Roasta kysymys.

sdfgfbvdf

Saako ne lääkkeet (roaccutan) samana päivänä ku käy ihotautilääkärillä? Vai meneekö verikokeissa sun muussa pitempi aika? Antibioottikuuri loppumaisillaan ja pitäisi käydä ihotautilääkärillä keskustelemassa jatkosta.

10

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akjosjdso

Itse sain samana päivänä lääkkeet. Ei tarvinnut käydä verikokeissa. Kontrolli sovittiin 3kk päähän ja siihen asti sain lääkkeet. Kontrollissa sitten uusi resepti jos kaikki on kunnossa.

Itselläni tosin saattoi vaikuttaa se, että multa oltiin otettu maksa-arvot intissä 1,5v ennen kuin sain roan. Lääkäri sanoi, että ei tarvitse mennä verikokeisiin. Tiedä sitten johtuiko siitä, että aiemmin on arvot olleet normaalit.

• kjnhuighbuil.

Kiitos vastauksesta. Torstainahan se selviää ku lääkäriin menen. Rauhoittaisi vain mieltä kun tietäisi että lääkkeet saa samana päivänä :P 6kk nyt antibioottia syönyt ja seuraava askel on roa.

• näin ón

Ei pitäisi antaa ennen kuin on tehty testit.. Mutta ilmeisesti jotkut lääkärit ottavat tässä asiassa riskejä, joka ei ole hyvästä.. 1.5 vuotta sitten otetut testit ei paljon paina!... Pari viikkoa sitten tehdyt testit saattaa jo painaa..

• joopajiii
        näin ón kirjoitti:

Ei pitäisi antaa ennen kuin on tehty testit.. Mutta ilmeisesti jotkut lääkärit ottavat tässä asiassa riskejä, joka ei ole hyvästä.. 1.5 vuotta sitten otetut testit ei paljon paina!... Pari viikkoa sitten tehdyt testit saattaa jo painaa..

miten tämä juttu nyt oikeen menee. monelta olen kuullut että kokeet on otettu vasta parin kuukauden jälkeen kuurin aloittamisesta. Eli irtoaako ne lääkkeet samana päivänä vai ei?

• AknePop
        joopajiii kirjoitti:

miten tämä juttu nyt oikeen menee. monelta olen kuullut että kokeet on otettu vasta parin kuukauden jälkeen kuurin aloittamisesta. Eli irtoaako ne lääkkeet samana päivänä vai ei?

Maksa-arvot saattavat olla koholla jos olet ylipainoinen,alkoholisti yms. Lääkärisi kyselee edellämainituista asioista ja jollei ole mitään huolenaihetta, lääkkeet saanet samana päivänä. Niin itseni kanssa ainakin toimittiin. Kyllä ne verikokeet jossain vaiheessa on käytävä, itse kävin pari viikkoa kuurin aloittamisen jälkeen, arvot olivat ihan normaalit. Nyt on reilu kuukausi lääkettä takana ja tarkoitus mennä pian uudestaan verikokeisiin katsastamaan tilanne.

• tyhmät lääkärit!
        AknePop kirjoitti:

Maksa-arvot saattavat olla koholla jos olet ylipainoinen,alkoholisti yms. Lääkärisi kyselee edellämainituista asioista ja jollei ole mitään huolenaihetta, lääkkeet saanet samana päivänä. Niin itseni kanssa ainakin toimittiin. Kyllä ne verikokeet jossain vaiheessa on käytävä, itse kävin pari viikkoa kuurin aloittamisen jälkeen, arvot olivat ihan normaalit. Nyt on reilu kuukausi lääkettä takana ja tarkoitus mennä pian uudestaan verikokeisiin katsastamaan tilanne.

Ei Missään nimessä pitäisi saada. Roaccutan on niin vahva lääke, vaikuttaa koko kroppaan vaimakkaasti, ettei verikokeissa käymisen takia pitäisi leikkiä vaikka potilaalla ei olisikaan merkkejä esimerkiksi liikalihavuudesta, alkoholin liikakäytöstä yms. Sitäpaitsi naisten on aina käytävä raskaustestissä (vaikka mitään raskauden mahdollisuutta ei olisikaan) ennen lääkkeen myöntämistä.
        Itse olin aivan ymmälläni, kuinka tarkkoja lääkkeen anatamisen yhteydessä oltiin verikokeiden ja raskaustestin takia, mutta ymmärrän sen nyt, kun olen syönyt roaccuttania 2kuukautta, ja vielä pienemmällä voimakkuudella ja annostuksella.
        Kauhean kova lääke. Silmät kipeät, kun ne kuivaa päähän, koko ajan pitää olla laittamassa silmätippoja, silmätulehduksia,.. koko iho karrella, hiuspohja "tippuu" päästä, korvasta lähtee nahka palasia..huulet kuivat ja rumat. selkä on ihmeellisesti kipeä... Suohkussa ei voi käydä kuin väh.3 päivän välein. Kaiheaa ainetta!

• ....a
        tyhmät lääkärit! kirjoitti:

Ei Missään nimessä pitäisi saada. Roaccutan on niin vahva lääke, vaikuttaa koko kroppaan vaimakkaasti, ettei verikokeissa käymisen takia pitäisi leikkiä vaikka potilaalla ei olisikaan merkkejä esimerkiksi liikalihavuudesta, alkoholin liikakäytöstä yms. Sitäpaitsi naisten on aina käytävä raskaustestissä (vaikka mitään raskauden mahdollisuutta ei olisikaan) ennen lääkkeen myöntämistä.
        Itse olin aivan ymmälläni, kuinka tarkkoja lääkkeen anatamisen yhteydessä oltiin verikokeiden ja raskaustestin takia, mutta ymmärrän sen nyt, kun olen syönyt roaccuttania 2kuukautta, ja vielä pienemmällä voimakkuudella ja annostuksella.
        Kauhean kova lääke. Silmät kipeät, kun ne kuivaa päähän, koko ajan pitää olla laittamassa silmätippoja, silmätulehduksia,.. koko iho karrella, hiuspohja "tippuu" päästä, korvasta lähtee nahka palasia..huulet kuivat ja rumat. selkä on ihmeellisesti kipeä... Suohkussa ei voi käydä kuin väh.3 päivän välein. Kaiheaa ainetta!

samana päivänä, enkä ole ikinä käynyt verikokeissa. Kuuri kestää 2 ja puol kuukautta. Nyt kuukausi takana ja kontrolliin ja verikokeisiin ois tarkotus mennä kuurin loppuvaiheessa. Ja minun ei ainakaan tarvinnut käydä raskaustestissä.

• suhteen
        ....a kirjoitti:

samana päivänä, enkä ole ikinä käynyt verikokeissa. Kuuri kestää 2 ja puol kuukautta. Nyt kuukausi takana ja kontrolliin ja verikokeisiin ois tarkotus mennä kuurin loppuvaiheessa. Ja minun ei ainakaan tarvinnut käydä raskaustestissä.

ei ne ihotautilääkärit näytä olevan kovin tiukkoja. Itselläni ei otettu missään vaiheessa raskaustestejä, lääkäri vain kysyi olenko suhteessa tai onko ehkäisylle käyttöä jne. Verikoettakaan ei otettu kun vasta pari kuukautta syötyäni roaccutanin rinnakkaisvalmistetta ja kuurin jälkeen. Eli siis lääkkeet sain samana päivänä tai siis reseptin.

• oireeton
        tyhmät lääkärit! kirjoitti:

Ei kannata sitten ihan kamalasti pelästyä tällaisia kommentteja. Kaikille ei tule näin paljoa sivuoireita. Monille toki voi tulla pahempiakin, mutta pääosa taitaa selvitä pikku kuivumisilla.

Itselläni reilu pari viikkoa takana ja ainoat sivuoireet ovat olleet ensimmäisen viikon naamasta lähti kunnolla kuollutta ihoa ja huulten pieni kuivuminen. Ei muita sivuoireita. Myöskään pahenemisvaihetta ei juurikaan tullut, vaan naama lähti paranemaan melkolailla ekasta päivästä lähtien.

Suosittelen kysymään dalacin-liuosta alkuajoille roaccutanin kylkeen. Itselleni sitä määrättiin ja uskoisin, että sillä on ollu ratkaiseva vaikutus siinä, että paraneminen alkoi välittömästi!

• kyllävain
        oireeton kirjoitti:

Ei kannata sitten ihan kamalasti pelästyä tällaisia kommentteja. Kaikille ei tule näin paljoa sivuoireita. Monille toki voi tulla pahempiakin, mutta pääosa taitaa selvitä pikku kuivumisilla.

Itselläni reilu pari viikkoa takana ja ainoat sivuoireet ovat olleet ensimmäisen viikon naamasta lähti kunnolla kuollutta ihoa ja huulten pieni kuivuminen. Ei muita sivuoireita. Myöskään pahenemisvaihetta ei juurikaan tullut, vaan naama lähti paranemaan melkolailla ekasta päivästä lähtien.

Suosittelen kysymään dalacin-liuosta alkuajoille roaccutanin kylkeen. Itselleni sitä määrättiin ja uskoisin, että sillä on ollu ratkaiseva vaikutus siinä, että paraneminen alkoi välittömästi!

Tuossa muutama viesti ylöspäin, kuulostaa melko rankoilta sivuoireilta. Minulla on samankaltaiset oireet kuin edellisellä kirjoittajalla. Välillä naama tuntuu hilseilevän ja huulet kuivuvat, siihen se kuitenkin on jäänyt. Ja dalacinista, minulle ihotautilääkäri ainakin sanoi, että sitä kannattaisi käyttää ainakin alussa, jottei finnit pääse pahemmaksi. Roa jyllää sisältäpäin ja dalacin ulkoa, niin se menee. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      155
      11788
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5423
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      43
      4437
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3632
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2728
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1646
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      361
      1601
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      97
      1499
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1441
    Aihe