Kuukuppia ostamassa

tiedoton88

elikkäs olisin ostamassa kuukuppia, koska minulla on jatkuavia tulehduksia ja paikat turpoavat siteiden käytöstä.. Olen 20 vuotias, en ole synnyttänyt ja vuoto on melko runsasta. Eli minkälainen kuppi olisi hyvä? Ja minkä merkkinen? Haluaisin kuulla kokemuksia näistä :)

5

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lunis

Itse olen jo sen verran iällä että käytän isompaa Lunettea, mutta ihan ok tämä homma on ollut, sellaiset 1,5 v olen käyttänyt. Sinulle kyseeseen tullee pienempi malli (ei niiden kokoero kai kovin suuri silti ole).

Jos ei halua nähdä silmissään verta, niin sitten kannattaa unohtaa koko juttu. Itselläni ei ehkä ole se homma oikein hanskassa kun veri tuppaa sinkoilemaan vähän minne sattuu kun kiskon kupin sisältäni, ja lienee syytä opetella sen kanssa ihan kaikessa rauhassa asentamista ja poistamista, eli ei ihan heti lähde jonnekin bailaamaan jne...

Runsaimpana vuotopäivänä olen välillä tyhjentänyt 2 t välein, mutta ei se silloin ole vielä piripinnassa ollut. Kaikkein parastahan tässä on että rahaa ei kulu vaikka kuinka monta kertaa päivässä kippaisi verta pois, toisin kuin tamponien kanssa, oli todella turhauttavaa välillä pelätä että tulee jo ohi ja kiskookin ihan valkean pötkön sisältään. :P Siteitä en siedä, ne kutittavat ja ällöttävät.

Erityisesti tulehdusten kanssahan tämä on paras, koska silikoni ei mitenkään elätä pöpöjä. Kannattaa keittää kuppi aina ennen vuotoa ja vuodon loputtua, mielellään vaikka kerran siinä vuodon puolivälissäkin jos tosiaan on tauteja.

Itse en ole synnyttänyt ja en koe olevani mitenkään erityisen vetelä alapäästä, silti on sujunut käyttö. Itseasiassa kupin käyttö väkisinkin jumppaa lihaksia sen verran että ne vain entisestään kiristyvät, eli ehkä nimenomaan synnyttäneiden kannattaisi ajatella kuppia...

Öisin en ole kuppia käyttänyt, mutta periaatteessa siinäkään ei liene ihmisillä ongelmia?

• kupittelija

Kannattaa valita isompi kuppi, jos vuoto on runsasta, niin silloin sitä ei tarvitse juosta koko ajan tyhjentämässä. Halkaisijassa ero ison ja pienen kupin välillä taitaa olla jotain puolen sentin luokkaa, joten siinä mielessä on ihan sama ottaa se isompi kuppi. Divaa lukuun ottamatta muut kupit taitaa olla aika samanlaisia keskenään käytännön kannalta. Diva on jonkin verran muita kuppeja pisempi, joten se ei välttämättä sovi kaikille, jos sattuu olemaan lyhyt emätin. Kuukuppikunnan sivuilta muuten löydät kuppien koko- ja vetoisuustiedot, jos haluat vertailla.

Ja kun edellinen vastaaja, Lunis, sanoi verta roiskuvan pitkin seiniä, niin siihen todettakoon että Luniksella ei vain ole tekniikka hallussa. Minä olen käyttänyt kuppia jo kuudetta vuotta ja yhden kerran on tainnut yksi tippa verta tippua lattialle. Yleensä sormetkin pysyy lähes "verestä puhtaina", jos vain on muistanut laittaa kupin jo ennen vuodon alkua paikoilleen ettei emättimen seinille ole jäänyt niin paljoa haamuvuotoa.

Itse olen 35-vuotias, käytössä edelleen pienempi Diva ja minulla riittää yleensä tyhjennys aamulla ja illalla. Vajaan kuuden vuoden aikana kuppi on kerran vuotanut yli (yön aikana), kun vuotoni on nyt viimeisen puolen vuoden aikana jostain syystä runsastunut huomattavasti. Toistaiseksi en kuitenkaan ole saanut ostettua isompaa kuppia, kun vanhassakaan ei kerran mitään vikaa vielä ole ja runsastuneesta vuodosta selviää kun kahtena eka päivänä tyhjää kupin kahden kerran sijaan kolmasti (eikä nuku liian pitkään ;).

• kahta kokeillut...

Oon käyttänyt kuukuppia viimeiset 5 vuotta, ja kokeillut tänä aikana kahta kuppi; Diva cuppia ja Mooncuppia. Mä olen lyhyt ja pieni nainen ja musta tuntui että Diva Cup oli jotenkin liian pitkä. Varsinkin lenkkeillessä joskus tuntui että kuppi on liian lähellä emättimen aukkoa ja saattoi liikkeessä hangata hieman. Ei mikään ylitsepääsemätön ongelma tietenkään mutta hieman häiritsevä. Mooncupin kohdalla mitään vastaavaa ongelmaa ei ollut. Seuraava kuppi onkin sitten taas Mooncup. Lunette näyttää mielestäni samanpituiselta kuin Diva cup, vaikka toisaalta tietenkin tekisi mieli tukea suomalaista.

• Divan omistaja

Lunette on paljon lyhyempi kuin Diva. Jopa siis isompi Lunette on lyhyempi kuin pienempi Diva. Lunettessa on vain käsittämättömän pitkä antenni, mutta itse kuppiosa on lyhyt ja pullea, mikä mahdollistaa suuremman vetoisuuden kuin Divalla.

• kiitos tiedosta
        Divan omistaja kirjoitti:

Lunette on paljon lyhyempi kuin Diva. Jopa siis isompi Lunette on lyhyempi kuin pienempi Diva. Lunettessa on vain käsittämättömän pitkä antenni, mutta itse kuppiosa on lyhyt ja pullea, mikä mahdollistaa suuremman vetoisuuden kuin Divalla.

Hyvä tietää, ehkä sitten kuitenkin ostan sen suomalaisen seuraavaksi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe