Eli eka hiivatulehdus meneillään. En käynyt lääkärillä, koska oireet olivat niin selvät (kutina, kokkareinen valkovuoto ja alkoi antibioottikuurin jälkeen).
Canestenia ostin ja tuntuu ettei ole auttanut vaikka yli 3vrk on jo kulunut (ostin yhden puikon pakkauksen mitä apteekkari suositteli). Onko mahdollisuus, että kapseli ei vain ole "sulanut"? Murusia tuli reilusti ulos seuraavat 2vrk...
Kannattaako mennä lääkärille vai voinko vielä huoletta ottaa yhden kuurin?
Lisään vielä, ettei esim. sukupuolitauti ole mahdollinen.
hiivaa ja hiivaa
5
560
Vastaukset
- myös...
maitohappobakteereja. Ne auttavat tasapainottamaan suoliston bakteerikantaa, joka on mennyt epäkuntoon antibioottikuurin takia.
Auttaakohan sellainen yhden puikon lääkeannos. Muistelen, että minäkin olen joskus käyttänyt sellaisen eikä auttanut. Ota vähän pitempi kuuri tai luontaistuotekaupasta saa myös esim. Gynolact-kapseleita, jotka sisältävät maitohappobakteereja. Niitä laitetaan emättimeen n. viikon ajan, niitäkin kannattaa kokeilla. Ne palauttavat emättimen bakteeritasapainon ja oikean pH:n.- vaihtoehto!
Olen kokenut että Lactal maitohappogeeli on näppärämpi käyttää kuin jotkin kapselit. Illalla nukkumaan mennessä pruuttaa tuon annoksen emättimeen niin siinä se (pikkuhousunsuoja suojaamaan valumilta). Minulla on riittänyt yksikin annos antibioottikuurin jälkeen pitämään paikat kunnossa.
- ettäjoo
itselläni on hiivatulehdus, tänään hain apteekista itsehoitolääkkeet. ukkoni sanoi minun "sen" olevan tahmean yhdynnässä, onko kellään samanlaista kokemusta..?
- Luonnonoikkuja
Tämä kuulostaa oudolta ohjeelta, mutta syökää suolaa ja peskää paikat miedolla suolavedellä (vrt. merivesi). Tulee halvaksi ja tehoaa.
- pihlajanmarja
Hiiva voiteet ja kapselit itsessään aiheutavat sivuoireena emättimeen polttelun tunnetta. Siksi en käytä niitä. otan fluconatsolia suun kautta. Lisäksi hiiva aiheuttaa emättimeen paljon pieniä haavoja, joten ne maitohappolääkkeet emättimeen saattavat myös kirvellä. Jos vaiva ei parane, korjaa ruokavaliosta sokeri ja valkoinen vehnäjauho pois. Syö paljon salaatteja ja maitohappo tuotteita mm. jogurttia. Ei alapäänpesua muulla kuin vedellä. Näin minä paranin viimeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p555685Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "742834Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella192058No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401905Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1611819- 181781
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5153881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191161Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy821145Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah66965