a) MITÄ tarkoittaa välityspalvelin, hyödyt/haitat
MITÄ eroa/hyötyä esim. nopeuteen tms. on selaimen yhteysasetuksissa?
b) vaihtoehto "Ei välityspalvelinta"
c) vaihtoehto "Automaattiset välityspalvelinasetukset"
d) vaihtoehto "Aseta välityspalvelinasetukset käsin"
MITÄ asetusta milloinkin on syytä käyttää ja miksi?
Nettiasetusten perusteista
3
359
Vastaukset
a) MITÄ tarkoittaa välityspalvelin, hyödyt/haitat
Välityspalvelmille tallentuu tavaraa netistä välimuistiin, että voidaan ladata sieltä eikä jostain vinkuintiasta. Operaattorin välityspalvelimelta tuleva tieto tulee niin nopeasti kuin nettiyhteydessä on vauhtia.
b, c, d) Operaattorilta selviää onko sillä välityspalvelinta ja minkälaiset asetukset haluaa.- tarkoittaa
sitä, että välityspalvelin (proxy) lataa kopion sivusta jolloin sitä ei tarvitse ladata aina jostain mahdolisesti kaukaisesta/hitaasta serveristä.
Ei välityspalvelinta tietysti edelliseen viitaten tarkoittaa, että selain lataa sen aina alkuperäisestä lähteestä joka siis voi olla hidasta.
Automaattinen on sitten palevlutarjoajan proxy, yleensä paras vaihtoehto.
Jos menee itse näpertämään proxyasetukset voi tehdä jotain mitä en kerro ja toden näköisesti saa surfaamisen hidastumaan draamaattisesti. - selvennystä
Oikea johtopäätös?
Riippumatta siitä, onko palveluntarjoajalla välityspalvelinta, yleisesti ottaen järkevin asetusvaihtoehto yhteysnopeuden ymv. kannalta on
C: "Automaattiset välityspalvelinasetukset"
Kiinnostaa vielä vaihtoehto b: "Ei välityspalvelinta".
Mitä hyötyä/haittaa on tämän käytöstä ja missä tilanteessa?
Kiitti vastauksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242351Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3411930Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä241846Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o91649Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581468Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121012Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu17970- 63835
- 55830
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2768