Hiusten laitto

ja synnytys

En kovin turhamainen yleensä ole, mutta haluaisin että mulla olisi hiukset hyvin kun lähden synnyttämään. Jos mulla olisi pitkät hiukset niin laittaisin ne ponnarille ja se olis siinä, mut mulla lyhyet hiukset ja aamulla ne ovat ihan sekaisin. Nyt kysynkin pystyykö siinä enää laittautumaan kun supistuksia tulee?? Vai joudunko lähtemään töyhtöhyyppänä?

14

1456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • synnyttää

Entäs meikkaus ja kynsienlakkaus, mihis ne unohtu? Sä et voi kysyä tota ihan tosissas!! No jokatapauksessa, jos sulla on vain supistuksia, sulla saataa olla tunteja aikaa miettiä sun tukkaongelmaan. Mutta jos ne supistukset alkaa keskellä yötä, niin alatko sä laittaa ensimmäisenä sun tukkaa, kysyn vaan!!??

• vastata

noin ikävään sävyyn...

Saa kai sitä olla ihmisen näköinen kun menee synnyttämään? Yleensä ihmiset jotka huolehtii itsestään huolehtii hyvin myös muista, eli vauvasta...

Aloittajalle, kerkeät varmaan käydä suihkussa ja kammata hiukset. Puhtaus on varmaan tärkeämpää. Sen hikisen/verisen urakan aikana ei tukka pysy hyvin ja sen jälkeen täytyy kuitenkin suihkussa käydä.

• naurattaa

on sullakin ongelma, huh huh, turhamainen ja tyhmä, sinunlaisias ei tarvittais tässä maailmassa enää yhtään enempää, katoppas ittees peilii ja mieti hävettääkö yhtään? Säälin sinua ja naurattaa, on sulla vielä paljon oppimista elämästä ni ois varmaan kannattanu harkita pidempään sitä lasten hankintaakin!(muistathan lisätä vielä huulipunaa ja näyttää pepsodent-hymyn kameralle kun vauvan pää näkyy)

• taitaa olla

iselläs pipo vähän kireällä ja peiliinvilkaisun paikka?! Tänne tulet toisia tyhmäksi haukkumaan, saa kai sitä miettiä kaikenlaista..

• ongelmasi :)

Kyllä ehdit laittaa jos ei mitään dramaattista tapahdu.
      Kun menin synnyttämään esikoista tukka oli hyvin. Kumminkin menin laitoksella välillä suihkuun ja jokainen voi miettiä miltä kihara tukka jolla menee suoraan sänkyyn näytti :) Nyt salissa otetut kuvat tuottaa pientä häpeää...

• naurattaa

Juu mieti ihan rauhassa, sulla ei taida korvien välissä paljoo muuta liikkuakkaan.Kyllä sulla onkin vielä paljon mietittävää, muuta ei sitte taida ollakkaan tollasessa pinnallisuudessa tai mitä jos tilaisitkin oikein kampaajan ja kosmetologin paikalle et kaikki olis niiiiiiin täydellistä.Tällasille palstoille ei tarvis tollasten turhantoimittajien kirjotella ongelmistaan ollenkaan, hanki ittelles elämä tai sun tapauksessa tee ittestäs säälittävä!

• asiassa..
        naurattaa kirjoitti:

Juu mieti ihan rauhassa, sulla ei taida korvien välissä paljoo muuta liikkuakkaan.Kyllä sulla onkin vielä paljon mietittävää, muuta ei sitte taida ollakkaan tollasessa pinnallisuudessa tai mitä jos tilaisitkin oikein kampaajan ja kosmetologin paikalle et kaikki olis niiiiiiin täydellistä.Tällasille palstoille ei tarvis tollasten turhantoimittajien kirjotella ongelmistaan ollenkaan, hanki ittelles elämä tai sun tapauksessa tee ittestäs säälittävä!

..löysin kättärin käytävillä sairaalakaavussa vaeltaessani (käynnistystä odottelin) kampaamon! se oli vain suljettu ainakin toistaiseksi..näin jälkikäteen tuntuu vähän utopistiselta koko löytö, mutta en ollut vielä siinä vaiheessa saanut vahvoja kipulääkkeitäkään, että totta se oli:)..mutta kun mahdollisesti makaa sitten omassa veressä, kakassa ja limassa synnytyksen jälkeen, niin kyllä se tuntuu hiukan turhalta jos tukan on ehtinytkin laittaa ennen lähtöä. Ennemmin kannattaa huolehtia että kaikki tarpeellinen on sairaalakassissa mukana ja yrittää keskittyä siihen miten rentoudutaan. Ymmärrän toki, että olisi mukava näyttää ihmismäiseltä sairaalaan mennessä, mutta se voipi olla vähän turhaa työtä..ja jos pystyt, vaihda ihmeessä kampausta niin, että se on helppo ja nopea laittaa sitten kun se vauva on kotona ja vaatii aikaa ja huomiota, sitten ei välttämättä ole aikaa ja energiaa kovin vaikeille kampauksille.

• aiheuttaa
        naurattaa kirjoitti:

tuommoisessa mörrimöykyssä näemmä huvitusta...

Itse en meikkaa, kuljen monesti ulkoilupuku päällä MYÖS KAUPASSA ja olen muutenkin maanläheinen.
        Mielestäni ei haittaa vaikka äiti haluaa olla ihmisen näköinen synnärille lähdettäessä. Ite lähdin esikoista synnyttämään illalla, joten toki olin aamulla siistinyt itseni ihmisen näköiseksi.

Onko se sinulta pois jos joku ei halua näyttää suttuiselta? En tarkoita, että mitään kampausta tarvii olla, mutta voihan lyhyenkin tukan vaikka kastella ja laittaa muotovaahtoa ja föönata. Ei liioiteltua mielestäni.

• mutta mutta

Itsekin mietin välillä tuollaisia "vähän typeriäkin" :) Uskon että siinä vaiheessa kun synnytys käynnistyy niin mielessä ei kyllä ole se miltä näyttää :)
      Tsemppiä vaan ja älä masennu noista idiootti-lirjoituksista. Maailmassa on paljon ihmisiä jotka saa kiksinsä siitä että haukkuvat toisia.

• aivan sama

Jos synnytys kestää niin ehdit varmaan tukkasi siinä laittaa.

Itselläni oli pitkä synnytys, mutta supistelut olivat kyllä niin kipeitä alusta alkaen, että vähiten minua kiinnosti siinä vaiheessa oma ulkonäköni. Ja vaikka olisin tukkani laittanut ennen lähtöä, olisi se kuitenkin mennyt sekaisin kun kivuissani pyörin ja hyörin sängyllä ja välillä oli pää tyynyn päällä, välillä ala ja mies silitti päästä jne jne.

Mutta jokainen tavallaan ;)

• ||@||

Hiukan turhamaiselta toki toi kuullostaa.. Mut sit taas kun miettii mun ekaa synnytystä niin kotona oli aikaa vaikka mihin ja sitä aikaa käytti kaikkeen turhaan hyvinkin mielellään jotta huomion kivusta pois sais..

Ite siis meikkailin kaikessa rauhassa ja laitoin hiukset hyvin (lähinnä siis niin että pysyvät pois tieltä..)

Toisessa synnytyksessä ei ollu aikaa säheltää kaikkea turhaa niin sinne si mentiinkin pörrösenä suoraan pedistä..

• kuntoon :)

Enpä lukenut edellisten viestejä, koska luulen, että siellä on jos jonkinmoisia vastauksia..

Synnytyksen käynnistyminen ja eteneminen ovat yksilöllisiä. Itsellä esikoisen kanssa meni vedet lattialle kello 06 ja kävin pika-pikaa suihkussa ennen synnärille lähtöä. Matkalla autossa supistukset oli jo aika rajuja (automatka kesti 20min). En olisi ehtinyt laittaa hiuksia muuta kuin tein, pistin ponnarille.

Siinä synnytyshuoneessa et paljoa välitä onko ripsiväriä tai oletko töyhtöhyyppä. Hyvässä lykyssä kakit tulee pöydälle joten silloin ei kätilölle ole paljon väliä miltä yläpäästä näytät. Perushygienia kunnossa (dödö jne) niin etköhän sillä pärjää jos tulee äkkilähtö! :)

• synnyttäjä

itse kun olin synnyttämässä,mulla oli lyhyet hiukset ja ne oli ihan sekaisin,mies oli ottanu valokuvia musta silloin niin olin kun joku hirviö ja se näytti ne kuvat vaikka kelle et oisin mieluummin laittanu hiukset ja vähän sipaissut meikkiä.

• hemmotteleva

Varo vaan ajattelemasta mitään muuta kuin vauvan asioita, hoitolaukun sisältöä, vauvan vaatetusta ja kaikkea muuta vauvaan liittyen.. Muutoin 'kunnon' äiti-ihmiset antavat sulle kovaa palautetta!

Itse olen ehtinyt tässä äitiysloman aikana miettimään kaikki vauvajutut jo muutamaan kertaan. Mutta saanut myös pähkäillä ajan kuluksi näitä omia pöhköjä juttuja. Turhamaista tai ei, olen käynyt jo kestovärjäämässä kulmat ja ripset, kasvoihin hivenen päivetystä purkista, parturissa leikkaamassa hiuksiin uusi malli, ostamassa kauniita hiuskoruja ja uudet mukavat vaatteet synnärille. Mitä sitten vaikka pinnit lenteleekin päästä synnytyksen aikana, tämä valmistautuminen on ihan mukavaa ja voi sitä vain itseäänkin välillä ajatella. Jos vieraita sattuu heti tulemaan, eipähän ihan räjähtäneeltä ja kalpealta näytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      87
      5439
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4722
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3027
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      88
      2955
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2564
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1976
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe