mulla hajoaaa

päää, koska

mulla on niin kauhee vauvakuume!! kouluni loppuu toukokuun viimeinen päivä tätä vuotta ja töitä minulla varmasti riittää.
Mutta haluaisin jo saada myös lapsen:)
Asun avomieheni kanssa yhdessä ja olemme olleet yhdessä pian 2 vuotta.

mitä mieltä olette, kannattaako harkita jo lapsentekoa?
Täytän pian 19 vuotta.

10

1195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet valmis

Minusta olet valmis, koska ehdit käymään koulun huolella loppuun ja saat koulutuksen. Ehdit myöhemminkin tehdä töitä :)

• vastauksesta:)

tuo varmisti asian todella:):)

• ikä :)

Minäkin sain 19v iässä pojan :) Just valmistuin kun tulin raskaaksi. Ja hyvin ollaan pärjätty. Toinenkin jo tulossa. Töihin nyt ehtii laman jälkeenkin.
      Itse kyllä lähden tämän toisen vähän kasvettua kouluun. Mutta kyllä sitä jaksaa:)

Onnea yritykselle jos päätätte alkaa lapsen tekoon :)

• Car0

töitähän kerkeää tehdä koko elämänsä,mutta parikymppisenähän sitä on hedelmällisimmässä iässä ;) joten tuumasta toimeen,ja toivottavasti tärppää!

• hgjhghk

Kyl jos haluut lapsen ni siitä vaan! Ja kyllä mun mielestä parikymppisenä paremmin vauvan kans jaksaa ku 3-kymppisenä :) Eikä se elämä mihinkä lopu vaikka jotkut niin saattavatkin tulla väittään!!! :)

• neljä lasta

ensmäisen sain 20 vuotiaana nyt olen 28 ja mulla on jo neljä 8,,6,5.1.7 ja 1kk)ei oo koulutusta eikä työkokemusta,mutta onhan mulla noi muksut.niin mulla on elämän kokemusta.

• minäkin19w

Hei! Minulla sama tilanne. kohta ammatti. Olen sitä mieltä että nyt on paras aika hankkia lapsia. minusta on typerää hankkia ensin vaki työ paikka ja sitten jäädä pois heti äitiys lomalle. tätä ihmiset tuntuvat suorastaan suosittelevan. ei ole reilua ketään kohtaan. itse meinaan olla kotona lapsen kanssa, kunhan tulen raskaaksi.sitten töihin :) Onnea matkaan sinulle! itse en koe olevani enää ns teini, vaikka nuori olenkin.

• odottava äiti 23 v. :)

Moi!
        Ihanaa huomata, että on vielä naisia, jotka ajattelevat lapsen saamisesta noin positiivisesti! :) Liian monet nykyään lykkäävät lapsen tekoa, koska haluavat ensin kouluttautua ja luoda uraa, ja sitten huomataankin, että ollaan liian vanhoja eikä raskaaksi tulo enää välttämättä onnistukaan ilman hedelmällisyyshoitoja. Se vain on niin, että nainen on hedelmällisimmillään parikymppisenä, en toki väitä, etteikö kolmi-nelikymppisenäkin voisi tulla raskaaksi. Kukin tavallaan :)

Mutta itse viime kesänä olin todella kovassa vauvakuumeessa, ja suorastaan havahduin, että olen jo 22, joten nyt on juuri oikea hetki tulla raskaaksi! Biologinen kelloni tikitti ja kovaa. Laskettu aika on ensi viikolla, enkä voisi olla onnellisempi :)

Lapsen saaminen on iso asia, ja onkin hienoa, että harkitsette sitä ennen kuin teette hätäisiä päätöksiä.

Kaikkea hyvää kaikille nykyisille ja tuleville äideille! :)

• Äiti 18v

hei..tässä on oma mielipiteeni. =)
      Mielestäni olet valmis äidiksi..koulutkin olet saanu käytyä. Ei niitä vauvajo tarvitse aina 25 iäs jälkeen tehdä :) Itsekkin olen aina toivunut vauvaa todella nuorena..Olen saanut 1 keskenmenon ja 1 kohtukuoleman mutta nytten onni suosi meitä. Terve tyttö vauva syntyi tammikuussa ja olen 18 vuotias.Mieheni kanssa ollaan oltu jo 5 vuotta yhdessä :))Jos asiat sujuu teillä hyvin ja miehesikin haluaa vauvan niin mikäs siinä sitten estelemään. :) Nuorena niitä mukavempi tehdä :)) Onnea teille! älä välitä negatiivisista palautteista :)

• tyttö!!!!!!

Jos tunnet olevasi valmis (ja avomiehesi tietty myös), niin anna palaa vaan! Minusta olisi ollut kiva, että olisi ollut suht nuori äiti, joka olisi jaksanut touhuta kanssani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6558
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      87
      4987
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      107
      3238
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      31
      3098
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2285
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1656
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1281
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1242
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1146
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      924
    Aihe