1. Miksi Otava lopetti suomennosten julkaisemista? Eikös se ihan suosittu sarja ollut? Vai tapahtuiko jotain suomentajalle?
2. Jos kerran niitä kirjoja oli 15-osaa, voiko niitä enkun kielisiä teoksia ostaa jostain kirjakaupoista tai netistä? Jos kerran ne on kirjoitettu muutamia vuosikymmeniä sitten, mahtaako ne olla loppu vai miten on?
Eli siinä, aika lyhyt ja ytimekäs.
Pernistä
3
740
Vastaukset 3
- The Rat
Jokin aika sitten fantasian ja scifin julkaisemista karsittiin reilusti. Kai siinä oli taustalla potterilmiön kuoleminen, tai jotain vastaavaa. Suunniteltuja julkaisuja peruttiin ja uusia ei tullut. Useampikin sarja jäi kesken, missä ei kyllä ole mitään uutta... :)
Enkunkielisiä saa tilattua, jos vain ei ole painos loppunut. Jos on loppunut, voi löytyä nettihuutokaupoista tai divareista silti. Suosittelen vaikkapa brittien amazonia: http://www.amazon.co.uk/ - kyselyyni...
"Kyselit Anne McCaffreyn Pernin lohikäärmeritarit -sarjasta. Valitettavasti olemme lopettaneet sarjan suomentamisen johtuen vähäisestä kysynnästä. Kysyntä näkyy meillä Otavassa ensisijaisesti kirjakauppojen tilauksina, ja vaikka saamme sarjasta poikkeuksellisen paljon netti- ja sähköpostikyselyitä, eivät kirjojen myynnit heijastele tätä kiinnostusta. Niinpä vaikka sarjasta kovasti pidimmekin, emme näillä näkymin voi jatkaa sen suomentamista."
Kysyin tätä 13.4.2006 jo. Miksei nyt voisi kysyä uudelleen, että jatkavatko kirjasarjan suomentamista, kun fantasia ja scifi ovat nykyään suositumpia kuin koskaan.- Aloittaja
Noi otavan väki ei vain halua jatkaa.. Lähetin sinne palautteen ja kysyin voisko sitä jo jatkaa mutta ei.. Kaiken kukkuraks ne vain suositteli jotain sarjoja joita olen lukenut! Täytyy sit vaan tilata englannista..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398