Huonot alkiot ja pakastus

wwzz09

Onko kellään tietoo et miksi alkiot ei selvii sulatuksesta...ne suli mutta ei lähtenyt jakautumaan sitten siitä?Mulla yksi luomu lapsi ja miehellä pikkasen hitaat simpat ja vaan tommonen 5%..onko niil vaikutusta?Harmittaa vaan kun sulattivat kaikki 6kpl ja yksikään ei kuulemma lähtenyt jakautumaan sulatuksesta :( hedelmöittyy normi ivf:llä kuitenkin mutta suurin osa kyllä ei ole tarpeeks hyviä loppupelissä.Tässä on nyt alkanut minun syyttely että minussa ja mun muniksissa on vikaa...herran 5% simpois ei hänen mielestään ole vikaa... masentaaaa!Mutta hauskaa kevään odotusta!

5

812

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäriltä

Kannattaa kysyä lääkäriltä, ne osaa varmuudella vastat oikein.

• mtnään

ei ne mitään kerro ikinä...tai jaksa :) antaa ympäripyöreitä vastauksia ainakin meillä päin...varsinkin tossa julkisella.mahtaneekohan olla niillä tietoo ja taitoakaan =)

• yleispätevää syytä

Hei vaan. Alkiot selviää sulatuksesta vaihtelevasti. Pakastaminen ja sulattaminen on aika rajut toimenpiteet pienelle alkiolle. Tottakai kannattaa kysyä hoitavalta klinikalta, että osaisko ne antaa jotain selitystä sille, että miksi juuri teidän alkiot ei selvinneet sulatuksesta, mutta tuskin sille oikeasti voidaan mitään syytä antaa. Joskus alkiot selviää, joskus ei, eikä siinä asiassa kai alkion laadullakaan ole juuri mitään tekemistä. Hyvätkin alkiot voi "kuolla" sulatukseen. Munasolujen tai siittiöiden syyttäminen on aivan turhaa. Molemmat ovat olleet ok jos kerran munasolu on hedelmöittynyt ja alkio näin saatu aikaan. Ellei alkioita ollenkaan saada aikaan tai ne on aivan surkeita laadultaan, sitten voisi syyttää huonoja muniksia tai siittiöitä.

Toistenne syyttely ei asiaa kuitenkaan auta, toivottavasti ymmärrätte miehenne kanssa sen.

Me saatiin toisessa IVF:ssä 14 alkiota pakkaseen ja oltiin onnemme kukkuloilla ja aivan "varmoja", ettei kolmatta IVF:ää tarvitse tehdä, kun saatiin niin valtava saalis pakkaseen. Kävi kuitenkin niin, että noista 14:stä päästiin tekemään vain yksi ainoa PAS. Vain 2 alkiota selvisi sulatuksesta. Siinä meni yksi kuukausikin "hukkaan", kun alkioita sulateltiin ensin vain muutama kerrallaan ja mulla meni sitten jo kierto siihen vaiheeseen, ettei siihen kiertoon kannattanut enää yrittää.

Toivottavasti jaksatte vielä jatkaa hoitoja, kyllä teilläkin varmasti ennen pitkää tärppää.

• kukaan osaa kertoa

Minullakin sulatettiin viisi alkiota, josta vain kaksi selvisi "hengissä". Ei se lääkäri osannut sanoa syytä tapahtuneeseen.
      Niin vain käy. Pahoitteluni.

• eri hoidoissa

meillä kuolivat kaikki yhdeksän alkiota. Mitään ei jäänyt, ja ikä tuli julkisella puolella vastaan, niin että päädyimme yksityiselle puolelle ja luovutettuihin siittiöihin. Alkioiden säilyvyys oli meille aivan liian epävarmaa ja hinta kuitenkin niin korkea. Jotenkin vain tuntui, että minulta kuoli yhdeksän lasta kerralla :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe