinen valitti veroista EY tuomioistuimeen. Hyi hyi, paha EU!)

Neuvo: Unohda tämä palsta, jos muiden mielipiteet noin ahdistavat.

"Eip se auta tuo EUstaitkeminenkään, mutta niin vain siihen sorrut. "

Vollotukseni takana piilee kuiteskin raaka fakta pohja, tosin kuin sinun "kaik on kallist, vaik en tiä miks".

Hetken mietittyäni tajusin, että yleinen tietosi veneistä/veneilystä ylipäätänsä on aika marginaalista, kun et edes tiedä, minkälaista venemallia haluat, saati mihin tarkoitukseen.
        Totuus tekee kipiää, mutta fakta on, että suoli24:n keskustelupalsta ja veneilyn säilyessä vuodesta toiseen virtuaalitasolla ei tule pelastamaan sinua tulevaisuudessa, mitä oppirahojen maksuun tulee.

• Vielä.
        asennettasi kirjoitti:

Vaikka samalainen vene on usassa 21 tonnia taaloina, ja suomessa 28 tonnia euroina, ei se sano mitään.
        Mikä tulee tuollaisen veneen hinnaksi kun sen hakee sieltä, mikä on veneen kunto/varustetaso?
        Kaikessa on kyse kysynnästä ja tarjonnasta.
        Ei se riisisäkki mumbaissa maksa lähellekkään sitä mitä suomessa riisipaketti.
        Näin se vaan menee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      104
      7324
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      98
      5243
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3496
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3422
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2534
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1856
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1465
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1346
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      50
      1298
    Aihe