Volvo Penta MB10A

Paketsu

Mistähän tällaiseen vehkeeseen saa varaosia.

9

2911

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varaosat

VolvoPentan varaosat on kiven takana ainakin vanhempiin malleihin. Minun koneeseen ei tahdo löytyä edes tiivisteitä (AQ 175 A vm87).Varmaankin valmistajan tarkoitus on vain myydä uusia moottoreita ja jättää varaosamyynti pois haittamasta liiketoimia. Hyvällä huollolla venemoottori kestää vuosikymmeniä. Kyllä VP:n mainoksissa luvataan ummet ja lammet mutta meneppä kysymään jotain.

• Volvohan on perinteisesti taannut varaosasaannin vähintään kahdeksikymmeneksi vuodeksi valmistumisen jälkeen.

Tätäkin vanhempiin moottoreihin, etenkin yleisimpiin malleihin, saa vielä alkuperäisosia.

Sinun AQ 175 ei muuten voi olla vm. 87, ko. moottoria valmistettiin vuosina 1981-85, eli on reilusti yli 20 v vanha.

MB 10:ntä taasen valmistettiin 1971-77, joten se on vielä vanhempi..

• Varaosat
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Volvohan on perinteisesti taannut varaosasaannin vähintään kahdeksikymmeneksi vuodeksi valmistumisen jälkeen.

Tätäkin vanhempiin moottoreihin, etenkin yleisimpiin malleihin, saa vielä alkuperäisosia.

Sinun AQ 175 ei muuten voi olla vm. 87, ko. moottoria valmistettiin vuosina 1981-85, eli on reilusti yli 20 v vanha.

MB 10:ntä taasen valmistettiin 1971-77, joten se on vielä vanhempi..

Koneessa on kilpi Hämeen Diesel Vuosiluku 1987. Saattaahan se olla "vanhaa varastoa" jo asennusvaiheessa. Luulis imusarjan tiiviteen löytyvän kun samaa konetta saa edelleen tosin 190-225 hevosvoiman virityksillä.

• Välittäjä_LKV
        Varaosat kirjoitti:

Koneessa on kilpi Hämeen Diesel Vuosiluku 1987. Saattaahan se olla "vanhaa varastoa" jo asennusvaiheessa. Luulis imusarjan tiiviteen löytyvän kun samaa konetta saa edelleen tosin 190-225 hevosvoiman virityksillä.

Hämeen Diesel ei ole moottorikauppias, vaan koneistamo. Eli moottorissasi oleva kyltti tarkoittanee että se on peruskorjattu vuonna 1987.

Oletko kysellyt nimenomaan merkkiliikkeestä sitä tiivistettä. Luulisi että samalle lohkolle tehtyjen moottoreiden tiivisteet sopisivat, mutta koska moottorisi on harvinaista mallia, niin kaikki tarvikekauppiaat eivät ehkä tunnista sitä..

• Palvelua
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

Hämeen Diesel ei ole moottorikauppias, vaan koneistamo. Eli moottorissasi oleva kyltti tarkoittanee että se on peruskorjattu vuonna 1987.

Oletko kysellyt nimenomaan merkkiliikkeestä sitä tiivistettä. Luulisi että samalle lohkolle tehtyjen moottoreiden tiivisteet sopisivat, mutta koska moottorisi on harvinaista mallia, niin kaikki tarvikekauppiaat eivät ehkä tunnista sitä..

On kysytty merkkiliikkeestä. Katsottu tietokoneesta ja tilattu. Osat jotka tuli sopivat varmaan jonnekin, mutta ei minun koneeseen. Ei oota myyvät vaan. Mutta onhan tässä vielä aikaa ootella.

• veehoo

Tuota konetta valmistetaan edelleen Norjassa Marna MB-10A -nimellä. Samasta paikasta löytyy myös uusia varaosia. Ovat toki norjalaisittain hinnoiteltuja eli melko arvokkaita. Tehtaan sivut löytyvät: http://www.marna.no/ ja sieltä nettbutikk ja MB-10A.

Käytettyjä osia/varaosakoneita on näkynyt mm. huuto.netissä sekä puuvene.fi myydään -palstalla.

• R K-S

Mulla on romutettuja koneita. Voi olla, että sieltä saa jotakin.

• Paketsu

Moi!

Virranjakajan (ainakin kannen)
        ja sen jäähdytysveden jakajaventtiilin,siis
        jolla vesi ohjataan pakoputken vaippaan tai
        sit toista letkua pitkin ulos.
        Vastaatko sähköpostiin.
        [email protected]

• kskss
        Paketsu kirjoitti:

Moi!

Virranjakajan (ainakin kannen)
        ja sen jäähdytysveden jakajaventtiilin,siis
        jolla vesi ohjataan pakoputken vaippaan tai
        sit toista letkua pitkin ulos.
        Vastaatko sähköpostiin.
        [email protected]

Saat kaikki sytytykseen littyvät osat Boschilta. Olen itse sieltä hakenut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      71
      920
    2. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      227
      813
    3. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      67
      748
    4. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      49
      664
    5. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      59
      568
    6. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      533
    7. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      46
      507
    8. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      26
      504
    9. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      29
      489
    10. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      35
      489
    Aihe