Miten eroon mustista sukista?

rv. 27

Ennen en ollut lainkaan mustasukkainen. Nyt raskauden myötä olen huomannut, että avokin naispuoliset ystävät saavat minut mustasukkaiseksi. Kun kuulenkin avokkini olleen yhteyksissä nais puolisiin ystäviinsä/kavereihinsa saa se niskavillani nousemaan ja veren kiehumaan. Saati sitten, kun joku tulee meille kylään. Yritän olla normaalisti, mutta sisimmässäni olen räjähdys pisteessä. Lisäksi päähäni työntyy väkisinkin ajatuksia siitä, että miehelläni olisi toinen. Mustasukkaisuus on ahdistavaa ja minulle koko tunne on aivan uusi. Miten tästä oikein voi päästä eroon?

Omat ystäväni ovat vuosien varrella karsiutuneet avokkini mustasukkaisuuden vuoksi, mutta itse en haluaisi rajoittaa hänen ystävyys suhteitaan. En vain yksinkertaisesti ole sellainen. Avokkiani oma mustasukkaisuuteni huvittaa, mutta minua se ahdistaa. Meneekö tämä koskaa ohi? Ja miten sen kanssa voi elää?

3

619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........................

epäseksikäs ja noitamainen mustasukkaisen naisen ilme on ;) Kyllä se sinusta näkyy vaikka yritätkin peittää sitä.
      Itsevarma ihminen on viehättävä.
      Etkä sinä kyttäämällä sitä voi selvittää tai hallita, pitää vaan luottaa.

• Häviää kun olet taas oma it...

Itse 2 lasta saaneena ja 3 odottavana...

Olen ollut aina raskaana ollessa todella mustis.
      Miksiköhän...onkohan ällömpää kuin raskaana oleva nainen. Ei minun mielestäni.
      Ainakin itse koen raskaana olevana olevani oksettavan näköinen, mutta tiedän että noin kuukausi-pari raskauden jälkeen olen taas viehättävä itseni ja samalla itsetunto palaa ennalleen.
      Ja mustasukkaisuus häviää.

Uskomatonta, mutta totta.

Tsemppiä ja toivottavasti sinulla kyse samasta kuin minulla!

• <3 <3

Kummallista, että häntä huvittaa mustasukkaisuutesi vaikka itseltäsi on ystävät karsiutuneet hänen mustasukkaisuudesta?! Ja kummallista ylipäätään, että huvittaa sun ahdistus! Se miehes suhtautuminen on varmaan se pahentava tekijä kun ei ymmärrä ja välitä ahdistuksestasi. Raskausaikana ehkä kaipaa enemmän huomiota, että voihan seki vaikuttaa. Luulisin, että jos miehes kuuntelis ja ymmärtäis ja kunniottais sun tunteitä niin sillä pääsis eroon mustasukkaisuudesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      290
      5459
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5026
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4136
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3840
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3458
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      88
      3116
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      69
      2972
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      40
      2154
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      44
      2081
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2078
    Aihe