Heli Slunga laittaa syyn kaikkien niskaan:

Kalevan lukija

"Murhaajia oomme kaikki". Itse olin juuri sellainen hiljainen nuori mies, joka oli syrjässä vuosia ja itsetunto maissa en saanut otetta työelämästä, jotkut asiat ja ihmiset potkivat käytöksellään päähän silloinkin kun saatoin jonkun työpätkän tehdä jne. Eli olin näkemyksesi mukaan potentaalinen murhaaja.

Kuuleppas Heli. Koluminisi Kalevassa loppuu lauseeseen: Syy on ettei tässä maailmassa ole kaikille paikkaa. Kyllä paikkoja on, mutta ne eivät tule heti kotoa muutettuaan!

Tuohon on lisättävä nyt uutta näkökulmaa kokemuksen näkökulmasta: Jos tuollaiselle 20-25-vuotiaalle ole sitä paikkaa löytynyt, niin sitten täytyy sanoa vain, että malta, sillä toisenlaiset ajat ovat edessä, kuten minullakin ja minä kärsin vuosia sentään syrjässä.

Mieleen ei tullut, että alkaisin purkamaan omaa tilannetta muihin tai alkaisin rikollisen tielle. Nämä ikävien taikka hyvien tekojen ja ominaisuuksien asiat ovat kasvatuksellisen (itsekasvatuksen ja vanhempien)moraalin tai moraalittomuuden pohjalla valmiina olevia seikkoja. Kykyä oppia olemaan hyvä kovassakin paikassa. Kenessä ei moraalitasoa ole, siellä pahuuskin velloo mielen tasolla.

On aivan lapsellista syyttää koko yhteiskuntaa,vaika siinä paljon parantamisen varaa riittääkin.

Olemme jokainen itse vastuussa teoistamme ja ajatuksistamme. Ei minullekaan tyrkytetty apua hätääni. On vain kestettävä ja se on aikuistenkin vastuuna lapsilleen kertoa: Kaikki ei tule kuin Manulle illallinen. Huonot ajat on vain ketettävä, sillä se luo henkistä lujuutta parhaimmillaan.

Näkemykseni ja kokemukseni ei tarkoita ettenkö olisi paremman mielenterveystyön ja nuorisotyön puoltaja.

Kyllä tuo ajatusmaailmasi kaipaa kypsempää näkemystä.

8

1541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi julkaisevat

Omalaatuisia nuo Slungan kirjoitukset muutenkin.

• Teemuks

Kalevan lukijalta näyttää puuttuvan lukutaito. Slungahan kirjoitti nimenomaan, että pelkää kaikkien hiljaisten saavan turhaan murhaajanleiman otsaansa. Näin minä käsitin.

• Aatu Ajatus

Olen lukenut muutaman Slungan kirjoituksen ja minusta hän kirjoittaa tosi kypsymättömiä ja toisaalta hyvin kuluneita ajatuksia. Joulunakin aihe oli niin kulunut ettei siitä olisi enää kannattanut nuoren ihmisen kirjoittaa. Kaleva saisi jo vaihtaa kolumnistia.

• jopa taas haukutaan
        Aatu Ajatus kirjoitti:

Olen lukenut muutaman Slungan kirjoituksen ja minusta hän kirjoittaa tosi kypsymättömiä ja toisaalta hyvin kuluneita ajatuksia. Joulunakin aihe oli niin kulunut ettei siitä olisi enää kannattanut nuoren ihmisen kirjoittaa. Kaleva saisi jo vaihtaa kolumnistia.

Minä taas tykkään niistä kovasti! Esim. kolumni jossa oli sosiaalisesta strippauksesta oli tosi hyvä! samoin viimeinen. On hyvä että äänessä on välillä vähän nuorempikin porukka.

• satunnainen tilaaja
        jopa taas haukutaan kirjoitti:

Minä taas tykkään niistä kovasti! Esim. kolumni jossa oli sosiaalisesta strippauksesta oli tosi hyvä! samoin viimeinen. On hyvä että äänessä on välillä vähän nuorempikin porukka.

Mistäs kyseisiä vanhoja kolumneja saisi luettavakseen? Olen Kalevan satunnaistilaaja ja olen lukenut vain tämän uusimman kolumnin, joka minusta oli tylsä ja puuduttava. Ei herättänyt minkäänlaisia tunteita eikä ajatuksia.

• yhteiskunnalliset asiat
        satunnainen tilaaja kirjoitti:

Mistäs kyseisiä vanhoja kolumneja saisi luettavakseen? Olen Kalevan satunnaistilaaja ja olen lukenut vain tämän uusimman kolumnin, joka minusta oli tylsä ja puuduttava. Ei herättänyt minkäänlaisia tunteita eikä ajatuksia.

herätä minkäänlaisia ajatuksia. Pitäskö kaiken olla viihdettä?

• satunnainen tilaaja
        yhteiskunnalliset asiat kirjoitti:

herätä minkäänlaisia ajatuksia. Pitäskö kaiken olla viihdettä?

Siis viihdehän ei herätä mitään ajatuksia - eikä kyseinen kirjoitus herättänyt mitään ajatuksia.

Toistan itseäni: Mistä niitä vanhoja kirjoituksia voisi lukea?

• Aatu Ajatus
        satunnainen tilaaja kirjoitti:

Siis viihdehän ei herätä mitään ajatuksia - eikä kyseinen kirjoitus herättänyt mitään ajatuksia.

Toistan itseäni: Mistä niitä vanhoja kirjoituksia voisi lukea?

Kalevan verkkosivujen arkistoa voisit kokeilla Ja kirjastossa ainaski on arkistoa pitemmällekin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      73
      4527
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3463
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1219
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      127
      944
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe