syöminen

ja synnytys

Pystyykö/saako synnytyksen aikana syödä ja juoda? Entä pystyykö vessassa käydä normaalisti?

6

661

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ääääääääääääää

Syödä ja juoda saa ihan normaalisti jos ei ole uhkana sektio. Harvoin kyllä äideillä ruokaa tekee suuremmin mieli, mutta juomaa kylläkin.

WC:ssä saa käydä ihan normaalisti. JOs on puudutuksia, joskus voi jalat olla veltot ja sairaalasta riippuen katetroidaan tai sitten saa kokeilla pääseekö kävelemään. JOskus loppuvaiheessa synnytystä vauvan pää jo niin painaa, ettei pissatusta tunne ja silloin saatetaan katetroida

• Ilta Tähti

Olin ennen esikoisen synnytystä yön osastolla, ja aamulla menin synnytyssaliin. Kun tilanne oli rauhallinen ruoka-aikaan, menin osastolle syömään. Synnytystä hoitava lääkäri sattui sen näkemään, ja oli todella vihainen, ja käski mieheni syödä minun ruoat. Taisi sanoa, että "sinä oksennat sen kuitenkin kohta pois".

Olen kuullut, että aika monet oksentavat synnytyksen aikana. Minä en ole kertaakaan oksentanut. Minulla on käsitys, että se syömiskielto johtuu juuri siitä oksentamisesta.

Ja onhan siinä sekin, että periaatteessa aina on vähintäänkin pieni riski joutua leikkaukseen kesken synnytyksen, tai joskus myös heti synnytyksen jälkeen nukutuksessa tehtäviin korjausoperaatioihin, jos tulee pahoja repeämiä.

• suklaata

ja limpparia synnytyssalissa. Tankkasin noita aina välillä, eikä kätilöt puuttuneet asiaan. Harmi vaan suklaa loppui kesken, seuraavalla kerralla otan reilummin mukaan:)

Söin myös jotain pientä ennen synnytystä, tosin suoli tyhjennettiin, joten ei tehnyt isoja määriä vedellä :)

Aika omituista että sulta oli syöminen kielletty, mistä sitä voimaa saa jos ei syö?

Mulla oli myös tippa, eli sain nesteytystä siitäkin.

Vessassa voi käydä jos pystyy, mulla tais pariin otteeseen olla katetri. Siellä on myös alusastioita, joihin ainakin mun oli pakko turvautua :)

• ...............

Mä en saanut nautti mitään synnytyksen aikana suun kautta, ei sen 5 tunnin aikana kyllä nälkä tullutkaan. Sängystä en saanut nousta enää lapsiveden mentyä ja synnytys kun käynnistyi lapsiveden menolla niin en siis liikkunut enää mihinkään. Alusastialle ensin yritin, ei onnitunut joten katetroitiin. Siitä on tosi huonot muistot! Olisin halunnut mennä suihkuun mutta ei annettu. Synnytyksen jälkeen pääsin 2 tunnin kuluttua kävellen vessaan, suihkuun sain mennä muttei hiuksia saanut pestä.

• kiellettyä hommaa

jos tuleekin joku ongelma ja pitää tehdä hätäsektio nukutuksessa tms.

• mutta mutta...
        kiellettyä hommaa kirjoitti:

jos tuleekin joku ongelma ja pitää tehdä hätäsektio nukutuksessa tms.

ei multa suklaata kielletty, vaikka kätilöt tiesi että sektio oli lähellä. Kokonaan syömättä vois loppua voimat...

Ja juoda pitää kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      126
      9392
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5383
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      34
      3893
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3585
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2644
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1557
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1418
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe