Hei!
Voiskos joku neuvoa, miten kannattaa vaihtaa rahaa Egyptiin lähtiessä? Kandeeko vaihtaa jo täällä vai vasta paikan päällä? Ja jos vaihtaa vasta paikan päällä niin kandeeko ottaa mukaan vaihdettavaksi vaikka 50 euron seteleitä? Haluisin ottaa koko matkakassan käteisenä mukaan, ajattelen etten paljoa tarvi kun hotellissa on AI.
Miten on?
Egyptin puntien vaihto
10
1989
Vastaukset
- paikan...
...päällä! Varaat mukaan muutamia euron kolikoita joilla saat "maksettua" laukunkantajille hotelliin saapuessa. Hyvää matkaa! :D
- ::susanna::
Forexissa ennen matkaa. En ole ennen vaihtanut valuuttoja matkakohteessa, sillä ikinä ei tiedä mikä menee pieleen, niinpä aina vaihdan kotona valmiiksi. Suosittelen lämpimästi.
- paikan päällä..
ehdottomasti paikan päällä vaihdat...mä vaihdoin lähtiessä forexissa 100e.....harmitti sitten perillä,parempi kurssi siellä...onneksi ei ollut isoista rahoista kyse,mutta kuitenkin..
- Vaihtaa...
Kyllä hotelleissa uskaltaa aina vaihtaa. Itse otin aivan turhan paljon puntia jo suomesta mukaan kurssilla hiukan alle 6 kun periltä sai kurssilla hiukan yli 7. sadoissa euroissa tuo ero jo tuntuu jonkin verran.
- matkailu avartaa.....
Aion vaihtaa paikan päällä, kuten ennenkin....
- vaikka hotellissa
Itse vaihdoin 50 ja 20 € seteleitä pankissa. Hotellissa, Shedwan, oli myös vaihtopiste.
- vähän Suomessa
että "alkuun" pääsee. Ei koskaan tiedä mihin sitä tarvitsee. Turhaan täällä mollataan suomessa vaihtamista, eihän sitä satoja euroja tarvitse vaihtaa. Vaihtaa vaikka muutamalla kympillä, viidellä kympillä... Noin me on aina toimittu, eikä ole kaduttu.
- Miten on?
Kiitos vastauksista, nämä valaisee tilannetta jo paljon!
Olen menossa Egyptiin ekaa kertaa, eli kaikki on uutta ja outoa...- egyptin matkaaja
niin ei kannata suomesta vaihtaa isoa summaa. Suomesta saat mukaan yleensä 100 punnan seteleitä kun paikan päällä tarvitsee pientä seteliä tippirahaksi. Meillä ei ole mennyt all inklusive matkoilla muuhun kuin tipeiksi tarjoilijoille, kantajille jne... paikan päälläkin miellään antavat isoja seteleitä. pyydä/vaadi että antavat pientä seteliä niin ei ihan 100 puntaa tarvitse antaa kerralla.
- tups
Olen ottanut mukaan aina nipun dollarin seteleitä. Ne ovat hyviä ja sopivia tipeiksi AI-hotelleissa. Yksi dollari=0,77 euroa.
Lisäksi ne on parempi vaihtoehto paikallisille kuin eurojen kolikkorahat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847