Eräällä toisella palstalla käydyn keskustelun innoittamana minun on pakko tiedottaa seuraavasta asiasta: Eräs nimeltä mainitsematon lentoyhtiö myy nettisivuillaan lentoja Tampereelta Bremeniin ja Riikaan 5 eurolla. Ko. hintaan sisältyvät jo lentokenttäverot ja matkustajamaksut. Lentoja on tarjolla ko. hintaan useimmille päiville. Vain perjantaisin (meno) ja sunnuntaisin (paluu) paikkoja on niukemmin. Lennot ovat päivittäin.
Lentolippu 5 euroa
5
850
Vastaukset
- virallisista maksuista
Vai maksaa ko. lentoyhtiö siis matkustaja- sekä muut viranomaismaksut matkuatajan puolesta, kun ne kuitenkin ylittävät ainakin virallisen hinnaston mukaan reilusti tuon 5 €. Vai mitenköhän lienee?
- silti...
Ei se ole ennätys. Olen itse matkustanut yhen sentin kokonaishintaan (viime vuonna). Siinä tapauksessa lentoyhtiö maksoi kaikki verot.
- Suomiporo
5 euron lippu vaatii Visa electron kortin käyttöä, normaalilla Visalla tulee hiukan lisämaksua.
Hintaan ei myöskään sisälly ruumaan meneviä matkatavaroita.
Halpoja lippuja nuo silti ovat. - puuhaa
Suomiporo kirjoitti:
5 euron lippu vaatii Visa electron kortin käyttöä, normaalilla Visalla tulee hiukan lisämaksua.
Hintaan ei myöskään sisälly ruumaan meneviä matkatavaroita.
Halpoja lippuja nuo silti ovat.Raikulta ei kannatta ostaa kuin 0,01 incl. lippuja, huono kyyti.
- NiklasL
puuhaa kirjoitti:
Raikulta ei kannatta ostaa kuin 0,01 incl. lippuja, huono kyyti.
Itselläni on takana ainakin 100 lentoa Ryanairilla ja olen ollut todella tyytyväinen. Ryanairilla on Euroopan paras hinta-laatu -suhde. Ei ihme, että suosiota riittää. Lähes 60 miljoonaa matkustajaa vuodessa ja taas helmikuussa matkustamäärä kasvoi 7% (helmikuussa Raikku kuljetti lähes 4 miljoonaa matkustajaa).
Oman kokemukseni mukaan yhtiön koneet lentävät erinomaisen hyvin aikataulussa. Itse valitsen Ryanairin aina kun se on muita vaihtoehtoja halvempi (melkein aina on). Tällä tavalla omalta osaltani huolehdin lippujen hintojen pysymisestä kurissa muillakin lentoyhtiöillä.
Koska asun Hämeenlinnassa, on aivan samantekevää, lähteekö lentoni Vantaalta vai Pirkkalasta.
Yksi asia on se, mistä kannataa varoittaa: Kannataa olla tarkkana matkatavaroiden suhteen, koska tietämättömyys saattaa tulla aika kalliiksi. Jos on ruumaan menevää matkatavara, varaus kannattaa aina tehdä jo lentoa varatessa (kentällä paljon kalliimpaa) ja painorajat on hyvä pitää mielessä sekä ruumaan menevän matkatavaran että käsimatkatavaroiden osalta. Ylipainomaksut ovat kovia. Käsimatkatavaroissa Ryanairilla on nykyisin tiukka linja: vain yksi kpl per matkustaja sallitaan (esintään 10 kg ja enimmäiskoko 55cm x 40cm x 20cm).
Myös varausta tehdessä kannattaa olla tarkkana, että ei vahingossa osta sellaisia varauksen aikana tarjottavia lisäpalveluja, joita ei tarvitse (esim. matkavakuutus; ei kannata ottaa, jos on esim. jatkuva matkavakuutus.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750