Kuka pelkää mustaa miestä...

arkipiru

oli joskus kauan sitten lasten pihaleikkeinä ainakin kaupunkialuieilla, mutta nyt se tuli konkreettisesti esiin tuolla metsäpolullakin, kun seitsemän toinen toistaan mustempaa naamaa juoksi vastaan pitkänä jonona ja väistämisvelvollisuushan oli langetettu minulle jollakin käsittämättömällä liikennemerkillä, jota en kyllä missään kohtaa polulla havainnut.

En nyt sano, että pelkäsin tätä ambomaalaista veljessarjaa, mutta ihmettelin kyllä, mitä mustat ihmiset tekevät täällä keväthangilla juoksemassa. Eikö ne juokutreenit yleensä tehdä juuri päinvastaisissa paikoissa, eli afrikan savanneilla???

21

910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et tekstissäs

on aimo annos rotuvihaa?

• arkipiru

En kuule välitä pätkääkään siitä, minkälaisen käsityksen joku saa jos kerron "mustien miesten" valtaavan metsäpolut omine oikeuksineen.

• asuuhan täällä mustia ja keltaisiakin mutta ei heitä tuolla metsässä nää ikinä.
      ei heillä kyllä ole koiriakaan.

• arkipiru

ainakaan mukana. Olivat kenties joitakin urheilijoita, mutta täälläpäin kun ei mitään urheilukouluakaan ole,

Oli muuten aika huvittava näky; mustat naamat valkoisten ja keltaisten pipojen alla.

• voi olla
        arkipiru kirjoitti:

ainakaan mukana. Olivat kenties joitakin urheilijoita, mutta täälläpäin kun ei mitään urheilukouluakaan ole,

Oli muuten aika huvittava näky; mustat naamat valkoisten ja keltaisten pipojen alla.

ihmisen ihonvärissä?? Kyllä huvittava olet nyt vain sinä itse.

• olin sitten ihan väärässä metsässä...kele vieköön =)

• arkipiru

mutta älä välitä, onhan sinulla hyvä ja muistava puoliso ihan kosketusetäisyydellä.

Vai onko se TAAAAAAS jossain ulkomailla????

• arkipiru kirjoitti:

mutta älä välitä, onhan sinulla hyvä ja muistava puoliso ihan kosketusetäisyydellä.

Vai onko se TAAAAAAS jossain ulkomailla????

ihan voi koskea...ja onhan se aika tumma sentään =)))

• Niin olin minäkin. Ei tullut minkäänväristä kyllä vastaan! Eilen mietin että entäs jos joku nalle alkaa nälkäisenä heräillä talviuniltaan kun on näin lauhaa. Tuntikausia haahuiltuani aloin oikein odottaa että tulis nyt edes se p***leen karhu vastaan!

En pelkää mustia miehiä enkä edes naisia, aika monta vuotta yhteensä olen asunut tummaihoisten seinänaapurina eikä ole pienintäkään valittamisen aihetta ollut ikinä, ei ole edes poliisia tarvinnut kutsua heidän bileidensä tähden kuten joidenkin vähän kalpeampien naapurien kanssa on käynyt.

• olen vain suomalainen,,))))

• Ärrieri

et pelkään mut kierrän kyl kaukaa ja kaikenmaailman karvakäpälille latelen kyl suorat sanat jos tuppaavat iholle asti.En ikinä ottaisi ulkomaalaista miestä.

• kun lyön

30 senttiseni pöytään, niin eiköhän mieli muutu?

• kun lyön kirjoitti:

sulla niin paljon rahaa...30 centillä saa...pari irtokarkkii ;)

• Ärrieri
        kun lyön kirjoitti:

Toki saat tehdä kolkytsenttiselles mitä lystäät vaikka hakata pöytään mut miun mielenkiinto ei herää.Se toinen pää hepistä kun on paljon kiinnostavampaa..Ja sen pitää olla iso vaalea ;D

• kun lyön
        Ärrieri kirjoitti:

Toki saat tehdä kolkytsenttiselles mitä lystäät vaikka hakata pöytään mut miun mielenkiinto ei herää.Se toinen pää hepistä kun on paljon kiinnostavampaa..Ja sen pitää olla iso vaalea ;D

jaha, ja silloin riittää 3 senttiä ja ryppynen?

• varmaan
        kun lyön kirjoitti:

jaha, ja silloin riittää 3 senttiä ja ryppynen?

On joku peniskateus, kun et muusta osaa jauhaa..

• Ärrieri

• kun lyön
        varmaan kirjoitti:

On joku peniskateus, kun et muusta osaa jauhaa..

ei sentään, kyllä tää mulle piisaa, 31 senttiä olis jo sentti liikaa:-D

• Ei pelätä ei,mutta mulla oli aikoinaan koira,joka taisi olla jonkun sortin rasisti o_O

Sen rypyt syveni aina kun se näki oman maamme vähemmistöön kuuluvan,tai jonkun "etelämaalaisen" tai sen värisen.Mutta,mikä jutussa huvittavinta,ihan reilut (miten nyt voi nykyä kutsua)ambomaalaisen näköiset oli taas ihan ok.

Tosi omituinen juttu.Rupesinkin sitten miettimään,että haiseeko eri "ihmisryhmät"(?) erilaisilta vai erottaako koira jopa kasvojen värit(?).

Tiedän muuten parikin samanrotuista,joilla vähän persoonallista reagointia ollut o_O

Mielenkiintoinen juttu kerta kaikkiaan,koska mistään oppimisesta ei voi olla kyse,edes operantista.

• en omista koirista tosin, tai eihän tuo nuorempi ole tainnut monesti edes nähdä tummaihoista. Pikkulikka taas ei juuri tuijottele ihmisiä. Mutta olen lenkkeilyttänyt koiraa, joka reagoi tummaihoiseen vastaantulijaan. Ajattelin että koska kyseessä oli koira, joka yleensäkin "luki" kaikkia ihmisiä, niin ehkä sen oli jotenkin hankala hahmottaa mustan ihmisen kasvojen ilmettä. Tottumiskysymyksestä varmasti oli kuitenkin kyse. Jotkut väittää että koirien näennäinen "rasismi" johtuu aina hihnan toisesta päästä, mutta uskon kyllä että ihan aina ei ole näin.

No yksi juttu oli sentään Pikkulikankin kanssa. :) Meidän naapurissa edellisessä asuinkunnassani asui liberialainen, jolla oli pikkuinen poika. Poika pelkäsi koiria, ja hänen äitinsä yritti saada sitä pelkoa häneltä vähän pois ja kävi usein kylässä. Heistä tulikin koiran kanssa hyvät ystävät, Pikkulikka rakastaa lapsia ja tekee kyllä kiitettävästi oman osansa saadakseen heidät olemaan pelkäämättä. ;) No, sen jälkeen koira veti kadulla kaikkia tummaihoisia pieniä lapsia kohti päästäkseen tervehtimään, kuten tuttuja tervehditään. Mietin että voiko olla niin, että sen oli vaikea tunnistaa joko ulkonäköä tai ehkä jopa hajua? Koska kyllä nämä tummaihoiset totta vieköön haisee erilaiselle kuin pohjoismaalaiset, se oli erittäin selvästi havaittavissa heidän kotonaan ja siellä missä heitä oli enemmälti koolla. ;D Ei tarvinnut edes koiran hajuaistia pystyäkseen sen asian toteamaan...

• Ursa kirjoitti:

en omista koirista tosin, tai eihän tuo nuorempi ole tainnut monesti edes nähdä tummaihoista. Pikkulikka taas ei juuri tuijottele ihmisiä. Mutta olen lenkkeilyttänyt koiraa, joka reagoi tummaihoiseen vastaantulijaan. Ajattelin että koska kyseessä oli koira, joka yleensäkin "luki" kaikkia ihmisiä, niin ehkä sen oli jotenkin hankala hahmottaa mustan ihmisen kasvojen ilmettä. Tottumiskysymyksestä varmasti oli kuitenkin kyse. Jotkut väittää että koirien näennäinen "rasismi" johtuu aina hihnan toisesta päästä, mutta uskon kyllä että ihan aina ei ole näin.

No yksi juttu oli sentään Pikkulikankin kanssa. :) Meidän naapurissa edellisessä asuinkunnassani asui liberialainen, jolla oli pikkuinen poika. Poika pelkäsi koiria, ja hänen äitinsä yritti saada sitä pelkoa häneltä vähän pois ja kävi usein kylässä. Heistä tulikin koiran kanssa hyvät ystävät, Pikkulikka rakastaa lapsia ja tekee kyllä kiitettävästi oman osansa saadakseen heidät olemaan pelkäämättä. ;) No, sen jälkeen koira veti kadulla kaikkia tummaihoisia pieniä lapsia kohti päästäkseen tervehtimään, kuten tuttuja tervehditään. Mietin että voiko olla niin, että sen oli vaikea tunnistaa joko ulkonäköä tai ehkä jopa hajua? Koska kyllä nämä tummaihoiset totta vieköön haisee erilaiselle kuin pohjoismaalaiset, se oli erittäin selvästi havaittavissa heidän kotonaan ja siellä missä heitä oli enemmälti koolla. ;D Ei tarvinnut edes koiran hajuaistia pystyäkseen sen asian toteamaan...

"jotkut väittää..."

Jos ne on kattonut liikaa jenkkileffoja ;D

No,joo.Onhan se mahdollista tuokin.
        Mutta esim.nämä mainitsemani tapaukset oli kyllä ihan itse vaan näitä "rasisteja".

Tuo mainitsemasi tapaus oli selvästi opittua koiran kannalta.
        Minua vaan vieläkin ihmetyttää tuo ex-oma tapaukseni,että miten ihmeessä se vielä pystyi erottamaan nuo kolme mainitsemaani "ihmisryhmää".
        Eli onko se sitten viimekädessä joku ihmisryhmien haju,vai mikä ihmeessä.

Tuo oli niin mystinen tapaus,että mistä pihkurasta se ne erotti o_O.
        Tosin,itse olen sitä mieltä,että en katso ollenkaan ihmeelliseksi,vaikka koirat erottaisi värejäkin.
        Nimittäin tuolta osinkin kokemuksia löytyy.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      399
      8566
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      171
      2897
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1252
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1008
    5. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      64
      938
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      916
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      913
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      903
    9. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      852
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      832
    Aihe