Porin asuinalueet

Iia_Maria

Olen muuttamassa Poriin töiden perässä alkukesästä. Kaupunki ei ole minulle ennestään tuttu, joten olisi mukava kuulla mielipiteitä siitä, minkälaisia eri asuinalueet ovat ja mistä suunnalta asuntoa kannattaa etsiä. Rauhallisuus ja hyvät kulkuyhteydet keskustaan kiinnostavat.

47

10170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nakuuk

      Länsi-Porista kannattaapi katsella asuntoja. Vältä Itä-Poria.

      • :::-:::

        Mikäs vika Itä-Poris on?


      • ........

        vaikka onkin itäisessä Porissa.


      • nakuuk
        :::-::: kirjoitti:

        Mikäs vika Itä-Poris on?

        no vaikka siksi, että itselläni on huonoja kokemuksia itä-porista. Niin mitä sitten? Toiset tykkää toisista paikoista ja toiset toisista!? Makuasioista ei sovi kiistellä.


      • Anonyymi
        nakuuk kirjoitti:

        no vaikka siksi, että itselläni on huonoja kokemuksia itä-porista. Niin mitä sitten? Toiset tykkää toisista paikoista ja toiset toisista!? Makuasioista ei sovi kiistellä.

        Älä silti yleistä että itäpori olisi jotenkin huonompi kuin muut jos sinä et satu pitämään alueesta tahi et tule toimeen ihmisten kanssa.


    • jos yksin

      Jos asut yksin (kerrostalo), niin muuta ihan keskustaan. Miksi haluaisit muualle?

      Jos mukaan tulee perhe ja tarvetta rivi-/pari-/omakotitalolle, niin katso Kalaholman ja Lukkarinsannan suuntaan. Sieltä hyvät yhteydet keskustaan.

      • Anonyymi

        Kutakuinkin samaa mieltä perhekunnille nuo edellämainitut kuten kalaholma,lukkarinsanta isojoenranta mutta mielestäni kannattaa ottaa huomioon että hyvä uimataito ja kelluva talo on eduksi,ainakin tulevaisuudessa.


    • Paikkaa

      Alueeet Hyveläviiki ja Hyvelä, sekä tietenki keskusta, kaikki ovat hyviä. Sampola ja Pormestarinluoto ei ehkä ekana listalla.

      • sanon minä

        Itse asun Toejoella. Toejoki: Roskaa! Älä muuta!

        Hyvelä jne. Roskaa myöskin. Isolla rahalla ei tänne kannata muuttaa.

        jos on pelimerkit kunnossa, niin vaihtoehdot: ydinkeskusta (kattohuoneisti jostain uudesta kerrostalosta), Tuulikylä tai Lukkarinsanta.

        Ja onhan Tuorsniemi ja ns. Lammenranta myös hyviä vaihtoehtoja.

        Yleistäen (itse Toejoen asukkaana) joudun sanomaan: Älä muuta joen pohjoispuolelle! Niin se vaan on!


      • Wild Wild West
        sanon minä kirjoitti:

        Itse asun Toejoella. Toejoki: Roskaa! Älä muuta!

        Hyvelä jne. Roskaa myöskin. Isolla rahalla ei tänne kannata muuttaa.

        jos on pelimerkit kunnossa, niin vaihtoehdot: ydinkeskusta (kattohuoneisti jostain uudesta kerrostalosta), Tuulikylä tai Lukkarinsanta.

        Ja onhan Tuorsniemi ja ns. Lammenranta myös hyviä vaihtoehtoja.

        Yleistäen (itse Toejoen asukkaana) joudun sanomaan: Älä muuta joen pohjoispuolelle! Niin se vaan on!

        Pormestarinluotoon kannattaa nyt muuttaa jos arvostaa edullisia kerrostaloja.
        Esim:
        3 h, k, p, 76 m2
        Kerrostalo
        , Pori
        , Pormestarinluoto

        Kohdenumero: 7077613, velaton hinta: 59 500 €
        Siihen jos sijoittaa vaikka 10 000 remonttiin saa hienon asunnon itselleen. koitappa hakea muualta 2-3 km säteellä keskustasta tuon hintaista asuntoa :)
        Ja se mitä sanotaan että pormestarinluoto on aivan kamala paikka asua on täyttä paskaa.
        Jos oikein olen ymmärtänyt porkassa ei juurikaan ole enää näitä "juoppotaloja.
        Toki sieltä löytyy hamppeja jos haluaa niitä etsi mutta niin löytyy niin keskustasta kuin karjarannastakin.
        Pormestarista pääsee hyvin bussilla kaupungille matkaa noin 5min ja autoja kulkee usein ja on kuitenkin niin lähellä että kirjurinluodon läpi tepastelee noin vartissa.
        Lenkkipolku kulkee joenvartta ja muutenkin toimiva paikka vaikka näyttääkin hieman " slummilta "


      • Anonyymi

        Niin porkan talot on rakennettu kiusallisen lähelle entistä kaatopaikkaa,mitä maaemo työntää ulos sitä ihminen älköön henkittäkö sanoo eno.


      • Anonyymi
        sanon minä kirjoitti:

        Itse asun Toejoella. Toejoki: Roskaa! Älä muuta!

        Hyvelä jne. Roskaa myöskin. Isolla rahalla ei tänne kannata muuttaa.

        jos on pelimerkit kunnossa, niin vaihtoehdot: ydinkeskusta (kattohuoneisti jostain uudesta kerrostalosta), Tuulikylä tai Lukkarinsanta.

        Ja onhan Tuorsniemi ja ns. Lammenranta myös hyviä vaihtoehtoja.

        Yleistäen (itse Toejoen asukkaana) joudun sanomaan: Älä muuta joen pohjoispuolelle! Niin se vaan on!

        Niin se oli aikoinaan pohjayhtiönmaakin melkoinen kelluva lilluke jota kävi muunmuassa jopa urho kekkonenkin ihmettelemässä,arvatenkin nokian kumisaappaat jalassa kun silloin ei vielä saanut haisaappaita.


    • aaaaa ma nauran

      Minkä vitun töiden? täällä potkitaan porukaa perseelle kokoajan duunista.Mistä sait mukamas töitä, ja vielä sellasia että kannattaa muuttaa tänne sontakylään sen takia??!

      • Anonyymi

        Kaupunkin tai seurakunnan töihin sieltä saa melko helposti suojatyömaan edellyttää vaan leimautumista johonkin isompaan puolueeseen ja seurakunnassa pitää olla kirjat kunnossa siis muukin kirja kuin virsikirja.Muutoin saa olla melko umpitollo,ai niin urheilutausta vaikka ilman menestystäkin lasketaan eduksi siinäkin saa olla järjen häivä kadoksissa silti voi olla lupaava duuni "loppuiäksi."


    • perheellinen

      Itse asun Murtosenmutkassa.

      Kauppaan parisataa metriä.

      Kouluun ja tarhaan alle kilometri.

      Torille alle kolme kilometriä.

      Hinnat eivät ole aivan niin jäätävät kuin Kalaholmassa, Tuulikylässä tai Länsi-Porin pelloilla.

      • Murtosenmutkassa

        Murtosenmutkassa haisee!

        Se on Componenta ja Rosenlew.

        Usein tuuli tuo hajut juri Murtosenmutkaan. Niin se vaan on!


      • mukaan
        Murtosenmutkassa kirjoitti:

        Murtosenmutkassa haisee!

        Se on Componenta ja Rosenlew.

        Usein tuuli tuo hajut juri Murtosenmutkaan. Niin se vaan on!

        Porissa tuulee yleensä lännestä. Tilastojen mukaan 75% tuulista pyyhkii länsi-itä suunnassa Porin yli.

        Mitähän kaupunginosia on Corensolta itään? Sillä ilmeisesti Corenson kartonkitehdasta kirjoittaja hajullaan tarkoittaa, Componenta lienee edelleen aika hajuton valimo ja Rosenlew on muisto porilaisten mieleissä?

        Hmm, Hajulinnoista itään, Tupala, Lukkarinsanta, Kalaholma?


    • SeppoD

      kun kämppä myytiin "alta" jos joutuu Sampolaan tai Porkkaan VYÄÄÄÄÄÄÄÄÄ no keskustassa on hyvä, ollaan edelleen.

      • kämppä myytiin

        osta oma kämppä.
        sampola,väinölä,impola,porkka.
        saat ihan viihtyisän asunnon,
        tarvitaan vain rahaa.


      • se,se...

        vasta on paras ...


    • porista...

      Itse en muuttaisi Pohjois-Poriin, Impolaan, Sampolaan enkä Väinölään. Syystä että ne on kerrostalo slummeja ja osa ehkä vähän huonomaineisia, koska ovat halvimpia ja vetävät puoleensa vähemmistöjä.Tämä on VAIN oma mielipiteeni.

      Itse olen asunut toejoella mistä on hyvät kulkuyhteydet ja viihtyisä ympäristö. kalaholma on myös kotoisa, tosin vähän pidemmällä. Keskustassakaan ei ole kallista asua ellei ihan uusimpiin kerrotaloihin halua muuttaa. Itse olen tyytyväinen keskustassa.

      Jos vuokralle haluaa, kannattaa mennä lannenvuokravalitys.fi... itse boikotoin vuokralukaalia sekavuuksien vuoksi.

      • Porkka?

        Hmm, ei kai Pohjois-Pori ole vain Porkkaa?

        Jos kirjoittaja etsii kerrostaloja Pohjois-Porista, tulee mieleen vain Pormestarinluoto ja ehkäpä Isosanta.

        Toejoki, Hyvelä, Murtosenmutka, Ruosniemi, Tuulikylä, Lotskeri... Kaikki nekin ovat Pohjois-Poria, Isojoenrantakin.

        Eipäs siis yleistetä, että Porkan (slummi)lähiön kerrostalot ovat ainoaa Pohjoista-Poria...;)


      • cav
        Porkka? kirjoitti:

        Hmm, ei kai Pohjois-Pori ole vain Porkkaa?

        Jos kirjoittaja etsii kerrostaloja Pohjois-Porista, tulee mieleen vain Pormestarinluoto ja ehkäpä Isosanta.

        Toejoki, Hyvelä, Murtosenmutka, Ruosniemi, Tuulikylä, Lotskeri... Kaikki nekin ovat Pohjois-Poria, Isojoenrantakin.

        Eipäs siis yleistetä, että Porkan (slummi)lähiön kerrostalot ovat ainoaa Pohjoista-Poria...;)

        Kyllä asia on näin. Porkka on ok. kun taas toisen mielestä Itä-Pori on ok. Jne... Kaikki riippuu missä päin Poria olet asunut lapsena ja millainen kuva sinulle on jäänyt.
        Olen asunut ympäri Pori ja myös muuallakin. Ja tänä vuonna tulen muuttamaan Porkkaan. Mikään asuin alue ei ole Slummi Porissa. Ja olen todennut Pormestarinluodon hyväksi asuinpaikaksi. Kaikki riippuu meistä ihmisistä miten miellämme asiat. Ei saa olla musta/valkoinen näkökanta.

        Jos olet muuttamassa Poriin niin mieti mitä asioita pidät tärkeänä asumisessa. Älä usko kaikkia ennakko puheita. Tee oma mieli kuva asumisesta miten haluat asua?


    • lea83

      Jos haluat pois keskustan läheltä niin kannattaa harkita meri-poria.Linja-auto yhteydet ovat hyvät.ainoa pysähdys tulee yöllä. ainoa ongelma tässä on se että vuokra asuntoja on vaikea löytää alueelta: uusiniitty,kyläsaari,enäjärvi ja metsämaa. pihlavasta,kaanasta,mäntyluodosta niitä kyllä löytyy.
      pihlavassa kannattaa kuitenkin välttää seuraavia osoitteita. katkojantie 1 ja 3
      uusitalontie 1,26 ja 28 sekä pihlatie ja suopuistonpolku.
      esim päretiellä,katkojantie 11 ja lankkutiellä on yksityisiä asuntoja ja niistä näyttää tälläkin hetkellä osa olevan tyhjillään.
      ja vuokrat huomattavasti keskutaa halvempia.

      • ehdottomasti

        siisteintä ja rauhallisinta aluetta, paljon lapsiperheitä eikä mitään sossupummeja tai juoppoja paljon yhtään. Vähärauma, Pietniemi, Leppäkorpi, Musa ja Paratiisinmäki kivoja alueita.
        Kuukkarikin ihan ok, joissakin taloissa nyt asuu juoppoja mutta missä niitä nyt ei muutamaa olisi.. :)
        Vältä Itä-Poria, ei varmaan tarvitse edes perustella miksi jos olet vähääkään uutisia ikinä lukenut ;) tyypit hyppivät ikkunoista, mannet rellestävät, juoppoja täynnä, varsinkin Sampolassa, Impolassa ja Väinölässä.


      • sampola
        ehdottomasti kirjoitti:

        siisteintä ja rauhallisinta aluetta, paljon lapsiperheitä eikä mitään sossupummeja tai juoppoja paljon yhtään. Vähärauma, Pietniemi, Leppäkorpi, Musa ja Paratiisinmäki kivoja alueita.
        Kuukkarikin ihan ok, joissakin taloissa nyt asuu juoppoja mutta missä niitä nyt ei muutamaa olisi.. :)
        Vältä Itä-Poria, ei varmaan tarvitse edes perustella miksi jos olet vähääkään uutisia ikinä lukenut ;) tyypit hyppivät ikkunoista, mannet rellestävät, juoppoja täynnä, varsinkin Sampolassa, Impolassa ja Väinölässä.

        sampola täynnä vanhuksia
        tämä vältä sampolaa elää vuotta 1970
        jos muutat länsi-porii siellä on kaikki kohta murrosikäisiä
        siellä vasta se hulina alkaa ............................................


      • unniiii

        Ykkönen on ehkä Uusitalontien kerrostaloista rauhallisin, ei asu kuin mummoja ja pari lapsiperhettä. Ne naapuritalot siinä myös (en muista numeroita enää) ihan ok (siis siwan puolella, ei missään nimessä uimahallille päin), mutta ovat osaketaloja eikä siis vuokralle ymmärtääkseni!! Lankkutiellä myös ihan rauhallista. Loput Pihlavasta onkin sitte täynnä narkkareita, pummeja, hulluja ja nuorisorikollisia.


      • tätä...
        ehdottomasti kirjoitti:

        siisteintä ja rauhallisinta aluetta, paljon lapsiperheitä eikä mitään sossupummeja tai juoppoja paljon yhtään. Vähärauma, Pietniemi, Leppäkorpi, Musa ja Paratiisinmäki kivoja alueita.
        Kuukkarikin ihan ok, joissakin taloissa nyt asuu juoppoja mutta missä niitä nyt ei muutamaa olisi.. :)
        Vältä Itä-Poria, ei varmaan tarvitse edes perustella miksi jos olet vähääkään uutisia ikinä lukenut ;) tyypit hyppivät ikkunoista, mannet rellestävät, juoppoja täynnä, varsinkin Sampolassa, Impolassa ja Väinölässä.

        Impolassa ehkä on joskus ollut meno aika hulvatonta, mutta vuoden verran täällä asuneena voin sanoa että on todella rauhallista. Varsinkin kun nuo mannet muutti pois täältä. Juoppojakaan ole pahemmin näkyny, ja niitä nyt varmaan löytyy joka ikisestä paikasta aina muutama kappale


      • Erästä tietoa hakiessa, eksyin tähänkin kohtaan. Pisti heti silmääni Suopuistonpolku-sana. Suopuistonpolku 1 on osaketalo ja siinä voi olla muutama vuokralainen omistajalla vuokralla, ei täyttä varmuutta, mutta olen ko. yhtiöstä ostanut yli 5 v sitten huoneiston ja pitää sanoa, että on todella harvinaisen rauhallinen talo ja hyvien yhteyksien päässä Poria. On hissitalo ja naisasujia pääasiassa, joten rauhallista taitaa olla senkin vuoksi. Liikuntarajoitteiselle aivan oiva taloyhtiö, kun on hissitalo alakerrasta yläkertaan asti. Ei rappustakaan astuttavana meni mihin tiloihin tahansa, siis kellarin askarteluhuoneeseen/kokoushuoneeseen, pesulatilaan/kuivaushuoneeseen, pyöräsuojaan, varastotilaan, saunaan tai kylmiökellariin. Ei askeltakaan tarvitse ottaa.

        Lisäksi lähin bussipysäkki noin 50-100 m ulko-ovelta. Bussit kulkevat puolen tunnin välein keskustaan ja lähiympäristöön.

        Huoneistoja ei juuri ole myynnissä ja jos on pari kpl esim. 5 vuodessa, niin heti menevät kuukaudessa parissa näin huononakin aikana kuin 2013.


    • Yks vaa

      Molemmissa asuneena voin suositella kumpaakin asuinaluetta. Länsi-Pori, viihtyisä lapsiperheiden suosima kaupunginosa, ehkä vähän kaukana kaupungista.Pohjois-Pori on myös viihtyisä puistoinen alue, lapsiperheitä varsinkin uudemmilla alueilla,lyhyt matka kaupunkiin.Tervetuloa Poriin!

      • joujou

        Pori on Suomen Bronx, niin se vaan on.


    • paikka..

      On Noormarkku, siitä kun tulee kohta osa poria

    • kaketsuikkeli

      Itä-Pori on parasta paikkaa asua. Kaikki palvelut lähellä. Myös Väinölässä, Sampolassa ja Impolassa on paljon omakoti- ja rivitaloasuntoja, ja varsinkin nämä alueet ovat todella rauhallisia asua. Ei juoppoja näy porissa kuin kaupungin puistoissa. Länsi-Poriin en ikinä muuttaisi. Kaukana kaikesta. Eikä siellä päin ole kuin se paska euromarket.

      • Lukkarinsantakin

        ovat Itä-Porissa. Kauneimmat ja turvallisimmat asuinalueet. Upea luonto, hyvät palvelut, hyvät yhteydet keskustaan. Porin hinnoilla ei niitä halvimpia alueita, mutta valtakunnallisesti erittäin edullista lähes luksusasumista. Lukkarinsanta vielä uudempaa ja komeempaa.


      • uusiaittaluoto
        Lukkarinsantakin kirjoitti:

        ovat Itä-Porissa. Kauneimmat ja turvallisimmat asuinalueet. Upea luonto, hyvät palvelut, hyvät yhteydet keskustaan. Porin hinnoilla ei niitä halvimpia alueita, mutta valtakunnallisesti erittäin edullista lähes luksusasumista. Lukkarinsanta vielä uudempaa ja komeempaa.

        Varvuorinjuovan rannalla....


    • älv

      Itse oon itä-Porin kasvatti, joka on ihan ok seutua. Länttä tosin preferoisin jos olisin nyt kämppää Porista etsimässä. Sampola ja Väinölä on mainettaa parempia, mutta ankeita. Impolaa karttaisin edelleen. Itä-Poriin kuuluva Uusi-Koivisto on lähellä keskustaa ja ihan jees jos haluu kerrostaloon. Itä-Porin omakotialueet on sitten rauhallisia, ja ehkä tosiaan jopa Porin parhaita tyyliin Kalaholma, Lukkarinsanta ja Harmaalinna, joka on jo tosin suht kaukana.

      Anyways, jos nyt etsisin kämppää Porista, niin muuttaisin kerrostaloon Isosantaan jos vaan sieltä vapaata asuntoa löytyy. Alue on ihan keskustan kainalossa joen rannassa, ja siellä on tiivistä ja viihtyisää kaksikerroksista asuntokantaa. Puuvilla henkii avointa ja miellyttävää draivia koko alueelle ja sinne suunnitellaan lisäksi suurta kauppakeskusta. Kirjurinluotoon pääsee myös viidessä minuutissa. Isosanta on todellinen aarre!

      Muuten suosittelemisen arvoisia alueita ovat mm. Hankkijan alue ja Karjaranta, Kuukkari ja Viikkari pienellä varauksella, Porkka vähän isommalla varauksella (tykkään alueesta, siitä on saatu tehtyä suht viihtyisä nykyisin. Huomattavasti parempi kuin Samopola!), Musa, Riihiketo, Länsipuiston seudun kerrostalot ja Reposaari (vähän kaukana jo..).

      • ...

        Itse asun tällä hetkellä Isosannassa ja yhtään pahaa sanaa ei ole sanottavana. :) Vaikka talossa asuu melkein pelkästään nuoria niin talo on silti ihmeen rauhallinen, mitä nyt vkoloppuisin musiikki saattaa naapurista kuulua. Itsekin nuorena ihmisenä arvostan mm. halpaa vuokraa, rentoja naapureita ja lyhyttä matkaa keskustaan... Aivan erillaista kuin porkassa jossa asuin ennen. Naapureina oli vain vanhuksia jotka tuntuivat tietävän asiani minua paremmin. Koko talo vaikutti kuolleelta, koskaan ei kuulunut rappukäytävästä pienintäkään ääntä. Mutta nyt olen todella tyytyväinen Isosantaan ja naapureihini.. :) Suosittelen!!


      • Anonyymi

        Muualta muuttanut:
        Karjaranta rauhallinen ja viihtyisä alue rantapulevardeineen. Lyhyt matka Kirjurinluotoon, itse olen tyytyväinen valintaani. Kauppoja lähietäisyydellä.
        TOSIN jokaisella muuttajan tarpeet ja odotukset määrittää kohteen.🙋‍♀️


    • vidunvanhaketju

      Mä asun Sampolassa
      Tääl o paljo juoppoi ja ne käy kaikki kusel puistos

    • Anonyymi

      Hyvää huomenta ! Tässä vkonloppuna tulemme katsomaan Porin asuntotarjontaa täältä Eurasta, millainen alue on Kalaholma ja koivistonluoto asua? Onko rauhallista seutua, miten kulkee bussit että, lapset pääsee kouluun ja harrastuksiin? Kiitos tiedosta jo etukäteen Teille.

      • Anonyymi

        Kalaholma ja Koivistonluoto on ns. parempia alueita, eli omistusasuntoja ja rauhallista. Tervetuloa.


    • Anonyymi

      Paras ratkaisu, kun et muuta tänne lainkaan.

    • Anonyymi

      Spimpola, eli sampola ja impola alueet ovat kovin kovin rauhallisia ja eri sexyjä eikä niissä ikinä tapahdu edes taskuvarkautta.Porkka, Pihlava, väinölä sekä harmaalinna ovat aivan kuin pumpulissa uisi.Yhtään ei ammuskella eikä nautita huumehia missään.Sekaan vaan.Nam.

      • Anonyymi

        Keskustan alue on kiva paikka asua seikkailun haluiselle. Varsinkin pimeään ja yöaikaan on kiva mennä kotiin väistellen kaikkia jännittäviä esteitä.
        Keskelle tietä jätettyjä pimeitä skuutteja. Mölyäviä narkomaaneja ja alkoholisteja. Huutavia teiniköörejä ja baarista palaavia seurankipeitä idiootteja. Eikä siinä vielä kaikki. Taustamusiikista vastaa mopojonnet, mönkkärit ja pakoputkirikotut teinibimmerit.
        Myös tasohyppelyt on kivaa viihdettä. Voit kehittää askelkoordinaatiotasi hyppimällä oksennusten, pissa ja kakka jätösten lomassa vältellen koskemista käsilläsi mihinkään.


    • Anonyymi

      1. Älä muuta.
      2. Herralahti, Aittaluoto, Musa, Kalevanpuisto.

      • Anonyymi

        kaukaa haettu 2009 aloitettu,eikä vielä tunneta,minne menossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaukaa haettu 2009 aloitettu,eikä vielä tunneta,minne menossa?

        😂😂😂😂😂


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3249
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      552
      3063
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2426
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2012
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1652
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      109
      1332
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1215
    Aihe