avata jonkun opetus-sivun tälle Forssan keskustelupalstalle? Täällä on monesti hyviä keskusteluja. Mutta, sitten tulee se keskeyttäjä, joka on vaan kinnostunut kirjoitusvirheistä. Onko näille osaajille kursseja esim. tuolla aikuisopistossa, vois helpottaa tilannetta.
Voisiko nyt
16
721
Vastaukset
- laitaa
omalle selaimelleen automaattisen suomen kielen oikoluvun, ei tule tahtomattaan sanavirheitä, vain pilkkuvirheitä, ym sanamuotovirheitä.
- olen todella huono
Minua on jo kerran opastettu aivan oikeasti ja olen siitä kiitollinen, vaikka jäikin kiitokset sanomatta.
Siis ihan oikeasti ja rehellisesti kaipaisin tällaista palsaa, johon voisin lähettää kysymykseni/tekstini ja tämä todella pätevä henkilö siihen vastaisi ja korjaisi virheeni.
Parasta olisi se, että hän viittaisi kieliopin sääntöihin, jotka minulta ovat jääneet lukematta.- Hyvä idea
Odotellaan nyt, kyllä se oikeinkirjoittaja kohta sieltä ilmaantuu. Tuntuu usein ilmaantuvan ihan itsestään. Ottaa oikein päähän, kun selvästäpäästä lukee viestejä, niin, kyllä ne ymmärtää, vaikka sielä joku kirjoitusvirhekin olisi. Mutta ei, kyllä oikolukija ilmaantuu sinne viesteineen.
- jälkimmäinen
Hyvä idea kirjoitti:
Odotellaan nyt, kyllä se oikeinkirjoittaja kohta sieltä ilmaantuu. Tuntuu usein ilmaantuvan ihan itsestään. Ottaa oikein päähän, kun selvästäpäästä lukee viestejä, niin, kyllä ne ymmärtää, vaikka sielä joku kirjoitusvirhekin olisi. Mutta ei, kyllä oikolukija ilmaantuu sinne viesteineen.
pilikku niin- sanan jälkeen on tarpeeton.
- se kirjakielinen
jälkimmäinen kirjoitti:
pilikku niin- sanan jälkeen on tarpeeton.
sieltä esiin.Että oot tosi hyvä. Oon oikein kade siitä, etten itse osaa nussia pilkkuja. Onnea vaan, ja aurinkoista kevättä.
- Loistaa päivälläkin
se kirjakielinen kirjoitti:
sieltä esiin.Että oot tosi hyvä. Oon oikein kade siitä, etten itse osaa nussia pilkkuja. Onnea vaan, ja aurinkoista kevättä.
vorssassa,niin vorssassa vorssassa ja nekin on vorssasta niin vorssasta vorssasta.
- ja vain minä
se kirjakielinen kirjoitti:
Itseasiassa se kirjoituksiin puuttuja olen minä. Tuo edellinen on halpa kopio.
Kirjoitusketjun aloittaja on helppo tunnistaa. Sama mamma joka Tammelassa kyttää ohi ajavia autoja ja hälytysajoon lähteviä lansseja. Lisäksii tapoihin kuuluu udella onnettomuuksiin joutuneiden nimiä ja sukulaisia. Kaikki tämä siksi, että saa juorukiintiön päivässä täyteen,
Aurinko, se joka tuolla ulkona helottaa. Menkää ulos ja nauttikaa siitä apinat. - kopio
ja vain minä kirjoitti:
Itseasiassa se kirjoituksiin puuttuja olen minä. Tuo edellinen on halpa kopio.
Kirjoitusketjun aloittaja on helppo tunnistaa. Sama mamma joka Tammelassa kyttää ohi ajavia autoja ja hälytysajoon lähteviä lansseja. Lisäksii tapoihin kuuluu udella onnettomuuksiin joutuneiden nimiä ja sukulaisia. Kaikki tämä siksi, että saa juorukiintiön päivässä täyteen,
Aurinko, se joka tuolla ulkona helottaa. Menkää ulos ja nauttikaa siitä apinat."Lanssi" kertoo kielellisen tyylitajusi vakavasta, ellei täydellisestä puutteesta, joka on pilkkuvirhettä pahempi kielellinen rike, kun olet valinnut tien, joka on sinut valinnut.
Kyllä kansankielistä, normaalia kirjoitusta on miellyttävämpi seurata, kuin teennäistä välimerkkihaureutta, mutta tietysti sillä varauksella, että esille tuotu asia on hyvä, aito ja rehellinen. - itseasiassa
kopio kirjoitti:
"Lanssi" kertoo kielellisen tyylitajusi vakavasta, ellei täydellisestä puutteesta, joka on pilkkuvirhettä pahempi kielellinen rike, kun olet valinnut tien, joka on sinut valinnut.
Kyllä kansankielistä, normaalia kirjoitusta on miellyttävämpi seurata, kuin teennäistä välimerkkihaureutta, mutta tietysti sillä varauksella, että esille tuotu asia on hyvä, aito ja rehellinen.Itse asiassa kirjoitetaan erikseen ja tuo ikävällä tavalla mieleen timo da mikkosen. Pilkut voi opetella, tyyliä ei.
- pilkunpania
itseasiassa kirjoitti:
Itse asiassa kirjoitetaan erikseen ja tuo ikävällä tavalla mieleen timo da mikkosen. Pilkut voi opetella, tyyliä ei.
hiljaseksi.
- Astuja
Ootkos muuten huomannut että on pirun helppoa olla taidoton ja avuton paska niin monessa asiassa?
Kaikki eivät onneksi kuitenkaan ole sellaisia.
Edes Forssassa.- KIITOS!!!
Jos on ihan ok tyyppi, niin ei haittaa keskustelussa, jos pilkut eivät ole ihan kohdallaan. Normaali ihminen ymmärtää kyllä. Kirjoitellaan. Aurinkoista kevättä!
- halpa kopio
KIITOS!!! kirjoitti:
Jos on ihan ok tyyppi, niin ei haittaa keskustelussa, jos pilkut eivät ole ihan kohdallaan. Normaali ihminen ymmärtää kyllä. Kirjoitellaan. Aurinkoista kevättä!
Astujan nimimerkki ei ole suoraan verrannollisen kuvaava suhteessa hänen haluunsa ja toisaalta kykyynsä puuttua muiden kirjoittajien pilkun käyttöön.
Omat tök. virh. selitellään tahallis. vaikka oik. ei itsekään osata. - se tarkoita
halpa kopio kirjoitti:
Astujan nimimerkki ei ole suoraan verrannollisen kuvaava suhteessa hänen haluunsa ja toisaalta kykyynsä puuttua muiden kirjoittajien pilkun käyttöön.
Omat tök. virh. selitellään tahallis. vaikka oik. ei itsekään osata.että on taidoton ja avuton paska joka asiassa jos ei joka pilkkua koini vai onko sulla toisinpäin tosiaan??meneppä ulos vähän tuulettumaan vaikka sinne Vorssaan julistaan oikeinpuhumista jonnekkin markettiin ihmisille ja kato osaatko sanoa ähvää sen jälkeen .
- ongelmana
Kyllä välillä viesteissä on niin paljon kirjoitusvirheitä,että ei meinaa asiaa ymmärtää yhdellä lukemisella.Onko liikaa vaadittu,että lukisitte viestinne läpi ennen kuin painatte lähetä nappia.Pilkutonta tekstiä sentään pystyy ymmärtämään, mutta sen siansaksan kanssa on niin ja näin. Monesti ihan asiallinen viesti menee vallan huumorin puolelle.
- PilkunAstuja
Pilkun jälkeen väli, typerys, samoin pisteen.
Se on "Lähetä"- nappia.
"Yhdellä lukemisella", "niin ja näin" sekä "huumorin puolelle" ovat kielen degeneraatiota pahimmillaan, pelkkiä merkkejä, elävän kielen korvikkeita.
Siansaksa on hieno valtio, jonka kielen halventaminen kruunaa tekstin mauttomuuden.
Alkaa vit. tuollainen kielen väärink.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750