Valvontakamera mökille

Toimivakin vielä

Joku, jolla on valvontakamerasysteemi mökillään, voisi kertoa kokemuksiaan siitä. En siis kaipaa myyjien myyntipuheita enkä teoriatason "tietoa" aiheesta, vaan ihan käytännönkokemusta. Mutu-tiedolla ei ole minulle arvoa.
Tarkennettuna, pitäisi toimia pelkän akun voimalla, koska mökillä ei ole muuta sähköä silloin kun siellä ei itse olla paikalla talvisin.

16

10819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KÄMPÄN KUISTILLA

Fake kamera,siinä on punainen led ja piuhat menee hirrenrakoon
      LED saa virran akusta
      näitä valvontakameroita saa kierrätyskeskuksista,ilmaiseksi.
      mistä se varas tietää:tuliko kuvatuksi

• Nimetön

olen kameran virittänyt :=)

• saakashwili

Että missäs se sinun mökkisi sijaitsee, jos osoitteen saisi?

• Pasi Makkonen

Taitotekniikka Pasi Makkonen asentaa minne vaan kamerat, jopa makuuhuoneen palovaroittimeen. Näkyy suoraan puhelimesta. Ei voi nousta tikapuilla, painoraja ylittyy. Kysäseppä sieltä 050-1290

• akku on viikossa

tyhjä eli se siitä...

• hyvä muistutus

Akkuahan ei tosiaan voi ladata millään, esim. aurinkopaneelin kautta...joo unohdetaan koko homma =(
        Just tollasia ihmisiä Suomi tarvitsee, ilman teitä ei olis elämää...

• ku1kka
        hyvä muistutus kirjoitti:

Akkuahan ei tosiaan voi ladata millään, esim. aurinkopaneelin kautta...joo unohdetaan koko homma =(
        Just tollasia ihmisiä Suomi tarvitsee, ilman teitä ei olis elämää...

jonkun "minä tiedän kaiken joo-joo-miehen" kommenteista!
        Itselläni on Mini Dvr-121 tallennin 2G:n kortilla, kamerana NiceCam420VD, akkukäytöllä. Koska kamera itsessään on jonkinlainen virtasyöppö, olen sen virransyötön järjestänyt ClasOhlssonilta ostetun IR-tunnistimen kautta, siis kamera käy vain silloin, kun liikettä on. Itse tallennin on koko ajan virroissa, sen kulutus on muutaman mA:n luokkaa. Ongelmana on IR-tunnistimen lyhyt "päälläolaika" liikkeen havaittuaan, mutta kyllä niinä muutamana sek. aikana muutaman still-kuvan tai videopätkän kerkiää nappaamaan, riippuen tallentimen konfauksesta. Käytän kahta muistikorttia, joita vaihtelen mökillä käydessäni, mahdolliset otokset katselen sitten kotona....Säännöllistä valvontaa olen pitänyt lähinnä loppukesällä ja syksyllä, en niinkään kesällä (paljon itse ja naapureita paikalla) enkä talvella.
        Teknikka kehittyy koko ajan, liekö nuo esim. erämiesten ja luontokuvaajien ir-kamerat sitten käyttökelpoisempia ja energiapihimpiä tähän tarkoitukseen?

• riistakameraa...

näissä todella tarkat kuvat ja infra puna salamat ( ei yöllä välähdä). Ottavat myös videopätkiä ja toimivat normaaleilla AAA tai D paristoilla, jotka kestävät parista kuukaudesta neljään. Ovat pienikokoisia joten helppo piilottaa. Joissakin näkee otokset heti, halvemmissa kortti tietsikan luettavaksi tai katselulaitteeseen. Maksavat noin 250- 500 €.

• Mökki hoperö

Meillä on riistakameravalvonta mökillä ja hyvin on kuvannut lähinnä naapureita.

Nyt talven kynnyksellä olen pohtinut minkälaisilla paristoilla kamera olisi hyvä varustaa pakkaskaudeksi, jotta virtaa piisaisi mahdollisimman pitkään?

Nyt kamerassa on tavalliset alkaalipatterit (4 * AA), jotka olen vaihtanut parin kuukauden välein. En tiedä olisivatko kestäneet pidempään, mutta ainakin sen pari kuukautta ovat hyvin toimineet.

• Intellicam simppa

Mulla on itse tehty ratkaisu mökillä. Saunalahden mokkula, Jensen Airlink 3G ja intellicamin kamera ostettuna Notesco Oy:stä. Kamera maksoi 99e ja Jensenin reititin 75e.
      Kameraan saa ohjelmoitua eri herkkyydet hälytykselle. Hälytys lähtee sähköpostilla tai live-yhteyden ollessa päällä suoraan tietokoneeseen mpeg-tiedostona.
      Reititin on koteloituna sähkötolppaan ja kamera on säänkestävä.
      Tosin systeemi tarvitsee n 7w tehoa jonka se sää verkosta.
      Toiminut nyt melkein vuoden ongelmitta, jopa viime talven pakkasissa.

• Jyyrä-
    • kari_63

Moi

Olen viritellyt laitteiston, joka toimii akulla ja antaa gsm-hälytyksen.

Tietoja osoitteessa www.kolumbus.fi/kari.stachon sieltä oikeasta yläkulmasta
      "Hälytin sähköttömälle mökille". Pistä mailia, jos kiinnostaa. Harrastepohjalta
      olen näitä tehnyt, ja hyvin ovat toimineet. Laitteeseen saa kytkettyä
      kameran, joka aktivoituu vain silloin, kun liikettä on mökissä, mutta kameroista
      en tiedä sen kummemmin.

-kari

• riistakamera

Riistakamera on tähän vaihtoehto, mikäli sähköä ei ole käytössä kuin rajallisesti. Näitä myy mm. Erätukku. Tallennus tapahtuu muistikortille (ei auta, mikäli varas vie koko kameran) tai sitten voit hankkia GSM SIM -kortillisen version, joka lähettää kuvan liikkeen havaittuaan. Kameroissa on jonkin verran eroa ja mieti mm. miten paljon tarvitset "hämäränäköä" kameralta. Mm. riistakamerat toimivat pitkälti, niin kuin luvataan, joten sellaista katselisin.

• sepi3
    • Ainakin riistakameraa kannattaa laitaa. Sen kanssa selvisi, kuka oli pensasmustikat vienyt mökin vierestä ja kuka oli syynänyt paikat pihassa.

Naapurit.

• Pöllövaari

Unohtakaa surkeat riistakamerat !!!
      Edullinen liikkuva langaton mokkula (Sonera)
      & valvoja.net 1080hd tason ulko tai sisäkamera
      Alkaa elämä hymyileen , eikä yhtään harmita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      3009
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1147
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1122
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      51
      1015
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      31
      974
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      858
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      837
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      822
    10. Oletko älykkäämpi kuin kaivattusi

Pitääkö kaivattusi sinua älykkäämpänä teistä? Mitä luulet?
      Ikävä
      71
      770
    Aihe