Mulla on nyt alle kuukausi laskettuun aikaan, mut on jonkun aikaa ihmetyttäny kun kaikki selittää et vauva potkii loppuvaiheessa virtsarakkoon tai se potkii muuten vaan tosi kovaa... Mulla vauva on ollu jo jonkun aikaa kääntyneenä, joten täällä pää painaa rakkoon ja jalat heiluu ylävatsan kohdalla.
Mulla ei tunnu potkuja oikeestaan mitään, harvoin tärähtää niin että koko maha heilahtaa. Liikkeet sen sijaan tuntuu tosi selvästi ja ne on aika kivuliaita kun tilaa ei meinaa olla.
Tarkottaako siis ihmiset potkuilla liikkeitä vai potkiiko kaikilla muilla vielä tässä vaiheessa kunnolla? Kysyin jo asiasta neuvolan hoitajalta, ja se sanoi ettei oo syytä huoleen jos vauva liikkuu päivittäin normaalisti ja sydänäänet on selvät ja tasaiset. En siis ole huolissani asiasta, mutta kiinnostaa vaan tietää miten muilla???
Potkuja vai pelkkiä liikkeitä?
3
581
Vastaukset
- huhtikuu09
ja eipä nuo oikeen potkuilta enää tunnu,enempikin muljahteluilta tossa ylävatsalla. kipeetäkin tekee aika usein:/ täällä vauva tunkee päätään alas niin että tuntuu vihlonnalta..
- rv20
meillä pikkumies "kiinnittyi" jo joskus rv30 tienoilla, ja ainoa mikä rakossa sen jälkeen tuntui oli kauhea paine! ei siis mitään potkuja yms. itse tunsin kanssa vain harvoin ihan kunnon potkuja, tietysti silloin jos pojan jalat olivat kylkiluiden alla, potkut tuntuivat tosi kovasti ja selvästi. kuitenkin loppuajasta vauvalla alkaa olla jo todella ahdasta, joten enemmänkin enää liikkeet ja käsillä tökkiminen tuntuvat... kysyin tätä itsekkin silloin neuvolasta, kun jäi vaivaamaan se, että moni sanoo että vauva potkii rakkoon ihan viimeisilläkin viikoilla. neuvolasta sanoivat juuri ettei mitään hätää, kuhan vaan jotenkin liikkuu :) ja terve ja hyväjalkainen poika syntyi :)
nyt rv 20 menossa ja vauva todellakin potkii rakkoon! välillä tuntuu ettei vessaan meinaa keretä... - Tutsu123
vauvan senhetkisestä asennosta ym. Mulla esim on ollut jo kauan pää alaspäin(nyt rv35 1) ja viihtyy yhdessä ja samassa paikassa tuolla oikealla puolella mahaa lähes koko ajan. Vasempaan kylkeen tuntuu potkuja tai nyrkkiä millon mihinkin kohtaan, ja sitten taas myös niitä isompia liikkeitä ja muljahduksia milloin mihinkin. Varsinkin kun itse vartalollaan lähtee liikkeelle ja pylly siirtyy mun navan vasemmalle puolelle ja mukana tietty koko kylki ym. Maha hyppii, aaltoilee ja hytkyy milloin mitenkin.:D Mutta monesti vauva ei sinänsä potkikaan, vaan vetää jalkaa ihanasti kohdunseinämää pitkin, tai vaan kohottelee ja venyttää hitaammin ulospäin. Mutta kuka tietää onko ne potkuja, vai vaikka sitten polvi tai muu osa joka siinä sitten on. Luulen, että monesti potkimista yleisesti käytetään kuvaamaan vauvan liikkeitä muutenkin, eihän sitä aina tiedä missä asennossa vauva on, ja että mikä ruumiinosa missäkin tökkii, erityisesti aikaisemmin raskaudessa. Nythän se on jo niin iso, että selvemmin erottaa asennon ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873567
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.1871413- 771387
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401070Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051010Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.308968- 45897
- 95867
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os77862Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en124845