Heissan!Olen nyt rv27 4 ja oon joka aamu vetässy tyhjään mahaan tätä obsidan fe ja aina on maha sekasin tai kipeä.Tänään en sitten oo ottanut tota rautaa ja maha on toiminut normaalisti :) Kuinka muilla odottajilla jotka ovat käyttäneet kyseistä merkkiä,meneekö muilla maha sekasin?Pitäiskö mun sanoa neuvolassa tästä?Etten pysty syömään tätä kun maha on jatkuvasti kuralla :P Inhottavaa
rautatabletit??
9
758
Vastaukset
- kokemusta on
Suurimmalla osalla menee Obsidanista ja Retaferista maha sekasin ja eikä välttis edes auta HB:n nousuun. Mut ehdoton paras rauta-valmiste on Retafer-tipat joita saa apteekista ilman reseptiä. Ne tehoaa eikä aiheuta mitään vatsavaivoja! Suosittelen!
nimim. kokemusta on kaikista maailman rauta-valmisteista (hb ilman raudan syöntiä 80, nyt 120)- ++++++
Tuo on kyllä aika yksilöllistä, mikä rauta kenellekin sopii. Yleensä nestemäisessä muodossa olevat, kuten tipat, sopivat paremmin herkkävatsaisille, mutta poikkeuksiakin on.
Mulla Obsidan on ollut ainut, mikä on imeytynyt, mutta se laittaa mahan kovalle. Eli ummetuslääkkeen kanssa sitä söin kun raudanpuuteanemiasta piti päästä eroon.
Eli apteekkiin mars, ja uutta rautavalmistetta kokeilemaan, jos vatsavaivoja tulee. Mainitset sitten seuraavalla neuvolakäynnillä, mihin rautavalmisteeseen olet lopulta päätynyt. Voit myös mainita, että vatsa ei tykännyt Obsidanista. - Edelliseen
Siis jos Obsidan ja Retafer aiheuttaa mahapuruja, niin parhaita ovat MALTOFER-tipat, eikä mitkään Retafer-tipat. Tuli kirjotusvirhe.
- puolestaan
tuntuu tuosta Retaferista menevän ihan tukkoon. Tuntuu ku olis kauhee puristava vanne mahan ympärillä, ja välillä pitää taipua oikein kaksinkerroin. Muutaman pvän oon söin, ja aika varmaan niistä johtui..
- rv 20+
moi. aloin just syömään nuita samoja rautatapuja ja tuli ihan hirvee paha olo ... auttaa hyvin minun umetukseen. mutta kysyin sit apteekissa et miten otta jos ei ota tyhjään mahaan. sanoi et voi ihan hyvin ottaa kahden ruokailun välissä ja jos ottaa vielä appelsiini juissin kans. ei siis tarvitse ottaa tyhjään mahaan , vaikutus ihan sama , kunhan ei ota maidon, teen tai kahvin kans. olen itse ottanut tapun myös illalla ennen nukkumaan menoa 1-2 h. iltapalan jälkeen ja olo ollu hyvä sen jälkeen :)
- Tirppanen86
Olen kärsinyt koko pienen ikäni raudanpuuteanemiasta, olen kokeillut jos jonkin näköisiä pillereitä. Retafer on ollut kaikista kamalin, en niitä kauaa kerennyt syömään kun testasin jo ennen raskautta ja jätin suosiolla pois. Vatsa meni aika sekaisin. Nyt olen löytänyt Fexin (80,5mg) poretabletin joka toistaiseksi on ollut vatsaystävällisin ja sopii ainakin minulle. Suosittelen lämpimästi. Muutenkin nestemäiset ovat sopineet parhaiten, enää en noista nappuloista perusta! Hemppa on siis nyt tasaista 120, ilman lisärautaa lähes aina alle sadan.
- aaaaaaaaaaaaaaa
obsidan on sopinut tosi hyvin ja jopa vessässä käymiset helpottuivat sen jälkeen kun aloitin sen..
- opsidan
ja nyt olen syönyt maltofer tippoja tupla annoksella päivässä mutta Hb ei vaan nouse.
- ja nopeasti
ensimmäisen raskauden aikana minäkin söin noita obsidaneja kun niiden piti olla niin hyviä herkällekin vatsalle... no hb oli siellä 80-90 välillä kun ei syönyt rautaa, mutta joka päivä en voinut ottaa, niin pahasti meni maha sekisin. kaksi olisi vielä pitänyt ottaa päivässä.
nyt toista odottaessa olen ihan alusta asti syönyt vitamiinivalmistetta, raskaana oleville tarkoitettua, jossa mukana rautaa. yhden päivässä olen syönyt ja hb oli viime viikolla 123 mikä on lähellä mun maksimia (130). olo on ollut hyvä ja vatsa toimii!
moni ystäväni on käyttänyt luontaistuotekaupoissa myytävää juomaa, nimeä en nyt muista, ja sanovat tepsivän, ilman vatsavaivoja. kannattaa ainakin kokeilla. ja voihan myös eri rautavalmisteissakin olla eroja. vatsa menee raskausaikana muutenkin helposti sekaisin kun ruoansulatus vie kaksinkertaisen ajan , joten myös muuta ruokavaliota kannattaa tarkkailla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062591Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182307Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.481889Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201073En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.65960