"Nolite mittatis margaritas vestras ante porcos".
Jos ei tiedä voi suomennoksen löytää Raamatusta kohdasta (Matt.7:6)
Tämä tuli mieleen kun olen seuraillut keskusteluja vanhoillislestadiolaisuudesta.
Kuka tietää mitä tämä on suomeksi?
10
694
Vastaukset
- Huma Nisti
nolite dare sanctum canibus neque mittatis margaritas vestras ante porcos ne forte conculcent eas pedibus suis et conversi disrumpant vos
Ja kohta joku tiukkis huomauttaa, ettei vl:iä saa kutsua sioiksi. - näinkö tarkoitit:
7:6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
- Vai mitä tarkoitit
vl:ksi ? Sitäkö kysyit ?
- Kempelainen
Tämä tarkoittaa sitä, että Uhrilahjan jäännöksiä ei saa syöttää sijolle, eikä Jeeusta kannata tuhtata pakanoille, jotka eivät Hänen arvoaan ymmärrä.
Jeesus on vaivan jotain muuta, kun pelkkä - synnit anteeksi. >nolite dare sanctum canibus neque mittatis margaritas vestras ante porcos ne forte conculcent eas pedibus suis et CINVERSI DISRUMPANT VOS<
Joten > Jeusta eu kannata uhrata yhden lahkon mielettömyyden nimissä.- päivän lapsi
minulle on opetettu jo oppikoulussa se että lahko on sellainen joka ei kuulu evankelisluterilaiseen kirkkoon. Joten jos olen oikein ymmärtänyt, niin sinä et nimenomaan kuulu tähän kirkkokuntaan joten olet itse lahkolainen, ei vanhoillislestadiolaiset.
- ei todellakaan
päivän lapsi kirjoitti:
minulle on opetettu jo oppikoulussa se että lahko on sellainen joka ei kuulu evankelisluterilaiseen kirkkoon. Joten jos olen oikein ymmärtänyt, niin sinä et nimenomaan kuulu tähän kirkkokuntaan joten olet itse lahkolainen, ei vanhoillislestadiolaiset.
määritä kuuluminen kirkkoon, vaan lahkon yleiset tunnusmerkit -srk-lahkonkin... ellei peräti -kultin!
- päivän lapsi
ei todellakaan kirjoitti:
määritä kuuluminen kirkkoon, vaan lahkon yleiset tunnusmerkit -srk-lahkonkin... ellei peräti -kultin!
evankelisluterilaiseen kirkkoon kuuluvat herätysliikkeet eivät ole lahkoja uskokaa jo se vähin erin. Luulenpa että kyllä körttiläisetkin ovat kanssani samaa mieltä jos niiltä kysyttäisiin.
- Kempelainen
päivän lapsi kirjoitti:
Vaikuitta, että olet käynyt VL riparin.
Lahko on Raamatun mukaan sellainen, joka uskottelee, että heillä on ainoastaan oikea oppi, ja itse Jeesus kertoo sen ajatusmaaliman vievän suoranpäätä helvettiin.
Tämä toteutuu presiis, VL liikkeessä, - lopun ajalla tulee lahkoja, jotka pyrkivät varstamaan minut teiltä?? Taidat elää juuri tällaisessa varas- ryhmässä.
minulle on opetettu jo oppikoulussa se että lahko on sellainen joka ei kuulu evankelisluterilaiseen kirkkoon.** Raamattu ei puhu mitään EV lut kirkosta, eikä lestadiolaisista, ne on ihmisten tekemiä lahkoja, kaikki tyyni
Joten jos olen oikein ymmärtänyt, niin sinä et nimenomaan kuulu tähän kirkkokuntaan joten olet itse lahkolainen, ei vanhoillislestadiolaiset.** Eroisin sen vuoksi juuri, koska en ole lahkolainen, kuulun Kristuksen seurakuntaan, isoon ja pelastavaan. - Kempelainen
päivän lapsi kirjoitti:
evankelisluterilaiseen kirkkoon kuuluvat herätysliikkeet eivät ole lahkoja uskokaa jo se vähin erin. Luulenpa että kyllä körttiläisetkin ovat kanssani samaa mieltä jos niiltä kysyttäisiin.
lahkon tunnusmerkistöä.
Kuten;
Vaarallisen lahkon tunnusmerkkejä:
1. Lahko eristäytyy joko maantieteellisesti tai sosiaalisesti muusta yhteiskunnasta.
2. Jäsen tulee yhä riippuvammaksi liikkeen todellisuuskäsityksestä.
3. Lahko tekee jyrkän eron "meihin" ja "niihin muihin", "jumalalliseen" ja "saatanalliseen", "hyvään" ja
"pahaan" ja niin edelleen.
4. Muut tekevät jäsenen puolesta tärkeitä hänen omaa elämäänsä koskevia päätöksiä.
5. Johtajat perustelevat tekojaan ja vaatimuksiaan jumalallisella auktoriteetilla.
6. Johtajat tai liikkeet pyrkivät yksinomaiseen päämäärään yhdenmukaisin tavoin.
Oletko Heitä??
Toisaalta EVLut kirkko ei kosaan opeta, näiden teesien mukaan, mutta pitää sisällään käärmeitä.
- huomannut
Taitaa kirjoittaja olla vastaavanlaista toimittamassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984822Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143952Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113850Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801376- 1371334
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1691309En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5531198- 531135