Jos joku täällä on kuullut livenä suden ulvontaa,voi tietää kuinka upealta se tuntuu.Olen kuullut sen.Näin kerran suden se oli mökkimme pihalla käyskentelemässä.Kukaan ei ehkä usko,mutta siinä se oli.Muutaman metrin päässä mökistämme.En tiedä teistä,mutta se oli elämäni onnellisin hetki!
Suden ulvonta-maailman kaunis laulu
15
1776
Vastaukset
- Auvo
Talomme on melko suuren asumattoman metsäalueen reunassa. Eräänä päivänä saksanpaimenkoiramme kuunteli valppaana kallistellen päätään. Hetken kuluttua se asettui vähän kahareisin, nosti kuonon yläviistoon ja päästi pitkän, melkein valittavanoloisen ulvonnan.
En ole kuullut suden ulvontaa, mutta vaikuttavan esityksen koirakin tarjosi, -ainoan kerran elämässään.
terveisin Auvo- Neo
Niin...koiran tai suden ulvonta saa minut tunteman sisälläni jonkin saavuttamattoman...En voi kuvailla sitä tunnetta kun koira tai susi ulvoo...
- Kuukkeli
Sutta en ikävä kyllä ole kuullut.. mutta nähnyt kyllä auton ikkunasta.
Meillä oli koira joka ulvoi usein, vieläpä monta minuttia katkeamatonta ulvontaa, etenkin pimän aikaan. Oli aika alkukantainen ääni.
Mutta mahtavaa kuultavaa ulvonta on, tottahan olen televisiosta suden ulvomista kuullut. - *mie*
oi olis varmasti aivan mieletön kokemus!
mä haluaisin kyllä kuulla...
missä päin teidän mökki on?- Neo
Mökkimme on sodan kylässä päin
- hope
olis kyllä ihana kuulla suden ulvontaa! En oo edes nähny oikeeta sutta livenä, koirasusia kylläkin ja ne oli kyllä upeita!!! Mut koirasudethan on varmaan iha samanlaisii ku sudet.
- West Samoyed
hope kirjoitti:
olis kyllä ihana kuulla suden ulvontaa! En oo edes nähny oikeeta sutta livenä, koirasusia kylläkin ja ne oli kyllä upeita!!! Mut koirasudethan on varmaan iha samanlaisii ku sudet.
Harmi tulla tänne rauhallista ja leppoisaa keskustelua rikkomaan, mutta sanon vaan, että susi on paljon ihmeellisempi ja mielestäni hienompi otus kuin koirasusi.
- West Samoyed
West Samoyed kirjoitti:
Harmi tulla tänne rauhallista ja leppoisaa keskustelua rikkomaan, mutta sanon vaan, että susi on paljon ihmeellisempi ja mielestäni hienompi otus kuin koirasusi.
ja myös paljon alkukantaisempi ja villimpi, siis koirasusi ja susi on täysin eri asia.
- Pystykorva fani
West Samoyed kirjoitti:
ja myös paljon alkukantaisempi ja villimpi, siis koirasusi ja susi on täysin eri asia.
jotkut puhuu siitä,et susia pitäis muka tappaa yms. musta susi on kaunis eläin,ja kuuluu luontoon. Kunpa ne vaan tajuais pysyä poissa lampaista yms. koti eläimist.Vaasassa ne on tappanu jo 32 lammasta. Mutta silti,mä uskon et ne on hyökänny vaan ravinnon puuttessta,kai niidenkin täytyy elää!Mä en vois ees kuvitella luontoa,ilman sutta.
- Jääpuikko
Pystykorva fani kirjoitti:
jotkut puhuu siitä,et susia pitäis muka tappaa yms. musta susi on kaunis eläin,ja kuuluu luontoon. Kunpa ne vaan tajuais pysyä poissa lampaista yms. koti eläimist.Vaasassa ne on tappanu jo 32 lammasta. Mutta silti,mä uskon et ne on hyökänny vaan ravinnon puuttessta,kai niidenkin täytyy elää!Mä en vois ees kuvitella luontoa,ilman sutta.
Vaasa on kaupunki. Ei täällä kasvateta lampaita ja täällä ei oo susia.
- hobitti
Jääpuikko kirjoitti:
Vaasa on kaupunki. Ei täällä kasvateta lampaita ja täällä ei oo susia.
HAH HAA ..et oo tosissasi ..=) *nauraa vatsakippurassa*hiih hiih haaaaaaaaaaaah..
Vaasa on kaupunki mutta myös vaasassa on maaseutua ..ja sudet voi tulla kaupunkiinkin ..onko nykyajan nuoriso näin tyhmää ??
Vai....heittäydytäänkö näin tyhmäksi ??
- Hobitti
Minä olen kuullut suden ulvonnan monta kertaa, ja nähnyt susia, yksinäisiä ja laumoissa.Asuin aikoinaan sellaisessa korvessa että nyajan nuorisolla tulisi äitiä ikävä korven keskellä..=).Siellä sudet liikkuivat todella lähellä kotitaloamme, hirven raatoja oli pitkin poikin jne..kunnes tuli ensimmäin häirikkö susi rajantakaa ....tai mistä lie??Ja tappoi naapurimme koiran ..ja siitä se susiviha sai alkunsa...Kummallisinta oli se että meidän lemmikin sai aina olla rauhassa pihalla/ulkona vaikka sudet todella liikkuivat =)!!
Aah kaipaan lapsuusmaisemiin ja ymmärrän...=)- WEQ698
Olin tyttäreni kanssa Ähtärin eläinpuistossa ja kun illalla kävelin hänen kanssaan niin kuulimme suden ulvonnan illalla myöhään pitkospuilla. Todella upealta kuulosti. Sudet kommunikoivat keskenään.
- o895r049tilsetu9o4t
Rakastan Susia ja Koiria. Itselläni on 2.koiraa ja 2.kissaa, olen jo pienestä pitäen Rakastanut niitä, piirsin aina niitä lattiat ja paperit täyteen. ja leikin aina pienenä niillä, koira ja susi leluilla. nykyisin Rakastan koiria ja susia päivä päivältä yhä enemmän ja olen enemmän riippuvaisempi niistä. olen kuullutm suden ulvontaa monesti, livenäkin, asutaan metsänkeskellä maalla ja täällähän on vaikka mitä eläimiä mm: hirviä, karhuja, ilveksiä, susia, kettuja,oravia,lintuja, hiiriä,jäniksiä, ahmoja, supikoiria jne. vaikka mitä. Mutta rakastan eläimiä ja vaeltejen metsissä yksinkin, ja kauas, ei pelota ikinä. olen tottunut rakastan luontoa ja kaikkia eläimiä. katselen myös susi ja koira elokuvia paljon, ja koneelta musiikkivideoita jne. Sudet ja koirat ovat kauniimpia näkemiäni eläimiä :D ja Ihania. Kun kuulen suden ulvonnan, tuntuu: Salaperäiseltä, ja siltä että se opastaa minua pimeässä metsässäkin kun olen yksin, ja siltä että minun on mentävä sitä kohti. ja on niin kaunista, musiikkia. sudet ja koirat viestittelevät toisilleen niin. meijän toinen poika koira ulvoo yleensä, kuono kohti taivasta ja vieläpä äärettömän pitkään ja kauniisti, niin kuin itse susi :)
- Susi Rukkanen
Mikset laske koiriasi iloisesti leikkimään ja telmimään söpöjen susien kanssa. Minäkin pidän susista kuten nimimerkkini antaa ymmärtää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972