Missähän särkyneitä

sydämiä

kursitaan kasaan? Kahden vuoden serustelu karilla, mummokin tuntee tuskaa.

13

678

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aika...aika...

Usko tai älä, aika on se paras lääke tähän tautiin. Se vähitellen parantaa haavat, vaikka kuinka nyt tuntuu siltä, ettei mikään auta. Kun pääset pahimman yli, voit katsella asioita uudesta perspektiivistä. Toivon, että sinulla on joku kenen kanssa käyt näitä vaikeita juttuja läpi. Yksin pohtien ne suurenevat huimiin ulottuvuuksiin ja sitten sydänparka on ihan pakahtumaisillaan.

• "Reetta"

Että kyllä se aika haavat parantaa.. Mut kukaan ei koskaan kerro kuin pitkä-aika?? Miekin haluisin tietää miten kauan, -vielä pitää oottaa sitä paranemista???

• se kesti
        "Reetta" kirjoitti:

Että kyllä se aika haavat parantaa.. Mut kukaan ei koskaan kerro kuin pitkä-aika?? Miekin haluisin tietää miten kauan, -vielä pitää oottaa sitä paranemista???

Minun ja entisen poikaysäväni kohdalla se unohtaminen kesti 44 vuotta. Nyt on päästy yli eikä vanhat asiat enää paina mieltä.

• 1943

elämässä joskus käy. Omien kokemusteni mukaan aika ja itku auttavat. Nuokin kokemukset ovat tarpeen elämän koko kirjon ymmärtämiseksi. Kyllähän se kirpaisee, kun äitinä kuuntelen rakkaussuruja. Luotan, että selviävät, onhan äitinsäkin selvinnyt. Tässä iässä on jo paljon helpompaa kohdata vastoinkäymiset tuollakin saralla.

• Tase pappa

"Mummo" Kulta. Ei sydänsurut katso ikää eikä sivilisäätyä. On kuitenkin hienoa että pystyt tuntemaan kipua. Silloin tiedät että että olet elossa. Aikanaan kipukin hellittää. Olet jälleen himpun verran vahvempi ja viisaampi. Kokoa nyt itsesi. Mene ulos. Aisti kevään lähestyminen. Anna itsellesi aikaa ja helli hieman itseäsi. Ole itsellesi armollinen,äläkä syyttele itseäsi. Sinä itse olet se paikka jossa särkynyt sydän parsitaan. Teethän sen.

• kävi niin

Mutta vanha fraasi "aika parantaa haavat" pitää paikkansa.
      Nyt ihmettelen mitä siinä miehessä oikein näin.

• tahkoa pyörittävä

Sehän oli vain kaksi vuotta! Tuossa iässä se on suhteellisen lyhyt aika.
      Mietipä myös sitä, miten hyvä tuo ratkaisu saattoi olla, samoin kuin sitä, miten yleensäkin erehdyit lähtemään noin tyhjänpäiväisen miehenkuvatuksen seuraan. Luultavasti niin tosiaan vielä ajattelet.

• Vanha sanonta

vanha sanonta kuuluu:
        Sillä se lähtee millä tulee....hae uusi kaveri.

• 1943

ensirakkauttani, johon rakastuin kakskymppisenä. Hän sanoi reilusti, ettei rakasta minua. Surin monta vuotta, mutta hän ei jäänyt mieleeni kummittelemaan. En ole edes nähnyt häntä kymmeniin vuosiin, mutta etäältä seurannut elämäänsä. Tämä suhde katkesi, mutta katkeaminen antoi minulle mahdollisuuden tavata elämäni suuri rakkaus.

• ihailen ensirakkauttani
        1943 kirjoitti:

ensirakkauttani, johon rakastuin kakskymppisenä. Hän sanoi reilusti, ettei rakasta minua. Surin monta vuotta, mutta hän ei jäänyt mieleeni kummittelemaan. En ole edes nähnyt häntä kymmeniin vuosiin, mutta etäältä seurannut elämäänsä. Tämä suhde katkesi, mutta katkeaminen antoi minulle mahdollisuuden tavata elämäni suuri rakkaus.

mutta toisin kuin sinä en ole voinut koskaan jättää häntä mielestäni. Olimme yhdessä 2 vuotta ja erotessani aloitin opiskelut Hesassa. Vertailin kaikkia poikia häneen, ja sen takia en pystynyt rakastumaan kehenkään.Ei kukaan ole kuin hän. Olen tavannut hänet uudestaan ja olen vieläkin samaa mieltä, kukaan ei ole kuin hän. Meillä on ihmeellinen yhteys vieläkin, tajuamme toistemme tunteet puhumattakin. Valitettavasti en voi koskaan saada häntä omakseni. Tunteet ovat voimakkaat molemmin puolin kymmenien vuosien kuluttutakin.(ps olen naimisissa ja minulla on perhe)

• 1943
        ihailen ensirakkauttani kirjoitti:

mutta toisin kuin sinä en ole voinut koskaan jättää häntä mielestäni. Olimme yhdessä 2 vuotta ja erotessani aloitin opiskelut Hesassa. Vertailin kaikkia poikia häneen, ja sen takia en pystynyt rakastumaan kehenkään.Ei kukaan ole kuin hän. Olen tavannut hänet uudestaan ja olen vieläkin samaa mieltä, kukaan ei ole kuin hän. Meillä on ihmeellinen yhteys vieläkin, tajuamme toistemme tunteet puhumattakin. Valitettavasti en voi koskaan saada häntä omakseni. Tunteet ovat voimakkaat molemmin puolin kymmenien vuosien kuluttutakin.(ps olen naimisissa ja minulla on perhe)

väärin miestäsi kohtaan? Oma äitini haaveili koko ikänsä nuoruuden rakkaudestaan, jonka kanssa oli ollut kihloissa. Minusta se oli väärin isääni kohtaan, oikeastaan tosi julmaa. Itse en ole pystynyt sitoutumaan kehenkään toiseen ennen kuin olen surrut edelliset pois elämästäni. Nykyinen miesystäväni on myös leski. Voimme puhua puolisoistamme, mutta asia on niin kuin hän sanoo, emme olisi löytäneet toisiamme, ellemme olisi leskiä. Elämme tätä päivää.

• ensirakkauteni
        1943 kirjoitti:

vaivasi pitkään. Hän onneksi sanoi, ettei yksi nainen hänelle riitä. Uni varoitti, ettei oikeasta ole kyse. Kuljin hiekkavallilla.
        Samanlaista ei kannata etsiä. Mieti rauhassa, millaiset arvot toivoisit hänellä olevan. Mieti myös omasi. Sitten huomaat jonakin päivänä, että tuossahan tuo on!
        Kannattaa olla itselleen rehellinen muisteluissa. Älä jää menneeseen makaamaan, vaan nouse uuteen päivään ja aikaan.

• Pirre*

särkyneitten sydänten katu, - vai oliko se kumminkin särkyneitten toiveitten katu..josko siellä oisi sydän parsimo..;)

P.s. oikeasti ei se noin käy, aika parantaa..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe