Tietääkö kukaan mikä voisi auttaa kun minun mustat tai tumman väriset t-paidat alkavat haisemaan erittäin vahvasti hieltä heti muutaman tunnin käytön jälkeen, vaikka laitan deodoranttia tai antiperspiranttia kainaloihin. Huomasin ongelman noin puolivuotta sitten, enkä sen jälkeen ole voinut käyttää kuin valkoisia t-paitoja. Kuivana paidat eivät haise.
Ostin vähän aikaa sitten yhden mustan paidan, joka ei haissut pahalta ennenkuin se pestiin ensimmäisen kerran. Kuitenkin isoveljeni voi pitää omia mustia paitojaan, eivätkä ne haise, mutta kun hän laittaa minun paitani niin jo alkaa haisemaan, eli vika ei tunnu olevan pyykkikoneessa. Eli onko minun ihossani tai hiessä joku erikoinen tekijä, mistä tämä voisi johtua? Vai mitä voin tehdä?
Mustien vaatteiden haju?
4
901
Vastaukset
- voisi auttaa
Jotkut puuvillapuserot vaativat kuumempaa pesua kuin tavallinen pesu 40 asteessa eli 60 astetta.
Ainakin Marimekon puuvillapuserossa on tuo 60 -merkintä.- joonasss123
Varmaan kyllä auttaisi, mutta melkein kaikissa niissä on sellainen merkki, joka kuulemma kärsii melko pahasti jos pesee niin kovassa lämpötilassa.
- lämpötiloista
joonasss123 kirjoitti:
Varmaan kyllä auttaisi, mutta melkein kaikissa niissä on sellainen merkki, joka kuulemma kärsii melko pahasti jos pesee niin kovassa lämpötilassa.
Totta on, että nuo lämpötilat on tärkeitä. Joskus valmistat merkitsevät varalta alemman lämpötilan, vaikka vaate kestäisi sen vähän kuumemman.
Kokeilemalla kai sen oppii. Sillä ikävähän se on, jos lempivaate on kutistunut liian lämpöisen pesun takia.
Muistelen, että olen joskus joitain vähän jo ei niin hyviä-t-paitoja pessyt sillä 60-asteella, en toki joka kerran, mutta joskus. Ja hajut pysyivät poissa.
- ssw
Homcaren myymä Swipe ball siinä apu. Käy katsomassa http://www.homcare.fi sivuilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275