Huomaako ihmisestä päältäpäin, että joku on nyt vetänyt hieman rauhoittavia? Entä mites ajatustenjuoksu? Kykeneekö toimimaan normaalisti, esim. pitämään esitelmän?
Poistuuko paniikki ja ahdistus tehokkaasti?
Bentsot
4
657
Vastaukset
- ota vain minimimäärä
millä ahdistus ja jännitys poistuu, minulla on toleransi kasvanut ja ei sitä muut niinkään huomaa paitsi minä itse.
Kirjoittaessa tulee paljon kirjoitusvirheitä, muistikatkoksia, vieroitusoireet iskee päälle aika pian jos ei käytä, lisänä sain masennuksen jota minulla ei ole koskaan ollut, nyt on sitten masennuslääkkeet´myös.
Mutta muuten elämänlaatu on parantunut huomattavasti, olen pystynyt tekemään paljon sellaista mistä ennen vain haaveilin.
Nyt ollaan tosin sitten siinä pisteessä, että pitäisi pystyä vähentämään.
Eli ota neuvo todesta: käytä vain kun oikeasti tarvitset, minulla meni siihen, että nekin asiat mitä ennen pystyin tekemään ilman lääkkeitä, alkoivat tuntua ylivoimaisilta ja tabua naamariin, ei hyvä! - kyllä huomaa
Ei nyt ulkonäöstä huomaa, paitsi läheltä silmistä.
Ajatus nyt ei kulje ollenkaan normaalisti ja sen huomaa pulmunenkin.
Jos on todellisia ongelmia pitää esitelmä pelkotilojen vuoksi, niin kannattaa mennä vaikka rauhoittavien kanssa opettajan luo ja kertoa paniikista. Sehän voi ratketa vaikka opettajan lukemaan ja sinun kirjoittamaan hyvään esseeseehen.
Aina löytyy ratkaisu ja tsemppiä, on meitä e4siintymiskammoisia muitakin. Pitäisikö minun poliitikkona kertoa jotain.
Kuulemma rivikansalaiset ei nää minusta päälle mitään.
Itse lähden kohta seminaariin ja aion pitää siellä puheita.
Olen pitännyt nytkin lautakunnassa pitkiä puheita.
Muista ottaa aamulla esimerkiksi propralista puolikas ja ennen tilaisuutta kokonainen.
Silloin et tunne mitään outoa oloa.
Äläkä tarkkaile itseäsi vaan heti käsi pystyyn kun on aihetta keskusteluun.
Se auttaa, kun et nähkääs kerkee miettii mitään.Kannattaa opetella aihe hyvin.
Jos on mahdollista niin käytä apuvälineitä.
Jos näytät kuvia tai muita piirtoheittimellä samaan aikaan, niin katseet siirtyvät sinusta kuvaan.
Pikkuinen liikkuminen auttaa myös jos se on mahdollista.
Olet kai huomannut, kuinka moni esitelmöitsijä vääntelee karttakeppiä tai naksuttelee kynää samaan aikaan, kun puhuu.
Jos sinulla on lasit, niin voit ottaa ne välillä käteen tai katsoa niiden yli.
Kaikki on temppuja joilla voi tilannetta muuttaa.
Jos on mahdollista muuttaa järjestystä, niin laita kuulijat kaarelle tai ympyrään, sillä silloin et tunne olevasi toisten edessä.
Voit keventää aluksi tunnelmaa sanomalla, että vähän jännittää, kun on eka kerta.
Silloin muutkin sanovat, että samanlaisia tässä muutkin ollaan.
Monet jännittävät.
Kävin aikoinaan sellaisen kurssin, kun ilo puhua.
Se kesti kolme päivää ja harjoittelimme erilaisia puheita.
Opettaja oli puheen opettaja ja erikoistunnut alalle.
Hän kertoi eri kuuluisuuksien tapoja, eli mitä ne tekee ennen esiintymistä.
Ajattele Loiri esimerkiksi kuulemma käy joka kerran oksentamassa.
Jos näyttelijä ei jännitä, niin kuulemma hän ei pysty antamaan kaikkeaan.
Jännitys kuulemma pistää yrittämään parastaan.
Äsken olin siis 4 tunnin seminaarissa ja otin kantaa monta kertaa asioihin.
Tosin omalta paikaltani.
Alun jälkeen se menee, kuin itsestään.
Eikä myö kukaan olla täydellisiä.
Paniikkihäiriöiset vaan vaativat itseltään liikaa, eivätkä käsitä pieniäkään epäonnistumisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925981
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262075Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764