Minulla kesällä 08 dianoosi imusolmukkeen tulehdus, sain lähetteen kuitenkin sairaalaan ja dianoosi muuttuikin kystaksi. Otettiin ohutneulanäyte ja se oli puhdas. Leikattiin kuukausi sitten ja nyt jälkitarkastuksessa ilmoitettiin että syöpähän se oli.
Eipä paljon lohduttanut lääkärin kommentti, että yleensä kystat ovat hyvänlaatuisia vain n. 1% huononlaatuisia. Ahdistaa oikein todella kun joutuu odottamaan pääsyä lisätutkimuksiin, kun se voi olla etäpesäkekin jostain muualta.
No kai jotain hyvää on se jos muualta ei löydy mitään niin ei ainakaan tarvitse mennä leikkaukseen kun se jo on hoidettu. Sädehoito on varmaa kaikki muu yhtä h..... isoa kysymysmerkkiä.
Kunpa tuo aika menisi nopeammin, niin ei tarvitsisi pyöritellä noita samoja kysymyksiä päässään. :(
Mikään ei ole koskaan varmaa.
3
409
Vastaukset
- Ira¤
toivotaan,ettei ole mitään pahempaa,onneksi hoidot löytyy,vaikka tiedän että odottavan aika on pitkä.Tsemppiä sinulle.
- pitkä ja asiat
väkisinkin pyörii mielessä, mutta ole samalla tyytyväinen siitä, että asia selvisi ja nyt sinua ainakin tutkitaan ja sen jälkeen saat tarvittavat hoidot. Ensin tutkitaan poistettu imusolmuke, ja niiden tulosten perusteella tehdään sitten jatkotutkimuksia. En usko, että sinun tapauksessasi tutkimuksissa enää viivytellään yhtään enempää kuin on tarpeen. Harvoin on myös niin, että muutama viikko sinne tai tänne aiheuttaisi katastrofia.
Oma syöpäni, rintasyöpä, leikattiin jokunen vuosi sitten juuri ennen juhannusta. Heinäkuu onkin yleiseti lomakuukausi ja sen käytinkin leikkauksesta toipumiseen. Minulata poistettiin toinen rinta ja osa kainalon imusolmukkeista. Lisätutkimuksia tehtiin elokuussa ja hoidot alkoivat syyskuussa.
Toivon sinulle kärsivällisyyttä.
Yritä myös muistaa, että Suomessa näissä asioissa hoito on huippuhyvää ja tarvittavat hoidot ovat yksilöllisiä. Yksilöllistä on myös hoitoihin reagoiminen. Itse olin työssä hoitojen aikana melkein koko ajan.
Nauti jatkoa odotellessasi kaikesta huolimatta kauniista kevätpäivistä ja kirjoittele kuulumisistasi. Täällä on varmasti monta lukijaa jotka ovat mukanasi tuossa odotuksessa.- 1% potilas
Kyllä sitä jo on asennoitunut että selviää mistä vaan kun tietäis mistä pitää selvitä.
JAKSAA, JAKSAA on tällä hetkellä mun motto ja kiitoksia siitä pikkusiskolle joka vetää jumppia ja mun mielestä sopiihan tämä niin liikuntaan kuin elämäänkin.
Kiitoksia myös tästä keskustelupalstasta, on antanut paljon hyviä fiiliksiä lukea etten todellakaan ole yksin. Niin yksineläjä kun olen, ei ole aina niin helppo käsitellä vaikeita asioita kun ei saa sitä eriävää/kannustavaa mielipidettä.
On se kuitenkin onni syntyä Suomeen. Itse arvostan suomalaista terveydenhoitoa vaikka sitä paljon moititaankin.
Niin siskon kommentti oli että jopa 98% selviää tänä päivänä syövästä. Enpä tiedä mistä hän tuon luvun on löytänyt, mutta siihen on ihan hyvä uskoa, josko sitä kuuluis vaihteeksi enemmistöön.
Kyllä tämä odottaminen kuitenkin käy näin kärsimättömän ihmisen hermoille jolla kaikki pitäisi tapahtua heti. Mutta ei auta JAKSAA, JAKSAA vaan odottaa asioiden etenemistä.
Oli taas omien ajatusten purkamista, mutta näyttäähän ne selkeämmiltä kirjoitettuna. Palaan varmasti tänne uudelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760