Gambialaisten

morsiot

Eurooppalainenhan se maksaa kaikki avioliiton solmimiseen liittyvät kulut. Kuten myös ne kulut, jotka tarvitaan miehen Suomeen saamiseksi, puhumattakaan elatusvollisuudesta, kun ei miehellä kuitenkaan työtä löydy, kuin ehkä pitkän ajan päästä, jos sittenkään. Kuinka ylpeäksi mainittu gambialainen mies mahtaa kokea sen, kun nainen joutuu maksamaan kaikesta. Vai onko Eurooppaan pääsy niin suuri asia, että ylpeyden voi heittää romukoppaan.

49

8189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedä...

sinun tuttavapiiristäsi,mutta minun tietämäni, viime suosina Gambiasta tulleet "maksavat" jo takaisin vaikeaa alkua eli tekevät töitä siinä missä vaimokin, rakentavat yhteistä elämää. Tottahan toki niitä lusmujakin on, jos joku sellaisen huolii, makunsa kullakin.

• Rosmaria

aika huonot näkymät poikaystäväni kanssa, kun itse olen vielä vuoden verran opiskelija ja rahat on kovin vähissä. Opintovelkaakin on vuosiksi. Miesystävälläni Gambiassa töitä vain sesonkiaikana, eikä tienesti kehuttavaa. Kiinnostaisi kovasti, kuinka paljon sitä rahaa tarvitsisi avioliiton solmimiseen ja miehen Suomeen pääsyyn. Olemme tunteneet yli kolme vuotta, itse käynyt siellä sinä aika yhdeksän kertaa, aina jokerimatkoilla, jotka edullisimpia. Ymmärrän kyllä, jos ei kukaan tahdo kertoa summista, kun tällä palstalla muutenkin irvailijoita riittää.

• summia..
        Rosmaria kirjoitti:

aika huonot näkymät poikaystäväni kanssa, kun itse olen vielä vuoden verran opiskelija ja rahat on kovin vähissä. Opintovelkaakin on vuosiksi. Miesystävälläni Gambiassa töitä vain sesonkiaikana, eikä tienesti kehuttavaa. Kiinnostaisi kovasti, kuinka paljon sitä rahaa tarvitsisi avioliiton solmimiseen ja miehen Suomeen pääsyyn. Olemme tunteneet yli kolme vuotta, itse käynyt siellä sinä aika yhdeksän kertaa, aina jokerimatkoilla, jotka edullisimpia. Ymmärrän kyllä, jos ei kukaan tahdo kertoa summista, kun tällä palstalla muutenkin irvailijoita riittää.

siellä avioliittomaksu on about 250-300€. Vihkitodistuksen legalisointi 30€ postikulut. Oleskelulupamaksu 200€. Lentolippu Nigeriaan 500-800€ ja lentolippu Suomeen n. 500€ joitain postikulumaksuja.

• yhden gambian pojan vaimo
        summia.. kirjoitti:

siellä avioliittomaksu on about 250-300€. Vihkitodistuksen legalisointi 30€ postikulut. Oleskelulupamaksu 200€. Lentolippu Nigeriaan 500-800€ ja lentolippu Suomeen n. 500€ joitain postikulumaksuja.

Minun mieheni sai töitä heti kun oppi suomea, 5 kk Suomessa olon jälkeen, ensin siivoojana ja nyt on siirtynyt muihin hommiin.
        Edes siivoamaan ei yleensä pääse ellei osaa vähän suomea, saati sitten muihin töihin.
        Totta kai Gambialaiset haluaa tehdä töitä, koska palkasta iso siivu lähetetään suvulle Gambiaan.
        Alkuun se kismitti, mutta nyt ajattelen että he ovat minun perhettäni myös, ja autamme minkä pystymme.

• Rosmaria
        yhden gambian pojan vaimo kirjoitti:

Minun mieheni sai töitä heti kun oppi suomea, 5 kk Suomessa olon jälkeen, ensin siivoojana ja nyt on siirtynyt muihin hommiin.
        Edes siivoamaan ei yleensä pääse ellei osaa vähän suomea, saati sitten muihin töihin.
        Totta kai Gambialaiset haluaa tehdä töitä, koska palkasta iso siivu lähetetään suvulle Gambiaan.
        Alkuun se kismitti, mutta nyt ajattelen että he ovat minun perhettäni myös, ja autamme minkä pystymme.

kaikille asiallisista vastauksista. Hyvää jatkoa elämäänne.

• Kyllä te olette
        yhden gambian pojan vaimo kirjoitti:

surullista porukkaa.

Älkää lisääntykö, please...

• sanat!
        Kyllä te olette kirjoitti:

surullista porukkaa.

Älkää lisääntykö, please...

Toivottavasti sinäkin ymmärrät olla lisääntymättä, ties vaikka lapsistasi tulisi liian "ala-arvoisia" sinulle.

• Mother Teresa
        summia.. kirjoitti:

oot saanut noi summat?
        Katsos kun meillä on rahaa palanut jo ihan tuhkaksi asti ilman vastinetta.Avioliitto maksoi 300e mutta legalisointi ei maksanut mitään mutta oli pirun pitkää ja puuduttavaa.Oleskelulupa tuon verran, on vielä vireillä mutta kun pitää taas lähteä sinne Nigeriaan niin noi sumat ei varmaankaan sisällä oleskelua siellä ja ruokia ym muuta. Ja mistä saat noin halvan lentolipun? Mun mies jos tulee tytön kanssa niin halvimmat lennot oli kahdelta, yksi aikuinen ja yksi lapsi n. 1600 e sekä passien lähettäminen DHL:n välityksellä kerran vielä Nigeriaan n. 200e. Törkeetä kiskontaa.

• summia...
        Mother Teresa kirjoitti:

oot saanut noi summat?
        Katsos kun meillä on rahaa palanut jo ihan tuhkaksi asti ilman vastinetta.Avioliitto maksoi 300e mutta legalisointi ei maksanut mitään mutta oli pirun pitkää ja puuduttavaa.Oleskelulupa tuon verran, on vielä vireillä mutta kun pitää taas lähteä sinne Nigeriaan niin noi sumat ei varmaankaan sisällä oleskelua siellä ja ruokia ym muuta. Ja mistä saat noin halvan lentolipun? Mun mies jos tulee tytön kanssa niin halvimmat lennot oli kahdelta, yksi aikuinen ja yksi lapsi n. 1600 e sekä passien lähettäminen DHL:n välityksellä kerran vielä Nigeriaan n. 200e. Törkeetä kiskontaa.

Kyllä, sitä tarkoitin "postikuluilla",että dhl maksaa ja paljon. Vihkimaksu siellä oli sen 8500gmd meikäläisen valkoisen naaman takia. Nigeriaan liput ovat tuon 500-800€ riippuen mihin aikaa pystyy lipun varaa, jos viime tipassa joutuu lipun ostaa, maksaa ainakin sen 800€. Miehellä siellä jotain kontakteja elämiseen ja olemiseen. Legalisointiin meni myös lähes 3kk...Lippu sitten tänne viel tosiaan 500€.. Ja joku vielä väittää,että tähän ryhdytään huvikseen!

• gampiinassa
        sanat! kirjoitti:

Toivottavasti sinäkin ymmärrät olla lisääntymättä, ties vaikka lapsistasi tulisi liian "ala-arvoisia" sinulle.

jättäkää ne sinne viidakkoon loisimaan, ei ole kiva veroja maksaa ja todeta, että gampiinan pellet loisii, rötöstelee ja pelottavat ihmisiä.

• etukäteenkö

Kun varataan aikaa Banjulista avioliiton solmimista varten, maksetaanko toimitus varatessa vai kun itse tilaisuus toimitetaan? Siis tämä 200-300 euroa.

• "nainen"

...vaimo olet ko. miehelle? Neljäkö niitä on tavallisesti?
        Olet siis avarakatseinen..lykkyä tykö!!

• maksu..

maksetaan toisella käyntikerralla, kun käytte vannomassa. Monesti kolme kertaa pitää virastolla käydä, voi onnistua kahdellakin kerralla.
        Ensin viette esteettömyystodistukset yms. ja varaatte ajan, sitten käytte vannomassa maksu ja sitten kolmannella kerralla itse pikainen vihkiminen.

• Kiikaa
        maksu.. kirjoitti:

maksetaan toisella käyntikerralla, kun käytte vannomassa. Monesti kolme kertaa pitää virastolla käydä, voi onnistua kahdellakin kerralla.
        Ensin viette esteettömyystodistukset yms. ja varaatte ajan, sitten käytte vannomassa maksu ja sitten kolmannella kerralla itse pikainen vihkiminen.

Hei!

Satutko tietämään lorutaanko vannomistilaisuudessa jonkun perässä vai miten se tapahtuu?

• tarvii...
        Kiikaa kirjoitti:

Hei!

Satutko tietämään lorutaanko vannomistilaisuudessa jonkun perässä vai miten se tapahtuu?

loruilla, kunhan vaan sinkuksi tunnustautuu.

• gambialaisen vaimo
        Kiikaa kirjoitti:

Hei!

valmiiksi kirjoitetun lapun, jossa lukee I call upon these persons to witness that i .... do take ...to be my husband.Sen jälkeen allekirjoitat. Näin yksin kertaista ja koko toimitus kestää n. 2 min.

• tuon on
        gambialaisen vaimo kirjoitti:

valmiiksi kirjoitetun lapun, jossa lukee I call upon these persons to witness that i .... do take ...to be my husband.Sen jälkeen allekirjoitat. Näin yksin kertaista ja koko toimitus kestää n. 2 min.

siis se itse vihkiminen! Muut jutut pitää hoitaa ennen sitä.

• gambialaisen vaimo
        tuon on kirjoitti:

siis se itse vihkiminen! Muut jutut pitää hoitaa ennen sitä.

tuo on se itse vihkiminen, muut jutut hoidetaan ennen sitä.

• kysymys vaan

koskien uskontoja. Jos olet kristitty, kuten me suomalaiset yleensä ja tuleva miehesi on muslimi, miten tämä asia hoituu? Käännytkö sinä muslimiksi
        vai voitko pitää oman uskontosi? Entä jos et kuulu
        Suomessa kirkkoon?
        Ja vielä eteenpäin ajatusta. Olet jo naimisissa gambialaisen kanssa, mutta jostakin syystä teille tulee avioero. Miten se hoituu ja miten mahdollinen omaisuus jakautuu, jos sitä on vaikka ollut sinulla suomalaisella naisella. Näin pitkälle ei saisi tietenkään ajatella, mutta tämäkin on mahdollista - valitettavasti. Pyydän aivan asiallisia vastauksia - törkypuheita ei kannata lähettää.

• vaimo myös
        kysymys vaan kirjoitti:

koskien uskontoja. Jos olet kristitty, kuten me suomalaiset yleensä ja tuleva miehesi on muslimi, miten tämä asia hoituu? Käännytkö sinä muslimiksi
        Suomessa kirkkoon?
        Ja vielä eteenpäin ajatusta. Olet jo naimisissa gambialaisen kanssa, mutta jostakin syystä teille tulee avioero. Miten se hoituu ja miten mahdollinen omaisuus jakautuu, jos sitä on vaikka ollut sinulla suomalaisella naisella. Näin pitkälle ei saisi tietenkään ajatella, mutta tämäkin on mahdollista - valitettavasti. Pyydän aivan asiallisia vastauksia - törkypuheita ei kannata lähettää.

Et kai luule,että pitäisi "kääntyä" muslimiksi kun muslimiehen kanssa naimisiin menee?! Islam on usko siinä missä muutkin, eihän se naimisiin meno ole mitään "uskoontuloa"! (Minä olen muslimi,joten enpä ole moisia edes ajatellut.)

Omaisuuden Suomessa voi turvata avioehdolla, eikös vain, väliäkö sillä, onko puoliso vaikka kuusta.

Anteeksi jos ei kuulostanut asialliselta, mutta kysymyksetkin oli sillä rajalla....

• kanssa naimisissa
        kysymys vaan kirjoitti:

Suomessa kirkkoon?

Voiko Gambialainen, siis muslimi mies mennä useamman naisen kanssa tällätavoin naimisiin? Olen kuullut, että heillä voi olla 4 vaimoa? Siis jos mies haluaa elättäjäkseen useamman länsinaisen, onko se mahdollista?

• ko tyypeillä
        kanssa naimisissa kirjoitti:

Voiko Gambialainen, siis muslimi mies mennä useamman naisen kanssa tällätavoin naimisiin? Olen kuullut, että heillä voi olla 4 vaimoa? Siis jos mies haluaa elättäjäkseen useamman länsinaisen, onko se mahdollista?

tuntuu riittävän niin vaimoja kuin jalkavaimojakin.

Pahinta pohjasakkaa mitä Suomesta löytyy kaikki tyynni.

• 4vaimoa
        kanssa naimisissa kirjoitti:

gambiassa on sallittua avioitua 4 naisen kanssa. Ensimmäiseltä on tosin "saatava lupa" ja jos olet itse se ensimmäinen voit avioituessasi vaatia sopimusta ettei miehesi avioidu toista kertaa. Tiedä sitten miten nämä sopimukset pitää...

• nykypäivänä

joku mieltää itsensä ensisijaisesti "jonkun vaimoksi"...

• sallah..
        nykypäivänä kirjoitti:

joku mieltää itsensä ensisijaisesti "jonkun vaimoksi"...

tuossa luki,että kirjoittaja on ensisijaisesti jotakin? Nimimerkkinä hän nimesi itsensä vaimoksi, sinä suosit nykypäivää, mitäs sinusta pitäisi sen perusteella arvioida? Olet todella itsekäs ja tylsä ihminen?? Toiseksi, eipä ihme,että suomalaiset tykkää erota, jos jonkun puolisona olemista tarvitsee toisten silmissä hävetä...Joillakin sentään on vielä arvoja elämässään.

• voi olla
        sallah.. kirjoitti:

tuossa luki,että kirjoittaja on ensisijaisesti jotakin? Nimimerkkinä hän nimesi itsensä vaimoksi, sinä suosit nykypäivää, mitäs sinusta pitäisi sen perusteella arvioida? Olet todella itsekäs ja tylsä ihminen?? Toiseksi, eipä ihme,että suomalaiset tykkää erota, jos jonkun puolisona olemista tarvitsee toisten silmissä hävetä...Joillakin sentään on vielä arvoja elämässään.

arvona sinänsä ja itseasiassa identiteettinä olla jotakin ihan omana itsenään ja omista ansioistaan.Ei olla olemalla jonkun jotakin.Mutta kaikilla ei tietenkään ole siihen resursseja...Onhan se hyvä ,että on edes sitten jonkun jotakin...

• syvällistä
        voi olla kirjoitti:

arvona sinänsä ja itseasiassa identiteettinä olla jotakin ihan omana itsenään ja omista ansioistaan.Ei olla olemalla jonkun jotakin.Mutta kaikilla ei tietenkään ole siihen resursseja...Onhan se hyvä ,että on edes sitten jonkun jotakin...

Hellanduudelisentään, lisää näitä filosofeja!!!

• tosiaan, LOL
        voi olla kirjoitti:

Sinä nähtävästi et ole yhtään mitään kenellekkään, täysin merkityksetön. Enpä kuitenkaan usko,että kukaan on mitään edes menettänyt, asenteesi on niin surullinen. Luepa uudestaan kirjoituksesi, huomaat,ettei siinä ole päätä eikä häntää!

"Onhan se hyvä ,että on edes sitten jonkun jotakin... " Kyllä, tuo on todella mukavaa ja parasta se on osaa olla sinut itsensä kanssa. Ehkä se ei ole liian myöhäistä sinullekaan, lähes aina on toivoa...jotkut tietty on toivottomia tapauksia. Onnea elämääsi...

• Hohohohoho
        tosiaan, LOL kirjoitti:

Sinä nähtävästi et ole yhtään mitään kenellekkään, täysin merkityksetön. Enpä kuitenkaan usko,että kukaan on mitään edes menettänyt, asenteesi on niin surullinen. Luepa uudestaan kirjoituksesi, huomaat,ettei siinä ole päätä eikä häntää!

"Onhan se hyvä ,että on edes sitten jonkun jotakin... " Kyllä, tuo on todella mukavaa ja parasta se on osaa olla sinut itsensä kanssa. Ehkä se ei ole liian myöhäistä sinullekaan, lähes aina on toivoa...jotkut tietty on toivottomia tapauksia. Onnea elämääsi...

Lycka till vaan itsellesi. Afrikkalsen miehen vaimo jos joku sitä tarvitsee. Ja paljon tukea sosiaalihuollosta (lue:veronmaksajilta).

• uutta:
        Hohohohoho kirjoitti:

Lycka till vaan itsellesi. Afrikkalsen miehen vaimo jos joku sitä tarvitsee. Ja paljon tukea sosiaalihuollosta (lue:veronmaksajilta).

Sinulle nähtävästi sossu on elämäntapa, me viihdymme paremmin työssä, siitä saa rahaakin enemmän jos et tiennyt!

• minä olen
        Hohohohoho kirjoitti:

veronmaksaja Suomessa - ja aika paljon maksankin. Mutta siitä huolimatta voin maksaa myös gambialaiselle
        miehelleni tarvittaessa. Ja ymmärtääkseni Suomessakin perheessä se maksaa, jolla sattuu rahaa olemaan, vai onko kaikilla perheillä omat erilliset tilit, joista kumpikin hoitaa menonsa. Onko tässä jotain outoa ongelmaa, kuka maksaa ja mitä maksaa?

• palmun alle
        minä olen kirjoitti:

veronmaksaja Suomessa - ja aika paljon maksankin. Mutta siitä huolimatta voin maksaa myös gambialaiselle
        miehelleni tarvittaessa. Ja ymmärtääkseni Suomessakin perheessä se maksaa, jolla sattuu rahaa olemaan, vai onko kaikilla perheillä omat erilliset tilit, joista kumpikin hoitaa menonsa. Onko tässä jotain outoa ongelmaa, kuka maksaa ja mitä maksaa?

mutta menkää te miestenne kotimaahan, niin kyllä mies siellä teidät elättää, kun onhan se hänen kunnia-asiansa, eikös se niin mene.

• African lions
        palmun alle kirjoitti:

mutta menkää te miestenne kotimaahan, niin kyllä mies siellä teidät elättää, kun onhan se hänen kunnia-asiansa, eikös se niin mene.

Onhan Suomessa yökerhojenkin vessat täynnä kirjoituksia kuten :"Every Finnish woman is under African lion".

On se hývä että kehitysmaiden miehet ovat löytäneet yhden white trash-kansakunnan, jolla ei ole mitään ylpeyttä.

Missään muualla ei onnistuisikaan, koska yhtä ylpeydetöntä kansakuntaa kuin Suomi ei tällä telluksella ole.

• mene...
        African lions kirjoitti:

Onhan Suomessa yökerhojenkin vessat täynnä kirjoituksia kuten :"Every Finnish woman is under African lion".

On se hývä että kehitysmaiden miehet ovat löytäneet yhden white trash-kansakunnan, jolla ei ole mitään ylpeyttä.

Missään muualla ei onnistuisikaan, koska yhtä ylpeydetöntä kansakuntaa kuin Suomi ei tällä telluksella ole.

sinä vaan tutkimaan lisää niitä vessojen seinien kirjoituksia ja laita vaikka omat stoorit mukaan, täällä kukaan tuskin kaipaa säälittäviä mietteitäsi!

• kuitenkin
        mene... kirjoitti:

sinä vaan tutkimaan lisää niitä vessojen seinien kirjoituksia ja laita vaikka omat stoorit mukaan, täällä kukaan tuskin kaipaa säälittäviä mietteitäsi!

vastannut edelliseen kommenttiin, joten turha väittää ettei niitä kukaan kaipaa, että eiköhän jo vaihdeta aihetta, alkaa olla gambian morsioilla jo vähän saman jauhmista nää jutut. Eli terveisiä vaan gambian morsioille ketkä ikävöi nuoria poikiaan gambiassa, jotka jo virittävät uutta juttua "rakkaintaan" odotellessa. Ootteko tosiaan niin sinisilmäisiä että luulette "poikaystänänne" vetelevän tumppuun ja ajattelevan teitä kun palaatte 2viikon lomalta kotiin?

• satuttaa
        kuitenkin kirjoitti:

vastannut edelliseen kommenttiin, joten turha väittää ettei niitä kukaan kaipaa, että eiköhän jo vaihdeta aihetta, alkaa olla gambian morsioilla jo vähän saman jauhmista nää jutut. Eli terveisiä vaan gambian morsioille ketkä ikävöi nuoria poikiaan gambiassa, jotka jo virittävät uutta juttua "rakkaintaan" odotellessa. Ootteko tosiaan niin sinisilmäisiä että luulette "poikaystänänne" vetelevän tumppuun ja ajattelevan teitä kun palaatte 2viikon lomalta kotiin?

Toisinaan ei voi kuin ihmetellä valkoisten miesten? inhoa tai kateutta mustia miehiä kohtaan. Tai sitten inhoa mustista miehistä pitäviä valkoisia naisia kohtaan. Mistä lie nekin vihat saaneet alkunsa. Jotkut viisaat jopa puhuvat peniskateudesta. Siihen kun en vain jaksa uskoa.

Totuushan on kaiketi niin että sekä Suomessa että Gambiassa on uskollisia ja uskottomia miehiä. Myös täällä naimisissa olevat urhot juoksevat vapaa-aikanaan ja jopa työaikanaan toisten naisten hameiden alle temmeltämään. Ja naiset sen tietoisesti sallivat. Tai sitten kaukana tuolla mustat juoksevat seuraavan turistin tai paikallisen syliin. En näe siinä sellaista eroa että sen vuoksi alkaisin mustaa miestä haukkumaan. Tai toisaalta molemmissa tapauksissa myös löytyy naistaan uskollisesti odottava kasti.

Ja henkilökohtaisesti arvostan enemmän mustan miehen uskollista naista kuin täällä ukkomiesten perässä roikkuvia liiton särkijöitä.

Että eiköhän anneta kaikkien elää valitsemaansa elämää ja löytää onnensa mistä sen luulevat löytävänsä.

• tiedä..
        kuitenkin kirjoitti:

mihin kommenttiin viittaat, en jaksa juttuja lukea. Tiedoksi vain, kaikki eivät käy Gambiassa seksilomilla eikä kaikki gambialaiset osta elämää seksillä. Jos et moista tiedä tai tajua, leiki sinä vain kaltaistesi kanssa, ei kuitenkaan kannata kuvitella kaikki ovat yhtä halpoja.

• kuvittellekaan
        tiedä.. kirjoitti:

mihin kommenttiin viittaat, en jaksa juttuja lukea. Tiedoksi vain, kaikki eivät käy Gambiassa seksilomilla eikä kaikki gambialaiset osta elämää seksillä. Jos et moista tiedä tai tajua, leiki sinä vain kaltaistesi kanssa, ei kuitenkaan kannata kuvitella kaikki ovat yhtä halpoja.

että kaikki olisivat yhtä halpoja kuin white trash skankit.

Sinänsä kukaan teissä mitään menetä. Mustien miesten naiset tuppaavat olemaan kolmea sorttia: paksuja, vanhoja ja/tai jotain ratsatukkahippiträshiä. Ei mitään tosiaankaan kukaan menetä.

Hope u catch aids and die. Bye.

• tällaisesta...
        kuitenkin kirjoitti:

"suomalaisuudesta" täytyykin olla ylpeitä:

"Hope u catch aids and die. Bye"

Jutun kirjoittaja on varmasti kaikkien ihailema valioyksilö! Hitto, miten sairasta porukkaa, onneksi täältä pääsee helposti pois!

• äitynyt
        tällaisesta... kirjoitti:

"suomalaisuudesta" täytyykin olla ylpeitä:

"Hope u catch aids and die. Bye"

Jutun kirjoittaja on varmasti kaikkien ihailema valioyksilö! Hitto, miten sairasta porukkaa, onneksi täältä pääsee helposti pois!

Anteeksi vaan, mutta tää teiän loan heitto ei liity mitenkään matkailuun. Vaihtakaa mailiosoitteita keskenänne ja haukkukaa toisianne sydämen kyllyydestä.

• "lliton särkijöitä"
        satuttaa kirjoitti:

Toisinaan ei voi kuin ihmetellä valkoisten miesten? inhoa tai kateutta mustia miehiä kohtaan. Tai sitten inhoa mustista miehistä pitäviä valkoisia naisia kohtaan. Mistä lie nekin vihat saaneet alkunsa. Jotkut viisaat jopa puhuvat peniskateudesta. Siihen kun en vain jaksa uskoa.

Totuushan on kaiketi niin että sekä Suomessa että Gambiassa on uskollisia ja uskottomia miehiä. Myös täällä naimisissa olevat urhot juoksevat vapaa-aikanaan ja jopa työaikanaan toisten naisten hameiden alle temmeltämään. Ja naiset sen tietoisesti sallivat. Tai sitten kaukana tuolla mustat juoksevat seuraavan turistin tai paikallisen syliin. En näe siinä sellaista eroa että sen vuoksi alkaisin mustaa miestä haukkumaan. Tai toisaalta molemmissa tapauksissa myös löytyy naistaan uskollisesti odottava kasti.

Ja henkilökohtaisesti arvostan enemmän mustan miehen uskollista naista kuin täällä ukkomiesten perässä roikkuvia liiton särkijöitä.

Että eiköhän anneta kaikkien elää valitsemaansa elämää ja löytää onnensa mistä sen luulevat löytävänsä.

usein nämä gambialaisten vaimot ovat,monella tapaa...

• sellaisen..
        satuttaa kirjoitti:

liitonsärkijän (omansa!) pitikin jo taas avautua tähän...

• on hyvä elää...
        tiedä.. kirjoitti:

Onhan se säälittävää,mutta ulkopuoliselle seuraajalle viihdyttävää!Lainaathan muuten tekstiäni seuraavaan selittelyvastaukseeni,kuten yleensä teet ?Jooko.

• kuten pyydetään
        tiedä.. kirjoitti:

"Lainaathan muuten tekstiäni seuraavaan selittelyvastaukseeni,kuten yleensä teet ?Jooko. "

Antaisit olla jo. Ihmiset elävät ihan onnellisina ja rauhassa, vaikka kuinka yrität pahaa oloasi muille jakaa. Edes Gambiaan matkustavien innostusta et pysty ilkeydelläsi haalistamaan.

• Goooood
        satuttaa kirjoitti:

mitä teeskentelyä.Mutta:minkä taaksensa jättää,sen edestään löytää,ja sitä mitä kylvää ihan takuulla niittää...Ennemmin tai myöhemmin.

• Mother Teresa
        4vaimoa kirjoitti:

gambiassa on sallittua avioitua 4 naisen kanssa. Ensimmäiseltä on tosin "saatava lupa" ja jos olet itse se ensimmäinen voit avioituessasi vaatia sopimusta ettei miehesi avioidu toista kertaa. Tiedä sitten miten nämä sopimukset pitää...

Hei haloo, Suomessa on laillista olla naimisissa vain yhden kanssa!
        Gambiassa maaseudulla elävät voivat ottaa 4 vaimoa, kaupungissa yleensä tyytyvät yhteen.
        Mun miehellä ei olisi edes aikaa hoitaa muita mun lisäks...............
        Ja se uskonto. Ei se islaminusko ole se tärkein uskonto Gambiassa, avatkaahan silmänne.

• äippä teresa
        Mother Teresa kirjoitti:

Hei haloo, Suomessa on laillista olla naimisissa vain yhden kanssa!
        Gambiassa maaseudulla elävät voivat ottaa 4 vaimoa, kaupungissa yleensä tyytyvät yhteen.
        Mun miehellä ei olisi edes aikaa hoitaa muita mun lisäks...............
        Ja se uskonto. Ei se islaminusko ole se tärkein uskonto Gambiassa, avatkaahan silmänne.

pikkusen valottaa mikä se tärkein uskonto siellä gambiassa on? Kun ei tahdo noi silmät oikein aueta.

• Prrr

Maksu 8000 dalasia maksetaan etukäteen, ennen vihkimistä, kun käydään täyttämässä planketteja vihkimistä varten. Siis kaksi kertaa pitää Banjulissa käydä ennen kuin on valmista. Lisäksi vihkipäivänä viedään vihkipaikan henkilökunnalle koritolkulla virvoitusjuomia vaivanpalkaksi.

• limujen
        Prrr kirjoitti:

Maksu 8000 dalasia maksetaan etukäteen, ennen vihkimistä, kun käydään täyttämässä planketteja vihkimistä varten. Siis kaksi kertaa pitää Banjulissa käydä ennen kuin on valmista. Lisäksi vihkipäivänä viedään vihkipaikan henkilökunnalle koritolkulla virvoitusjuomia vaivanpalkaksi.

rahtaaminen on aika huvittavaa. Mitä ne tekee kaikilla niillä limuilla? Varmaan niillä on joku oma pikku kauppa jossain, jossa sitten myyvät limut. Limujen rahtaaminen ei siis ole pakollista, vaan vapaaehtoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      57
      5845
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      77
      3153
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      23
      2340
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      2055
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1958
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1843
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1599
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1212
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1206
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      80
      1069
    Aihe