Seurat Helsingissä

Puhuja ei

oikein arvostanut nettiseurakuuntelua, vaikkei sitä aivan suoraan sanonut. Toi kuitenkin esiin, ettei usko ole kalliolle perustettu, ellei ole kulje seurapaikalla joukossa mukana.
Mutta ei kaikilla ole mahdollisuutta mennä sinne. Voi olla monenlaista estettä, ei ole kyytejä, ei edes rahaa kyytiin, voi olla sairautta, vaikkapa paniikkihäiriö. Kaikilla siellä ei edes ole ystäviä, kukaan ei tule tervehtimään, ei ole mukava istua yksin.
Puhuja ilmeisesti vahvisti sanomaansa Raamatun tekstillä, missä kaksi tai kolme kokoontuu minun nimeeni, siellä olen minä heidän keskellänsä. Ei puhunut nettikuulijasta mitään. Mutta eikö nettiseuroissa myös ole monta uskovaista koolla, eikö se olekaan samaa joukkoa, vaikka uskoo samoin?
Odotin siunausta internetin äärellä istuvalle kuuntelijalle. Sitä ei tullutkaan nyt. Jumala ei sitten kuullut?

6

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trim Cat

Jes. 49:14-15
      14 Mutta Zion sanoo: Herra hylkäsi minun, Herra unohti minun.
      15 Unohtaako vaimo lapsukaisensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? ja vaikka hän unohtais, niin en minä kuitenkaan sinua unohda.

• Siis toivoa

vielä on. :)

• täällä palstalla

Juuri kun puheensa saa pidettyä, on jo piru ovella saarnaamassa korvasyyhyn mukaan. Voi tätä helvetin esikartanoa!

• Ihmetttelen

Kannattaako nettiseuroja pitää, jos kuulijat ovat piruja helvetin esikartanoissa?
        Eipä kannata edes katsella tännepäinkään.
        Silti toiset puhujat saarnaavat näille piruillekin syntejä anteeksi. Ja pirut ovat sen jopa uskoneet.

• Olkaamme

inhimillisiä toisillemme. Kaikki tarvitsemme armoa armon päälle.
        Ei aina tiedä kuulijan sydämen tilaa, se voi olla hyvinkin otollinen tai jo ukossa.
        Ja siellä ry:llä voi taasen olla kuulijoita, joilla ei välttämättä ole usko sydämellä. Kuljetaan joukon mukana, kun on aina ennenkin kuljettu.
        Jyrkkä erottelu voi olla vaarlllista, se voi pelottaa etsivää, arkaa ja ehkä eksynyttäkin lammasta.
        Kaikkia ihmisiä Jumala haluaa kutsua rakkaudella yhteyteensä.
        Täälläkin voi olla monia sydämelleen todellista rauhaa etsiviä ja ne monet epäilevät kysymykset, jopa pilkatin voivat olla käänteisesti etsintää. Jo itse kunkin tälle palstalle tulo on voinut olla kiinnostusta etsiä ja löytää rauha sydämelle.
        Jos minä koin, että ahkera ja säännöllisnen seuroissakävijä olisi puhujan mielestä vain ja ainoastaan uskovainen ja halusin tuoda sen kritiikkinä esiin, ei kai siitä voi tuomita helvettiin ja piruksi nimetä?

• kalle

Ihan hyvillä mielin voi kuunnella nettiseuroja,
      sitä vartenhan ne on.
      Ja ihan vapaasti saa uskoa, vaikkei puhuja erikseen mainitsisikaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      140
      10166
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      40
      4040
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3602
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2654
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1567
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1428
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1386
    Aihe