Unta vai?

Inka-

Pyydän, kertokaa mielipiteenne ja samanlaisia tapatumia. itse en tätä osaa ymmärtää...

Viime yönä näin jotain mitä en itse kykene selittämään. Poikaystäväni oli tullut meille yöksi ja nukuimme sängyssäni. Sänkyni päädyn takana on matala pöytä jonka päällä pidän cd-soitintani. Meillä on myös kissoja ja yöllä heräsin siihen kun kissa normaaliin tapaan seikkailee huoneessa ja kävelee cd-soittimen päältä avaten sen kannen.

Yleensä en kiinnitä kissojen tekemiin ääniin niinkään huomiota, mutta tällä kertaa havahduin ja katsoin cd-soittimen suuntaan. Näin poikaystäväni seisomassa bokserit jalassa sängyn päätyssä katsomassa minua päin. Ikkunasta hänen takaansa kajasti sen verran valoa ettei kasvoja kuitenkaan kunnolla nähnyt. poikaystäväni se kuitenkin oli. mietin miten hän oli päässyt liikkumaan minun ja seinän välistä niin huomaamattomasta pois ja mietin mitä hän siinä teki. Samaan aikaan tunsin kun kissani kävelee selkäni vierusta. Noin neljä sekuntia häntä katsellessani huomasin että poikaystävänihän nukkuu vieressäni. tuijotin kuitenkin hahmoa ja poikaystäväni näytti niin eävältä ja todelliselta. Sitten räpäytin silmiäni ja minusta katsottuna vasen puoli hänestä hävisi. toisen kerran räpäytettyäni hän oli kokonaan kadonnut.

Tapahtuman aikana en ollut peloissani, mutta hetken asiaa mietittyäni aloin pelkäämään. Herätin vieressäni nukkuvan poikaystäväni ja kerroin hänelle tapahtumasta kissan nukkuessa vieressämme. Muistan kokeneeni lähiaikoina aikaisemminkin samanlaisen hahmon näkemisen. En kuitenkaan kiinnittänyt siihen silloin huomiota sillä se kesti paljon vähemmän aikaa ja ajattelin vain nähneeni harhoja.

Tapahtuma ei tuntunut yhtään unelta. Onko tämä enne jostain? Yrittääkö joku kertoa minulle jotain? Poikaystävälläni on ensi viikolla olkapääleikkaus johon hänet nukutetaan. Mietin ja pelkään että asia liittyy jotenkin siihen.

Kuitenkin, kertokaa mitä te ajattelette tai tiedätte. Älkää kuitenkaan pelotelko. Pelkään että hän ilmestyy minulle myös ensi yönä tai tulevaisuudessa. Mietin, pitäisikö minun pyytää häntä jäämään ja kertomaan miksi tekee tätä vai käskeä vain lopettamaan?

3

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatus *

Ihminen, joka meditoi tms. ymmärtää, mutta koitan selittää järkevästi :) Tässä ei ole mitään pelättävää!

Ihminenhän nukkuessaan tavallaan lähtee pois ruumiistaan. Ehkä olet tosiaan nähnyt poikaystäväsi henkiruumiin, kun hän on nukahtanut.
      Itselläni on ollut ruumiistapoistumiskokemuksia, ja onhan ne pelottavia. Mutta ei niissä silti pitäisi olla mitään pelättävää! Olet varmaan itsekin ollut jossain tietyssä unen vaiheessa, kun olet tuon kokenut.

Ihminen on niiiiin paljon muuta, kuin pelkkä ihmisruumis!

• "uni" vuosien takaa

Hei!

Näin unta, että olin omassa makuuhuoneessamme.
        Unessa makasin siinä sängyssäni ja ovi huoneeseemme oli raollaan.
        Mummoni ilmestyi siihen ovelle ja kysyin häneltä, että onko sinulla jotakin kerrottavaa minulle.
        (jotenkin tajusin kysyä noin, mummoni oli kuollut jo silloin, kun unen näin).

Mummo ei sanonut minulle mitään, vaan nyökkäsi.

Silloin heräsin unestani.

Olin juuri siinä paikassa mistä unta näin, eli omassa sängyssäni ja ovi oli juuri samallalailla raollaan, kun unessa.
        Kai siinä hetken etsin katseellani mummoa...

Olin ihan kauhuissani herättyäni, koska siitä tuli jotenkin "paha- fiilis".
        Niin peloissani olin, että herätin mieheni.

Mummo ei kertonut minulle asiaansa, mutta se selvisi kyllä.
        Veljeni oli ollut autokolarissa silloin yöllä!

Onneksi siinä ei kuitenkaan henki lähtenyt keneltäkään, mutta veljenikin oli juuri nähnyt unen mummosta, joka oli ollut veljeni kanssa auton takapenkillä!

Ihmeellinen juttu tämäkin oli.
        Olen sitä mieltä, että mummo oikeasti "varoitti" tulevasta.

Silloin, kun mummo kuoli,
        "hän kävi luonani kerran", jos noin nyt voi sanoa.
        Siitä tuli minulle hirveän hyvä ja lämmin olo.

Mutta tämän unen jälkeen tiesin odottaa, jotakin pahaa tulevaksi.
        Onneksi se ei ollut mitään tuota pahempaa.

• ajatus *
        "uni" vuosien takaa kirjoitti:

Hei!

Näin unta, että olin omassa makuuhuoneessamme.
        Unessa makasin siinä sängyssäni ja ovi huoneeseemme oli raollaan.
        Mummoni ilmestyi siihen ovelle ja kysyin häneltä, että onko sinulla jotakin kerrottavaa minulle.
        (jotenkin tajusin kysyä noin, mummoni oli kuollut jo silloin, kun unen näin).

Mummo ei sanonut minulle mitään, vaan nyökkäsi.

Silloin heräsin unestani.

Olin juuri siinä paikassa mistä unta näin, eli omassa sängyssäni ja ovi oli juuri samallalailla raollaan, kun unessa.
        Kai siinä hetken etsin katseellani mummoa...

Olin ihan kauhuissani herättyäni, koska siitä tuli jotenkin "paha- fiilis".
        Niin peloissani olin, että herätin mieheni.

Mummo ei kertonut minulle asiaansa, mutta se selvisi kyllä.
        Veljeni oli ollut autokolarissa silloin yöllä!

Onneksi siinä ei kuitenkaan henki lähtenyt keneltäkään, mutta veljenikin oli juuri nähnyt unen mummosta, joka oli ollut veljeni kanssa auton takapenkillä!

Ihmeellinen juttu tämäkin oli.
        Olen sitä mieltä, että mummo oikeasti "varoitti" tulevasta.

Silloin, kun mummo kuoli,
        "hän kävi luonani kerran", jos noin nyt voi sanoa.
        Siitä tuli minulle hirveän hyvä ja lämmin olo.

Mutta tämän unen jälkeen tiesin odottaa, jotakin pahaa tulevaksi.
        Onneksi se ei ollut mitään tuota pahempaa.

...ja kuolema :)
        Eipä sille oikein muuta selitystä ole, ainakaan niin, että minä osaisin fiksusti selittää.

Tuosta sinun jutustasi tuli mieleen taannoinen uneni, tapahtui tämän vuoden puolella. Unessa jo edesmennyt mummuni (isän äiti) itki katkerana ja sanoi olevansa epäonnistunut. Unessa oli myös huomattavan suuri ruumisarkku. Siitä tietenkin pelästyin, että isäni kuolee (on isokokoinen). Ja tämä siis oli uni, ei mikään kokemus, joka olisi tuntunut erityisen todelta.
        No, isäni on vielä hengissä, mutta pian unen jälkeen sain tietää, että isäni sisko on elänyt jo kauan ihan hirveän miehen kanssa, ja on eroamassa. Isäni sisko elää nyt todella vaikeaa aikaa; varmaankin tuo uneni kertoi, että mummuni siellä jossain on todella murheissaan lapsensa puolesta.
        Ikävä tarina, toivottavasti kääntyy vielä hyväksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2481
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1845
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1413
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe