Kuinka kauan voi olla erossa 10kk ikäisestä? Onko viikonloppu liian pitkä aika?
erossa 10kk ikäisestä
10
1066
Vastaukset
- muistanko ihan
väärin, että 10kk=10h jne. Riippuu paljon myös siitä kenelle jätät vauvasi hoitoon...jos isä, niin eiköhän se hyvin onnistu. =)
Luultavasti saat aikaan tällä kysymykselläsi täällä aikamoisen mielipiteiden vaihdon...täällä kun ollaan yleensä todella jyrkästi joko puolesta tai vastaan näitä lapsen yövierailuja. Toiset haukkuu sut lyttyyn, kun edes suunnittelet tuollaista ja toiset ylistävät, että jo 2kk ikäisen voi jättää viikoksi muiden hoiviin...että näin.
Minä en henkilökohtaisesti pystyisi jättämään lastani kellekään muulle vkonlopuksi tuon ikäisenä kuin lapsen isälle. Enkä mieluusti jätä edes isälle...tai lähinnä en mieluusti eds lähde pois lapsen luota (kuin hetkeksi/vuorokaudeksi korkeintaan). En edes mummoille, ellei ole sitten joku todella pakko, että joutuisin olemaan sairaalassa tms. Mutta minä olenkin aika kiinni tytössäni! Kyllä mäkin sitten ajan kanssa...nyt haluan omistautua vain hänelle. Ymmärrän kyllä muiden halun/pakon jättää hoitoon. =) - jättäisin..
vasta vuoden ikäisenä ensimmäisen kerran hoitoon ja silloinkin ihan max yhden yön ajaksi ja tutun hoitajan luokse. Mieluiten vielä niin, että hoitaja tulisi lapsen omaan kotiin.
- aloittaja
on selvennyt mummolassa.
- mielipiteitähän nämä
Mulle olis viikonloppu ehdottomasti liikaa, en itte kestäis. En oo ollut 10-kuisestani erossa kuin muutamia tunteja kerralla tähän asti, pidemmät hengähdystauot ei enää tuntuis hengähdystauoilta vaan alkaisin huolehtia kaikenlaista. Enkä millään imetyksenkään kanssa viitsisi, hirveä pumppaaminen ja sählääminen.
Jos vauva ei olis rintaruokinnalla, ja isä toimisi hoitajana viikonlopun ajan, niin ehkä sit pystyis. Mutta kenellekään ulkopuoliselle en näin pientä yöhoitoon anna. - santtura
Olimme mieheni kanssa häämatkalla 5 päivää, kun poika oli 10kk. Poika oli mummolla hoidossa. Kaikki meni hyvin, eikä lapsi oireillut millään tavoin reissun jälkeen. Mummo on muutenkin todella läheinen ja tuttu lähes jokapäiväisesti pojalle. Harjoitusyökyläilyjä oli jo takana muutama.
- Ei ole
Minun mielestäni ainakin toinen vanhemmista voi olla poissa viikonlopun, kun lapsi on suunnilleen 6kk. Itse olin yön yli ja kaksi päivää reissussa, kun poika oli 8kk. Poika ei ikävöinyt, minä ikävöin.:) Mutta kyllä teki hyvää pieni erossa olo. Äidit ja isätkin kaipaavat lomaa.:)
Moni 10kk ikäinen on jo hoidossakin päivät, eivät (yleensä) ole enää tissillä, ovat leikkiväisiä ja muutenkin jo "isoja", eikä enää vain sylissä kannettavia. Mielestäni viikonlopun reissu vanhemmille tuossa vaiheessa on aivan kohtuullinen. Lapsi pärjää taatusti!
Vanhemmille tulee varmasti kaihoisa ikävä, mutta se on vain hyvä juttu.:)
Meidän poika on pian 11kk, ja on ollut yön hoidossa muutamia kertoja. Ja sen yhden kerran oli siis vajaa 2 vuorokautta. Joka kerta on mennyt hyvin. - luottaminen
Hei!
Kannattaa varmaan luottaa omaan sisäiseen tuntemukseen ja lapsen tuntemiseen, jos vauvasi siis nyt alkaa olla tuon ikäinen.
Meillä on kohta 10 kk vauva ja max. erossa olen ollut hänestä 3 tuntia. Itsestäni tuntui tällä hetkellä ehkä joku 5 tuntia sellaiselta ajalta, minkä korkeintaan voisin jättää esim. tuttujen isovanhempien hoitoon tänne vauvan omaan kotiin. Isälle voisin jättää päiväksi. Pitempi aika olisi hankala jo imetyksenkin takia. Viikonlopuksi en kyllä jättäisi muutoin kuin pakon edessä. - olen varmaan vastuuton äiti...
Minä jätin yöksi isälleen ensimmäisen kerran pojan ollessa 2kk. Eikä sillä ollut kuulemma ikävä, itsellä oli!!
Kummitädin luona oli yötä ensimmäisen kerran n.3kk. Nyt ollaan pidetty kiinni siitä että on yö-kylässä yön/kuukausi.
Poika on nyt reilu 5kk eikä ole ollut mitään oireita, iloinen oma itsensä aina. Lapsen luonteesta se on kiinni, pärjääkö "vieraiden" kanssa.
Ja mielestäni nämä "tunnin pärjää hoidossa"-jutut on suorastaan naurettavia. Jos lapsi on turvallisessa ympäristössä ja tuttujen ihmisten luona, ei sillä ole mitään hätää. Taitaa hätä olla ennemmin sillä äidillä!? - vaan...
Meillä nyt 10kk tyttö on ollut hoidossa mummulassa 3 yötä ja hyvin meni. Minä ikävöin paljon enemmän. Hiukan tyttö osoitti mieltään, eikä suostunut heti tulemaan syliin, mutta siitäkin selvittiin. Ja vanhemmille teki hyvää tuo vauvavapaa.
- sanot...
että sinä ikävöit enemmän kuin tyttö? Mistä tiedät, miten hän on eron kokenut? Tuo, että lapsi ei suosutunut tulemaan syliin kun palasit, on nimeomaan merkki siitä, että olet ollut liian pitkään poissa.
Jo ihan muutaman viikon ikäinen vauva osaa torjua vanhemman kun on kokenut jääneensä ilman tätä liian pitkäksi aikaa. Tällöin vauva mm. kääntää päänsä pois vanhemmasta. Tämä torjuminen tapahtuu siksi, että lapsi yrittää suojella itseään eroahdistukselta, jota ei pysty käsitellä. Eli mieluummin ikäänkuin yrittää "unohtaa" vanhemman, jotta selviäisi yksinolosta. Tämän vuoksi monesti vanhemmat sekä hoitaja luulevat, että lapsi ei ikävöinyt ja oli ihan normaali. Kyse on kuitenkin lapsen itsesuojeluvaistosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "984466Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293313No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 341143
- 371086
- 131054
- 1581007
- 6934
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12872