Led-lampuista

kysyttävää

Onko olemassa tehokkaita ja kivan värisiä led-valoja? Laitoimme keittiöön halogeenivalaistuksen ja ajattelin että se olisi se kirkas yleisvalo. Muuten ajattelin laittaa vain tunnelmavaloja rivillisen saarekkeen päälle. Katossa ei kuitenkaan riittänyt suojaetäisyys joten jouduimme laittamaan niihin ledit. Etsimme kaikkein tehokkaimmat mitä löysimme mutta ei riitä. Ja valon väri on ihanan vihertävää! Lamput oli kalliit joten emme viitsisi ostaa nyt vielä mitään pintaan asennettavia versioita. Kiitos sille joka ratkaisee ongelman.

15

1101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vielä olemassa

Ei ole vielä. Muutaman vuoden päästä voi olla asiat toisin. Ledit on vaan tehosteeksi tai koristeeksi jos pitää erikoisen värisestä valosta.
      Sorry olla ilonplaaja mutta pitää katsoa joku kämmenlamppu tms.

• Lerpa

On jo markkinoilla upotettavia halogeenin tapaisia led valaisimia. Netistä hakemalla kyllä löytyy. Osta vain teholedeillä tehtyjä led valoja, koska ne on kehitetty valaisuun. Parhaimmissa led valaisimissa valoteho on jo halogeenien luokkaa, joten käy ihan niidenkin korvaajiksi.

Mikä on kivan värinen led-valo? :)

• sansku

ledit ei ole vielä kehittynyt niin pitkälle jotta ihan joka kaupasta löytyisi laadukasta ledia. On tietenki teidän oma asia, mutta nyt kun itse olen puoli vuotta opiskellut ledeistä ja toteutan oman uuden omakoti taloni kesällä, laitan koko valaistuksen ledeillä sisältä ja ulkoa. Sähkö laskussa se näkyy jo vuoden sisällä. Itse suosin OVERSOLin ledejä, ovat toki kalliit30e kpl mutta sellaisia hongkongin 7e ledejäsaa vaihdella kuulema tiuhaan tahtiin, noissa oversoleissa on vielä 2vuoden takuu.
      Sieltä sivuilta löytyy tietoa tuohon sinun saarrekkeen tunnelma valaistukseen ja ledeissäkin on ainakin kahta valon väri sävyä ja kirkkaus astetta, ne kyllä valaisee, joten ei pitäisi olla valosta puute, tuotteita myyvät rautiat, kraudat.

• mainostamasi

yrityksen ledit ovat rajusti ylihinnoiteltu.

• Suosittelen jatkamaan opiskelua, niin tiedät millainen tuote VOI olla laadukas..

Aloitetaan tuosta 2v takuusta. Kun luet takuuehdot, niin voit todeta että takuu ei koske itse LEDiä lainkaan??Jos tuotteen käyttöiäksi luvataan 50000h, niin miksi takuu muutenkin on vain 2v??

Näissä kyseisissä LED-polttimoissa käytetään yhtä teholediä isohkolla virralla, joka on sama kuin ongelma. Järkevintä olisi käyttäää useampaa teholediä, ja jokaista pienellä virralla,jolloin saadaan enemmän valoakin..Lisäksi CREE:n ledi tuottaa merkillisen juovan valokeilan ympärille, ja surkea optiikka vielä korostaa tuota.Surkean optiikan takia valo on taskulamppumainen.

Nämä kiinalaiset halogeenien korvikkeet eivät tule toimimaan kunnolla vielä muutamaan vuoteen.Kanta kuumenee liikaa, ja se on yksi ongelma jota ei ajatella yhtään. Kun LEDin hyötysuhde kasva, niin voidaan käyttää pienenmpää virtaa, jolloin ongelma vähenee.

Hinnasta: Rautakaupassa nämä polttimot maksaa n.40-50€/kpl. Ilmeisesti yritys itse myy suoraan tuohon 30€ hintaan. Maahantuojan ostohintaan nähden oikea ulosmyyntihinta olisi n.20€/kpl.

• eipä ei

Ei ole kehittynyt vielä niin pitkälle että löytyisi mistään kaupasta. Ledit on tehostevalaisuun tai koristeeksi,ei päävalistukseen. Paitsi jos pitää niistä runsaista värivaihtoehdoista ja kirkkausasteista eli portaattomasti säädettävästä kusenkeltaisesta tai kylmänvalkoisesta.

• Ingen jöran

Ja ei varmasti näy _sähkölaskussa_ vuoden päästä jos euron hehkulammpua vastaavaan valoon tarvitaan jotain 30 euron lamppuja luoja ties kuinka monta. Täällä valmistuu syksyllä uudiskohde ja valaistus tulee olemaan samanlaista kuin entisissäkin taloissa: hehkulamppuja (kohde- ja tavallisia), muutama halogeeni ja muutama loisteputki. Toki hehkulamppujen kantaan voi sitten energiansäästölamputkin joskus laittaa jos huvittaa, mutta säästöähän silläkään ei varsinkaan sähkölämpötalossa saa, ongelmajätettä kylläkin.

• ei voi muuta sanoa
        Ingen jöran kirjoitti:

Ja ei varmasti näy _sähkölaskussa_ vuoden päästä jos euron hehkulammpua vastaavaan valoon tarvitaan jotain 30 euron lamppuja luoja ties kuinka monta. Täällä valmistuu syksyllä uudiskohde ja valaistus tulee olemaan samanlaista kuin entisissäkin taloissa: hehkulamppuja (kohde- ja tavallisia), muutama halogeeni ja muutama loisteputki. Toki hehkulamppujen kantaan voi sitten energiansäästölamputkin joskus laittaa jos huvittaa, mutta säästöähän silläkään ei varsinkaan sähkölämpötalossa saa, ongelmajätettä kylläkin.

Kun -80 luvullakin rakennetussa hehkulamppuvalaistus tuppasi nostamaan huonelämpötilaa yli tarpeen nollakeleillä, mitä syksy & talvi etelä-Suomessa pääasiassa on.

• sähkötukka

Minä olen toteuttanut koko taloni valaistuksen pääosin loistevaloilla.(lukuunottamatta muutamia yksittäisiä hehkulamppuja) En minä ainakaan keksinyt mitään hyvää syytä ledien käyttöön. Onko sulla jotain uutta?

• sinäkin...
        sähkötukka kirjoitti:

Minä olen toteuttanut koko taloni valaistuksen pääosin loistevaloilla.(lukuunottamatta muutamia yksittäisiä hehkulamppuja) En minä ainakaan keksinyt mitään hyvää syytä ledien käyttöön. Onko sulla jotain uutta?

reppana teollisuushallissa jonne loisteputket sopii hyvinkin .

• Valovirta
        sinäkin... kirjoitti:

Kyllä hehkulamppujakin on käytetty aikanaan teollisuushalleissa, kunnes tajuttiin siirtyä parempiin lampputyyppeihin.

• sähkötukka
        sinäkin... kirjoitti:

Tämä reppana ei asu teollisuushallissa. Ei ole sellaisia teollisuushalleista tuttuja valaisinmalleja.

Mikäs vika loisteputkissa on kotioloissa, kun nykyään valaisimet ovat ihan asiallisen näköisiä. Valaisimista ei edes äkkinäinen huomaa loisteputkiksi ja osa on piilossa ettei niitä huomaa.

• hyviäkin löytyy

Itse suosittelisin lednauhaa... olen niin rakastunut siihen valoteho lux- mittarilla ei riitä jos ammattilaisilta kysytään mutta epäsuora- tai suora valaistus toimii. Sitä saa hyvän värisenä (lämmin) se on ihan normaalin värinen. Itse testasin keittiössä välitilan valaistuksessa sekä kaapin päällä ja hyvin toimi, ei eroa huomannut loisteputken tehoon kuin luxmittarilla. Sitten on myös saatavana niitä loisteputkia tai kämmenlamppuja halogeenin tilalle, niistäkin kannattaa katsoa että on 3000k niin ei ole ällön lämmin sävy vaan aika passeli jos verrataan esim halogeeniin. Niitä löytyy myös niihin halogeeni kantoihin jos on esim GU10 kanta. Kannattaa käydä ammattiliikkeessä tai surffailla netissä. Ja tosiaan jos haluaa tehokkaita ledejä niin niitten kanssa kannattaa olla tarkkana koska markkinoilla on jos jonkinlaista, nyt on jo sellaisia joissa teho on 9W luokkaa niin niissä alkaa jo olla valotehoa, siis siten että riittää lattiaan asti.

• sähkötukka

minusta hyvä vertailukohta on kun päivällä luonnonvalo tulee ikkunoista sisään niin näkee miltä lamppu näyttää. 3000K on silloin keltainen eikä eroa merkittävästi hehkulampun 2700K sävystä.

4000K on myös aavistuksen kellertävä mutta mielestäni paljon paremman näköinen. Jos joissakin valaisimissa on tuollainen sävy niin silloin ei vaan voi olla hehkulamppuja tai halogeenejä missään sillä ne ovat huomattavasti keltaisempia.

• hyvästä keskustelusta
        sähkötukka kirjoitti:

minusta hyvä vertailukohta on kun päivällä luonnonvalo tulee ikkunoista sisään niin näkee miltä lamppu näyttää. 3000K on silloin keltainen eikä eroa merkittävästi hehkulampun 2700K sävystä.

4000K on myös aavistuksen kellertävä mutta mielestäni paljon paremman näköinen. Jos joissakin valaisimissa on tuollainen sävy niin silloin ei vaan voi olla hehkulamppuja tai halogeenejä missään sillä ne ovat huomattavasti keltaisempia.

Sainkin jo apua täältä kun kerroitte tuosta kämmenlampusta. En tosiaan ollut ikinä kuullut moisesta. Voi kun sähkömies olisi kerrankin edes vihjaissut. En kyllä tiennyt tarkistaa tuota 3000 tai 4000 juttua mutta täytyy tutkia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6448
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      83
      4933
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      105
      3191
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3032
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2235
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1616
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1211
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1192
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1106
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      884
    Aihe