Mikä teitä (osaa) "ammattiautoilijoita" oikein vaivaa kun pitää ajella rinnakkain kilometrikaupalla moottoritiellä?
Eikö löydy sen vertaa kollegoille ystävällisyyttä että sen OHITETTAVAN ajoneuvon kuljettaja hellittäisi kaasujalkaansa tai cruisea hetkeksi siitä rajoittimesta niin että ohittaja voisi palata omalle kaistalleen ripeämmin?
Luulisi että huomaavaisuus liikenteessä olisi kaikkien etu...
Moottoritiellä ohittaminen
16
3233
Vastaukset
- -----------
Tukitaan sen takia, ettei henkilöautoilijat pääse ohi.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Ja mitäköhän hyötyä siitä sitten on?
- Koskee myös ammattiautoilijaa
3 §
Tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet
Tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi.
Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä
- Miksi pitää
...yrittää väkisin ohi kun molemmat rautamalmikasat kulkevat sen 89km/h??!! Usein näkee vieläpä että kaksi raskasta ajaa ilman kuormaa ja toisen on silti päästävä ohi vaikkei auto kulje juurikaan kovempaa. Ohitus kestää kilometrikaupalla ja voitettu aika on täysin olematon! Vaikka tunnin ajaisivat samaan suuntaan niin ohittaja ei näköyhteyden ulkopuolelle pääse. Sama juttu ammattiautoilijoilla kuin ha-kuskeillakin monilla ettei jonossa vaan pysty ajamaan eli ohi on päästävä!!
- ???????
Itse tulin eilen Lauantaina Lahdesta Helsinkiin motaria pitkin. Oikea kaistan vauhti oli siinä 98-102km/h.
Yhtäkkiä Citikka otti vasen kaista jossa ajeli yli 20km samaa vauhtia kun oikea kaistan eka auto. Elikkä rinnakkain ajelivat ekat autot yli 20km.
Kaikki autot olivat henkilöautoja niin myös minun. Tämä on Suomi siitä tämä johtuu. - tiedät
että ajaa ilman kuormaa? kaikki ei ole avonaisia vai oletko joku provoilija?
- telipyöristä onko ylhäällä ...
tiedät kirjoitti:
että ajaa ilman kuormaa? kaikki ei ole avonaisia vai oletko joku provoilija?
ja jos ei ole teliauto kyseessä raskaan kuorman näkee renkaista ja auton liikehdinnästäkin jos on silmää.
- kysymykseen ei siis löydy
Vastausta alkuperäiseen kysymykseen ei siis löydy?
- on esitetty
...useampikin vastaus itse kysymykseen. Jos niitä et lue tai ymmärrä on se toinen juttu.
- Muut kertakaikkiaan
on esitetty kirjoitti:
...useampikin vastaus itse kysymykseen. Jos niitä et lue tai ymmärrä on se toinen juttu.
Ei osaa mitään.Ei semmosta kestä katella menee hermo.Suomi pysähtyy jos minä en pidä kiirettä.Ihmiset kasvatetaan kilpailemaan.Ahneet ensin.Mitä näitä miettimään laskee ohi.
- sitä tilannetta
siellä, mutta täällä hollannissa saa sakot jos junnaa kilometriä pidempää toisen rinnalla.Oli ajo-neuvo sitten reka, linjuri tai henkilö-auto.Ja belgiassa se koskee sama sääntö raskasta liikennettä.Ihan fiksu sääntö, mutta että poliisi kohdalle sattuu onkin sitten toinen juttu
- syytön siihen
Nimittäin alkoi pukkaan rajoitinta vastaan ja näin loi aikataulut laskettuna tuohon kyseiseen nopeuteen.
Itsekkin olen yhdistelmää 20 vuotta ajanut ja saatan olla joskus se joka ei löysää motarilla ajaessani esim 85km/h! Ei ole minun tehtävä perkele seistä jarrupolkimella koko ajan suoralla tasaisella tiellä!! (ajoneuvon suurin sallittu nopeus 80km/h)
Toki olen joskus hiljentänyt jos siitä 3km/h nopeuserolla ohittamaan lähdöstä ei ole oiken tullut valmista ja jono vasemmalla kaistalla(h-autot alkaa muodostuun pitkäks)
Miettikää h-autokuskit miltä tuntuis painaa jarrua joka kerta motarilla kun joku lähtee ohittaan? Myös minullakin on se kuorma vietävänä!
Voin myös henkilökohtaisesti keskustella tästä asiasta seuraavassa levähdyspaikassa jos on epäselvyyttä?- Sitä jarrua
...on painaa? Kyllä se vauhti raskaalla ajoneuvolla laskee nopeasti myös kun pikkasen ottaa jalan pois kaasulta!
- varaa on
Mitä sitä pitää ohitella jos ei ne laitteet kulje?Ohi pitää päästä väkisin ja seuraavan kuppilan pihaan dimexejä kahisuttelemaan,kotimaan pellet!
- mika.
Älkää pienestä hermostuko. Toki ruuhka-aikaan tuo on väärin tehty, mutta muuten ei pitäis suurta haittaa olla.
- kerran kolahtanut
Entä jos otammekin puheeksi henkilö autot jos ajat 120km/h tiellä jossa rajoitus on juuri tuo samainen. MIKSI PITÄÄ PÄÄSTÄ AIVAN REKAN NOKAN EDESTÄ TAKAISIN OIKEAN PUOLEISELLE KAISTALLE.
PS. Kerran kolahtanut ja pusikko pölähti henkilöautolla
Ja meni vielä perkele miun puskurikin.
Ja juuri 4tie mäntsälä lahti välillä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383829Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362964Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708