Onko hamsteri sairas?

koikkonen

Ystäväni rakas talvikko uros hamsterilla on vaseman korvan takana kalju laikku ja pieni punanen kohta. Oikean korvankin taus alkaa kaljuuntua. Hamsteri rapsuttaa korviaan oikein olan takaa kokoajan, ja se varmaankin selittää kaljut kohdat, mutta miksi se tekee niin? Onko sillä jotain kirppujen tapaisia? Pikku Elvis on vasta vähän alle vuoden ikäinen pikku formula. On käyttäytynyt vimmattua raaputtamista lukuunottamatta ihan normaalisti. Auttakaa te viisaammat! Onko kyse jostain vakavasta?

19

3158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en oo varma

      sillä voi olla loisia. mulla oli kääpiöhamsteri ja sillä lähti selästä karvat ja en muista kyll hyvin. mutta mun piti hakee apteekista jotai lääkettä ja tuputella päivittäin sitä siihen kaljuun kohtaan. Mutta sitten puolenvuoden kuluttuu huomattiin että sillä mun hamslla oli kasvain. Joten suosittelen tutkimaan hamsun, että sillä ei oo kasvaimia ja että kaljuuntuminen johtuis siitä.

    • hämäläinen

      Minullakin on hamsteri,sekin on talvikko.Luulin myös että talvikko on sairas mutta se kaipasikin vain seuraa. Luulen että siitä hamsterista ei ole kyse seurasta vaan se voi olla ihan hyvin jokin sairus.

    • tekisit

      jos sinä kaljuuntuisit ja kutittaisi niin pirusti?! menisit varmaan lääkärille. ota vastuu eläimestäsi ja vie se heti lääkäriin. jos et voi niin anna eläin jollekulle jota sen asiallinen hoitaminen kiinnostaa. että mua suututtaa tummoiset ihmiset jotka ei yhtään ajattele eläimensä hyvinvointia. ei kukaan millään palstalla voi sinua auttaa! sorry nyt vaan!

      • asasas

        Edellinen kirjoitti ehkä hieman liian karkeasti, mutta asiaa hän kirjoitti, totta vie, viepäs heti kun mahdollista eläinlääkärille, ettet tule myöhemmin katumaan että mikset vienyt.


      • keskustelun aloittaja..
        asasas kirjoitti:

        Edellinen kirjoitti ehkä hieman liian karkeasti, mutta asiaa hän kirjoitti, totta vie, viepäs heti kun mahdollista eläinlääkärille, ettet tule myöhemmin katumaan että mikset vienyt.

        Olen täysin samaa mieltä, mutta kuten sanoin, hamsteri on kaverini. Hän laittoi tekstarin huolestuneena hamsteristaan ja sanoin suoraan silloin että kannattaa mennä lääkärille mutta hänen vanhemmat eivät suostu sitä kustantamaan. Jos hamsterin ottaa, niin eikö siitä pidä huolehtiakkin? Myös kalliit asiat. Ja kun ottaa lemmikin, silloin sitoudutaan hoitamaan lemmikkiä hyvässä ja pahassa. Mutta asia ei ole päätettävissäni. Kiitos kuitenkin kovasti kommenteistanne! Jos autokyytiä ei liikene, lähdemme kavereiden kanssa pyörällä lähimpään kaupunkiin!


      • keskutelun aloittaja

        Hamsteri ei ole omani! Asumme kaverini kanssa maalla ja lähimopään eläin lääkäriin on kymmeniä kilometrejä! Me emme voi lähteä täältä milloin itse haluamme, vaan siihen tarvitaan auto. Ja semmoista en omista. Ja jos vanhemmat eivät lääkäriin, niin mitäs sitten? En ainakaan jää tumput suorina pönöttämään vaan selvitän että voiko kyse olla jostain vakavasta. Mieti ennenkuin lähdet nuin vain haukkumaan. Tiedän, että vanhemmat tekevät väärin kieltäytyessään, mutta heidän päätös on heidänpäätös.. yritämme kääntää heidän päänsä.


      • sasasasd
        keskutelun aloittaja kirjoitti:

        Hamsteri ei ole omani! Asumme kaverini kanssa maalla ja lähimopään eläin lääkäriin on kymmeniä kilometrejä! Me emme voi lähteä täältä milloin itse haluamme, vaan siihen tarvitaan auto. Ja semmoista en omista. Ja jos vanhemmat eivät lääkäriin, niin mitäs sitten? En ainakaan jää tumput suorina pönöttämään vaan selvitän että voiko kyse olla jostain vakavasta. Mieti ennenkuin lähdet nuin vain haukkumaan. Tiedän, että vanhemmat tekevät väärin kieltäytyessään, mutta heidän päätös on heidänpäätös.. yritämme kääntää heidän päänsä.

        Ei se nyt niin hirveän kallista voi olla, joten pitäisi olla melko helppoa kääntää vanhempien pää, jankuttakaa vain niin kyllä se onnistuu, ja sanokaa että lemmikistä pitää huolehtia, se on ottajan vastuu, ja jos ei muuten niin vaikka kotitöitä tarjoutukaa tekemään, että veisivät lääkäriin, joka tapauksessa se on vastuu, ja sanokaa että hamsteri voi kuolla muuten, ja että se voi olla heidän vikansa, jos eivät vie. Itselläni on paremmin tilanne, vanhemmat suostuvat viemään jos oikea tarve tulee, MUTTA TEHKÄÄ SELVÄKSI ETTÄ ASIA JA HAMSTERIN TILA ON VAKAVA, omatkaan vanhempani eivät pikkujutusta vie, ja sanokaa että se ei ole ollenkaan kallista, jos vanhemmilla on varaa päivittäisiin ruokaostoksiin, pitäisi olla tuohonkin, joten siitä se ei saa olla kiinni. Mutta onnea yrityksiin saada vanhemmat järkiinsä!:)


      • sanon tämän
        keskutelun aloittaja kirjoitti:

        Hamsteri ei ole omani! Asumme kaverini kanssa maalla ja lähimopään eläin lääkäriin on kymmeniä kilometrejä! Me emme voi lähteä täältä milloin itse haluamme, vaan siihen tarvitaan auto. Ja semmoista en omista. Ja jos vanhemmat eivät lääkäriin, niin mitäs sitten? En ainakaan jää tumput suorina pönöttämään vaan selvitän että voiko kyse olla jostain vakavasta. Mieti ennenkuin lähdet nuin vain haukkumaan. Tiedän, että vanhemmat tekevät väärin kieltäytyessään, mutta heidän päätös on heidänpäätös.. yritämme kääntää heidän päänsä.

        jos eläintään ei pysty asiallisesti hoitamaan niin antaa sen jollekin joka pystyy. miksi ottaa eläin jos sitä ei pysty viemään ees eläinlääkäriin tarpeen vaatiessa? itse kun otin lemmikkini, tiesin että lähelä on eläinlääkäri joka hoitaa myös muita kuin kissoja ja koiria. muuten en olisi ottanut. jos vanhemmat eivät suostu viemään eläintä lääkäriin niin ota eläin vasta sitten kun voit sen asiallisesti itse hoidattaa. luulisi etä nämä asiat olisi itsestään selviä kaikille. ja vanhemmat on ääliöitä jos suostuvat antamaan lapselleen eläimen mutta eivät hoitamaan sitä. itselläni on paljon eläimiä ja kyllä vien ne aina tarpeen vaatiessa lääkärille, eli noin kerran kuussa vaikka elän minimitoimeentulolla. maksakaa vaikka omista karkkirahoista tai jostain, mutta on rikos jättää eläin kärsimään!


      • Aloittajaaa..
        sasasasd kirjoitti:

        Ei se nyt niin hirveän kallista voi olla, joten pitäisi olla melko helppoa kääntää vanhempien pää, jankuttakaa vain niin kyllä se onnistuu, ja sanokaa että lemmikistä pitää huolehtia, se on ottajan vastuu, ja jos ei muuten niin vaikka kotitöitä tarjoutukaa tekemään, että veisivät lääkäriin, joka tapauksessa se on vastuu, ja sanokaa että hamsteri voi kuolla muuten, ja että se voi olla heidän vikansa, jos eivät vie. Itselläni on paremmin tilanne, vanhemmat suostuvat viemään jos oikea tarve tulee, MUTTA TEHKÄÄ SELVÄKSI ETTÄ ASIA JA HAMSTERIN TILA ON VAKAVA, omatkaan vanhempani eivät pikkujutusta vie, ja sanokaa että se ei ole ollenkaan kallista, jos vanhemmilla on varaa päivittäisiin ruokaostoksiin, pitäisi olla tuohonkin, joten siitä se ei saa olla kiinni. Mutta onnea yrityksiin saada vanhemmat järkiinsä!:)

        Kiitos asiallisista vastauksista ja neuvoista plus kaikesta muusta! Ette usko miten suureksi avuksi osaatte olla ;) Nyt peukut pystyyn että meitä uskotaan.


    • kitsu

      Moi en haluai huolestuttaa mutta, tavikolla voi olla joko kasvain tai pelkästään ihottumaa kannattaa viedä se eläinlääkäriin ,sillä he tietävät paremmin. Voit katsoa lisää tietoa googlesta kirjoittamalla sinne hamsterin sairaudet.

    • kitsu

      hups! unohdin mainita ,että talvikko voi olla ,myös allerginen puruille ja allergiasta sillä voi olla ihottumaa.

      • inkasuomaki

        TALVIKKO



        mua vaan pelottaa ihan saakelisti mitä tehdä!?!
        Siis mun naaras talvikolla on karvatonta aluetta siinä korvan seutuvilla ja pun. läikkä. Ja tänään juuri äsken minun naaras talvikkoni Vikisi n.3kertaa ja kun katsoin häkkiin, rakas talvikkoni oli selän alueelta märkä. Ja naaras talvikkoni piteli tassuaan päänsä päällä rennosti, mutta hengitti kyllä.


    • minäminä minö

      Minkä väristä nestettä on kun on silmä tulehdus?

    • -zanttu

      Mulla on kanssa syyrialainen uroshamsteri, joka on nyt 8 kk vanha. Sille on selkään tullut kohta, mistä on karvat lähteneet. Ei ole ihan kalju, näyttää enempi siltä että olisi hankautuneet siitä pois. Molemmissa kyljissä myös samanlaiset läikät, joita on selvästi nuollut. Ensi viikolle varaan ajan lääkärille, koska haluan selvittää että mikä mahtaa olla. Onko muilla ollut samanlaista hamstereillaan? Niin, hamsterini on muuten ihan normaali. Syö, juo ja touhuilee pirteänä.

    • accd

      Voisiko kyljissä olevat laikut olla hajurauhaset?

      • -zanttu

        Hmm, tietty ne voi olla nekin. Iho näyttää kuitenkin vähän ärtyneen kun on nuollut niitä. Noh, eipä tuo mitään vaikka tulisikin käytyä turhan takia lääkärissä, jos ei sitten mitään vaivaa löydykkään, vaan olisikin nuo hajurauhaset. Tuo on mun eka hamsteri, joten en tiedä minkälaiset ne on, vaikka tiedänkin että kyljissä jossain ne sijaitsee. :D


    • accd
    • Anonyymi

      Tänään aamulla oli kuollut jo 🥺

      • Anonyymi

        Hamsterisiko? Voi harmi. Otan osaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe