mä oon nyt n. vuoden sairastanu anoreksiaa ja laihdutin viime vuonna itseni sairaalakuntoon ja nyt olen normaalipainoinen koska mut on pakotettu syömään:(((( nyt mulle on tullut sellanen kauhee jakso mikä on kestäny joku 3 kk et oon joka päivä mässäilly jotai herkkui ja kaikkii!!!:(((( ja sit ku oon monta kertaa yritäny lopettaa ni en oo pystyny ku korkeintaan päivän ku herkkuhimo menee liian suureks:(( kuinka kauan tollaset himot tai jotkut yleensä kestää??:o onks ketää ollu tälläses samas tilantees, miten ootte päässy pois tälläsest jos ootte? bliis auttakaa, oon lihonnu tän takii jo ihan tarpeeks, en haluu tälläst!!!!!!!:((((((( ja sanon nyt vielä et en haluu puhuu täst kenellekkää, hävettää, haluun päästä pois täst vaa ite!!!!
AUTTAKAA...
7
1089
Vastaukset
- normaalia
En tiedä lohduttaako tämä, mutta tuollainen ahmimis jakso on normaalia pitkän paaston jälkeen. Tosi monilla jotka laihduttavat itsensä sairaalakuntoon, ja sitten kun saavat lisää painoa (elimistö alkaa toimimaan yms.) niin voi tulla sen jälkeen ahmimisjakso. Koita nyt syödä kunnolla kaikki päivän ateriat, niin että verensokeri pysyy tasaisena. Et ahmi niin paljon sitten! Tottakai saat syödä myös herkkuja, mutta muista syödä säännöllisesti oikeaa ruokaa!
- mässäilee, mut
jos syö säännöllisesti välttyy helpommin mässäilemiseltä. Ja jos iskee herkkuhimo kannattaa pureskella purkkaa. Mulla on monesti ollu herkkuhimo ja se on lähteny purkan pureskelemisella. Mielihalu kestää yleensä 20-25 minuuttia. Jos kestää sen ajan ilman herkkuja niitä ei enää kuulemma tee mieli 20-25:n minuutin jälkeen.
- syödä
säännöllisesti ihan oikeeta ruokaa eikä herkkuja, herkkuja voit kyllä myös syödä jos haluat, mut on tärkeää että syöt myös tavallista kotiruokaa.
- kun ei ole mitään kokemusta...
Tajuatteko mitä vastoin tahtoaan ahmiminen lääkärin määräyksestä pitkässä ajassa tekee?? Se tekee riippuvaiseks ahminnasta,ja siitä ei pääsekkään niinvaan eroon.
- kaffein
Tuttu tunne, on mullakin sattunut pariin otteeseen joskus vuosi(a) sitten.. tosi rasittavaa, ahdistavaa ja ikävää - eritoten kun asiasta ei kehtaa puhua. Suosittelisin sulle vertaistukea SYLI:n palstalta tai tsekkaamaan Lupa syödä-kirjaa.
Mun omat ahmintajaksot katkes ihan sillä et sain "shokkihoitoa" painon noustessa. Jos herkut on sun isoin probleema niin koeta siirtyä kunnonruokaan ja RAVITSE kehoasi ahmimishimon välttämiseksi. Painolla ei ole väliä jos puutostilat ovat yhä päällä. Mitään muita taikakonsteja ei ole, mutta tässä pari:
- älä ahdistu, sillä hiljaa hyvä tulee
- suunnittele vaikka etukäteen JÄRKEVÄT ateriat seuraavalle päivälle (ei siis mitään porkkanaa ja diettikokista) ja noudata niitä
- syödessäsi älä tee samalla muuta vaan pureskele hyvin, salli ja nauti safkastasi, myös pikkuherkuista
- tee perään jotain ihan muuta, unohda itsesi suosikki harrastukseen tai kotitöihin yms.
Tsemiä!
http://kahviamustana.blogspot.com- kkkkkkiiii
Mut miten nopeesti noi ahmintajaksot loppu teillä?
- Kun on kyseessä tosialipain...
joka pakkosyötöllä! lihotetaan sairaalassa menee kokonaan kontrolli ruokaan,ja sitä rupeaa saamaan ahmiskohtauksia jotka vaan pahenee ja pian mässäätkin jokapäivä,painos nousee,tuut ensin pyöreeks,kunnes vihaat itseäs ja alat laihuttaan uudestaan,tai rupeet käyttää lääkkeitä ja heittään laattaa. Niin se vaan menee,KIITOS LÄÄKÄRIEN JA PAKKOSYÖTÖN JÄRJETTÖMILLÄ MÄÄRILLÄ!!! Eikö sitä vois lihottaa suonen sisäsillä,ja syödä normaalisti päälle??? Tai vaikka juoden ravintolisiä???!!! Vitun urpot pilasitte munkin elämän,kiitos siitä. t.ent.anorektikko ja nyk.bulimikko:).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070