Lohi 585-HT+135hv mercury optimax.

ana-73

Eli hommasin uistelu ja retkiveneeksi lohi 585ht:n ja 135 optimaxin-99 6hv 90 luvun marinerin ja ajattelin tiedustella,että oisko kellään kokemuksia kyseisestä veneestä tai moottorista.Vene on vm:83.Onkohan kone kenties ylimitoitettu..tosin kantavuutta veneessä riittää.Kone painaa meinaan 200kg.Ja ajattelin asentaa hydrauliohjauksen..mitä mieltä? Höpistään vielä kun keretään ennen sulia vesiä :)

7

1472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aja aja!

Naurettava kone. Paskaks vaan ja palamaan. Venees perälauta saa vähän kyytiä. Muista liivit;)

• ana-73

Koneesta itse sen verran tiedän,ett oli v.1999 kipparilehden vertailussa ja päihitti mm.hondan nelarin ollen TESTIVOITTAJA!!! Ettäpä silleen.Tollasien pellejen ei tarvitse vaivautua keskustelemaan,jos kommentit on luokkaa murrosikäisten lässytykset.Rakentavaa juttua ja moittiahan saa kun tekee sen asiallisesti :)

• hyvä ht vetohommiin
        ana-73 kirjoitti:

Koneesta itse sen verran tiedän,ett oli v.1999 kipparilehden vertailussa ja päihitti mm.hondan nelarin ollen TESTIVOITTAJA!!! Ettäpä silleen.Tollasien pellejen ei tarvitse vaivautua keskustelemaan,jos kommentit on luokkaa murrosikäisten lässytykset.Rakentavaa juttua ja moittiahan saa kun tekee sen asiallisesti :)

itsellä varustus kohta meneillään.mulla nyt 70hv joka on kuulemma vähän ali tehoinen. mut näin mennään tuleva kesä. apukone tulee etappikoneen kaveriksi.

• ana-73
        hyvä ht vetohommiin kirjoitti:

itsellä varustus kohta meneillään.mulla nyt 70hv joka on kuulemma vähän ali tehoinen. mut näin mennään tuleva kesä. apukone tulee etappikoneen kaveriksi.

Ostin paketin tossa joku aika sitten ja siin oli kiinni 80-luvun alun 70evari,mut ajattelin ett kun porukkaa ois välillä enempi kyydissä,niin 70 ois liian hepponen..no 135 luulis pääsevän.Ja olen lukenut vetouistelukeskusteluja,joissa jotkut kehu 135 optimaxin vetouisteluominaisuuksia...

• Yetol
        ana-73 kirjoitti:

Ostin paketin tossa joku aika sitten ja siin oli kiinni 80-luvun alun 70evari,mut ajattelin ett kun porukkaa ois välillä enempi kyydissä,niin 70 ois liian hepponen..no 135 luulis pääsevän.Ja olen lukenut vetouistelukeskusteluja,joissa jotkut kehu 135 optimaxin vetouisteluominaisuuksia...

Omakohtaista kokemusta asiasta ei ole mutta olen siinä käsityksessä, että nuo suorasuihkutteiset 2-tahtiset toimii hyvin myös pitkään tyhjäkäynnillä ajettaessa. Ja tyhjäkäynnillä kulutus on näissä jopa pienempi kuin vastaan kokoisella nelarilla.

Kyllä tuo Optimaxi on varmasti hieno kone!

• lumimies007
        Yetol kirjoitti:

Omakohtaista kokemusta asiasta ei ole mutta olen siinä käsityksessä, että nuo suorasuihkutteiset 2-tahtiset toimii hyvin myös pitkään tyhjäkäynnillä ajettaessa. Ja tyhjäkäynnillä kulutus on näissä jopa pienempi kuin vastaan kokoisella nelarilla.

Kyllä tuo Optimaxi on varmasti hieno kone!

Jos 80hv nelari painaa 40kg vähemmän ei varmaan painon puolesta ahdista. Hyvällä kelillä varmasti nautinto kun paatti kulkee.
        Mulla on 175 opti ja voin sanoa et ei oo vittuillu kertaakaa ei edes uistellessa ja bensaa menee litra tunnissa !!! ja lähtee kun hauki kaislikosta jos ja kun haluan. Toi kutoskoneen vääntö on sitten jotain miehekästä et varaudu nauttimaan kalareissuista. :)

• Anonyymi

Kyllä moottori pitää aina olla ylimitoitettu veneeseen.ei puhti lopu kesken.minulla uistelu käytössä finnsport 540 r ja siinä Mercury optimax 150 kompura ahdettu.just sopiva.no seuraavaksi tulee kysymys onko vakuutuksissa .no ei vitussa ole.ja mitä sitten.ei noissa mitään numeroita kyljissä tarvita.no merellä ehkä.mutta eipä ole ollut sielläkään.kyttien vesijetitkin jää kuin purkka tukkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe