Sairaala-sarjaa katselleena olen huomannut, että käytännössä kaikki on synnyttäneet selällään. Itse harkitsen jotain muuta asentoa, ainakin näin etukäteen ajateltuna kontallaan tai jakkaralla tuntuisi luontevammalta. Mites te TAYS:issä synnyttäneet, missä asennossa olette lapsenne maailmaan saaneet ja mikä oli kätilön mielipide, ts. kannustavatko he kokeilemaan eri asentoja vai onko lähtökohta se, että selällään mennään jos ei äiti muuta vaadi?
TAYS ja
3
448
Vastaukset
- .................
En tosin synnyttänyt tays:ssa, mutta meidän synnytyosastolla oltiin melkeenkin jo puoli-istuvaa asentoa vastaan, vaikka se oli mulle se mieluinen asento.
Kokeilin olla kontallaan, kyljellään jne... Mutta sillon tuntu että lonkat räjähtää joten vähiten kivuton oli mulla synnyttää selällään puoli-istuvassa asennossa.
Kyllä kai tänä päivänä kätilöt aika paljon kuuntelee äitiä ja toteuttaa parhaampansa mukaan toiveita, mikäli vauvalla kaikki on ok.
Mulla tosin näin ei ollut, mutta meillä ei muutenkaan oikein mennyt ajatukset yksiin kätilön kanssa, onneksi paikalla oli 2 ihanaa kätilö-opiskelijaa jotka pelasti tilanteen=) - tays...
Ekasta synnytyksestä puolitoista vuotta ja silloin oli pakko olla ponnistus vaiheessa makuulla, koska lapsivesi oli vihertävää. Heti kun lapsen pää oli syntynyt saatiin helposti imettyä hengitystiet puhtaaksi. Toinen synnytys oli kaksi viikkoa sitten ja sekin tapahtu selin makuulla, koska kaikki kävi niin nopeasti. Lapsi syntyi spinaali puudutuksen jälkeen 5 minuutissa. Ekassa olisin halunnut istumaan, mutta tokassa en ehtinyt sitä edes ajatella. Ei kätilötkään muuta ehdottaneet.
- suunnitella
Ei kannata etukäteen hirmuisesti suunnitella kun ei sitten tiedä mikä asento tuntuukin mukavalta. Kannattaa ilmaista silloin mielipiteensä jos on jotain toiveita, mutta jos nyt suunnittelee niin tuskin menee niin kuin ajattelee. Itsekin ajattelin etten halua perus selällään sukista kiinni pitäen..noh nyt ei tarvi paljon miettiä, perätila kyseessä ja ainoastaan yksi synnytysasento mahdollisenn.. =)
Tsemppiä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996134
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983065Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p292873Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3361081Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861049Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126981- 48774