jos yhtään epäilee keliakiaa kannattaa käydä testeissä.
keliakiadiagnoosi (vuosia hain syytä huonoon oloon, lääkäreillä tuolloin huonosti tietoa keliakiasta) gluteiinitoman ruokavalion aloitettuani mm. loppuivat aftat suussa (kipeät rakkulat suussa), tietenkin mahavaivat, hiivatulehdusten kierre emättimessä ja huuliherpes tulee nykyisin harvemmin kuin ennen. eli perusvastustuskyky on suolen tulehustilan parannuttua (oikea ruokavalio lääkkeenä) vahvistunut ja elmä on tosiaankin paljon tasaisempaa kaikin puolin.
olkaa vaativia lääkärillä, pyytäkää lähete ja menkää testeihin.
aftat ja muut loppuivat
2
1362
Vastaukset
- kaikkia kikkoja käyttänyt
mainokset ovat pullollaan 'ohjeita' syö tätä, käytä tätä...monet mainosten oireet ovat keliakiassa hyvin yleisiä oireistoja...
ja yksilöllisiä, mitään yleispätevää keliakiaoireistoa ei ole... suolistosairaus ilmenee itsekulakin erilaisena... - B-12 vitamiini
Luin lehdestä tutkimuksesta, missä aftojen ilmenemiseen on havaittu B-12 vitamiinin puutos tai toisin päin B-12 vitamiinin syönti ehkäisee aftojen (kipeät suurakkulat) syntymisen = keliaakikkona summa summa rum....tuumasin, että taas kansa ryntää ostamaa vitamiinilisää, kun pitäisi ensimmäiseksi tutkituttaa keliakian mahdollisuus...aftat voivat olla oire keliakiasta---> keliakiaa sairastavalla puute B-12 vitamiinista, koska ravinto ei ehdi imetyä/ei imeydy tulehtuneesta suolesta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 493684
- 1053385
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342661Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262328- 201829
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51719- 1821698
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841427- 271317
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91128