...Pientuloisten ja varsinkin jos käyt "tuuraamassa" satunnaisesti. Menetin juuri tällä tavalla kaikki tukeni ja taas sama paperiprosessi alusta kelan kanssa ja näihinkin papereiden selvittelyyn menee muutama viikko.
... PLUS lisäksi ettei nyt asia olisi liian lievä, niin kehtasivat vielä heittää liikaperintämaksun edelliseltä kuukaudelta. JA KAIKKI KOSKA TIENASIN VAIN HIEMAN ENEMMÄN MITÄ TYÖTÖN TÄYSIN TUKIEN YHDELTÄ KUUKAUDELTA. Mistä minä nyt sellaiset rahat työttömänä löydän? Sossuluukullekkaan en kuitenkaan mene, luonne kun ei riitä sinne asti.
Tosi kannustavaa käydä töissä, vihjeeksi näin...
Onko enää järkeä käydä töissä?
19
950
Vastaukset
- naamas
ja ala mamuksi, ongelma poistuu ja talous kohenee.
- tarkka....
eikös se ole jotain 120 € / kk jonka saa tienata kuukaudessa ilman että se vaikuttaa korvaukseen?
- työtön jo pitkäääään
jos palkka on sama tai huonompi kuin työttömyyskorvaus, asumistuki ja toimeentulotuki yhteensä.
Tapauksessasi suosittelisin sinne sossuun menoa vaikka kyyti sielläpäin tuppaa olemaan todella tylyä ja nihkeää.
Valinta on sinun, hyvää jatkoa teitpä sitten niin tai näin.- töissä jo pitkään
palkasta viis, mutta siihen hommaan jota olet tehnyt sinulla on taitoa. osaat siis olla kotona ja nukkua pitkään
veikkaan sinulle eläkevirkaa nykyisessä toimessasi.
valinta OLI sinun! Makoisia vappaita.
Kiireistä lomaa! - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
töissä jo pitkään kirjoitti:
palkasta viis, mutta siihen hommaan jota olet tehnyt sinulla on taitoa. osaat siis olla kotona ja nukkua pitkään
veikkaan sinulle eläkevirkaa nykyisessä toimessasi.
valinta OLI sinun! Makoisia vappaita.
Kiireistä lomaa!äitis paskapökäle piiiiiitkä vittu.
- onko rahat loppu?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
äitis paskapökäle piiiiiitkä vittu.
MENE TÖIHIN SIITÄ!
- Köyhältä otetaan ja
rikkaalle annetaan.
Rikas saa bomuksia yrittämisestään mutta köyhältä otetaan pois kun hän vähän yrittää.
Viisaat perusteleavat tuollaisen rahanjaon oikein vikkelästi niin ettei tyhmempi sitä edes huomaa.- ja tein tosi
paljon töitä, verottaja palkitsi 13000 euron ylimääräisillä ennakkoveroilla, sen 16000 lisäksi, jonka jo olin maksanut. Arvaas onko kiva elättää teitä mielialanmukaan töissä käyviä?
- valintasi
ja tein tosi kirjoitti:
paljon töitä, verottaja palkitsi 13000 euron ylimääräisillä ennakkoveroilla, sen 16000 lisäksi, jonka jo olin maksanut. Arvaas onko kiva elättää teitä mielialanmukaan töissä käyviä?
Ota lopputili ja ala sinäkin elämään mielialojen mukaan.
- ja kaltaisesi
valintasi kirjoitti:
Ota lopputili ja ala sinäkin elämään mielialojen mukaan.
sitten eläisitte, jos me kaikki tekisimme samoin, makaisimme kotona ja räkisimme kattoon, kuten sinä?
Helvetin elätit ja pummit, ei muuta ku saunan taa. Nappi.
- ...
Millanen luonne sulla mahtaa oikein olla jos kelasta pystyt hakee itelles tukea rahallisesti mut et sossusta??? Ootkos kysyny päivärahaa niiltä päiviltä kun et ole töissä? Tiedän kyllä että noi virastot on vittumaisia paikkoja ja heillä useammat päätökset melko epäreiluja..ei muuta kun ammattivaihtoon ja uudelle alalle jos nykyseltä alalta löytyy vain pätkä hommia..
- Hilkka Hyysäri
Miksi nuoret eivät kouluttaudu sellaiselle alalle, jossa takuulla riittää aina töitä? Tai sellaisille aloille, joista on helppo liukua toiseen saman kaltaiseen hommaan?
Opetin lapsilleni toisenkin periaatteen: Työnteko on AINA parempi vaihtoehto. Työssäkäyvä voi kaikkien mittarien mukaan paremmin kuin kotona makaava: hänen fyysinen ja psyykkinen terveytensä on parempi.
Edelleen se, että pystyy itse elättämään itsensä, nostaa omanarvontuntoa.
Jaa minäkö? Aloitin 15-vuotiaana, nyt alle 70-vuotiaana olen tehnyt tätä uutta työtäni kymmenisen vuotta. En aio ikinä jäädä kotiin makaamaan - paitsi jos sairastun vakavasti ja kuolen pois.
Olen siis aika määrän verorahoja tuottanut yhteiseen kassaan. Olen ylpeä itsestäni. - mulle
Hilkka Hyysäri kirjoitti:
Miksi nuoret eivät kouluttaudu sellaiselle alalle, jossa takuulla riittää aina töitä? Tai sellaisille aloille, joista on helppo liukua toiseen saman kaltaiseen hommaan?
Opetin lapsilleni toisenkin periaatteen: Työnteko on AINA parempi vaihtoehto. Työssäkäyvä voi kaikkien mittarien mukaan paremmin kuin kotona makaava: hänen fyysinen ja psyykkinen terveytensä on parempi.
Jaa minäkö? Aloitin 15-vuotiaana, nyt alle 70-vuotiaana olen tehnyt tätä uutta työtäni kymmenisen vuotta. En aio ikinä jäädä kotiin makaamaan - paitsi jos sairastun vakavasti ja kuolen pois.
Olen siis aika määrän verorahoja tuottanut yhteiseen kassaan. Olen ylpeä itsestäni.mikä on se ala, missä aina riittää töitä? Itse en just nyt keksi muuta ku hautaus urakoitsija. Eikä kaikki voi tehdä samaa duunia.Mahdoton yhtälö.
- sinä
Hilkka Hyysäri kirjoitti:
Olen siis aika määrän verorahoja tuottanut yhteiseen kassaan. Olen ylpeä itsestäni.voisit jo lopettaa, et joku nuori sais sen työpaikan, ja jos et muuta keksi, niin vapaaehtoistyö esim. hyväntekeväisyys sopii sinulle.Siitäkin voi olla ylpeä.
- kunhan alkavat vetelemään
rukseja hakemusten yli. Alkaa ehkä kovat ajat vielä kun rahat loppuu. Pummeillahan ei mitään hätää kun voivat mennä töihin ja on toimintakykyä, mutta sairaat, niillä ottaa kyllä ohrainen leipä semmoisessa tilanteessa.
- SitäSE
Niin Sossun luukulla sama paperi rumba, mitä kelassa, ja olet kuukauden silti peeaaa...
Työttön ei voi mennä lyhyeen tuuraus hommaan viikoksi pariksi..
Jos ei tule toimeen syömällä pieniä kiviä...
Ei saa vuokria maksuun seuraavassa kuussa.. kun rahaa ei mistään tule käteen...
Harvemmalla työttömällä yli kuukauden säästöjä tilillä.
Se on sitä työllistämis politiikkaa.. ja joustamista.. Kelassa ja sossussa..- sit täällä
tulee aina näitä loistavia "mee töihin" kommentteja, muah. mee joo, mistäs saat vakipaikan täältä tuppukylästä paitsi sieltä isin firmasta? sitten kun tosiaan teet jotain keikkahommia ni kauhea paperisota vaan, ja se on aina ens kuun rahoista pois. näin meillä Suomessa työttömiä kannustetaan paskoihin keikka- ja osa-aikatöihin, kiitos kokoomus ja keskusta, porvareille vain kaikki edut. laskekaa toki vielä lisää verotustanne ja viekää seuraavaksi kela-rahasta 50% omiin rientoihinne, niitähän me näköjään tykätään maksaa!!
- ei isin firmassa..
sit täällä kirjoitti:
tulee aina näitä loistavia "mee töihin" kommentteja, muah. mee joo, mistäs saat vakipaikan täältä tuppukylästä paitsi sieltä isin firmasta? sitten kun tosiaan teet jotain keikkahommia ni kauhea paperisota vaan, ja se on aina ens kuun rahoista pois. näin meillä Suomessa työttömiä kannustetaan paskoihin keikka- ja osa-aikatöihin, kiitos kokoomus ja keskusta, porvareille vain kaikki edut. laskekaa toki vielä lisää verotustanne ja viekää seuraavaksi kela-rahasta 50% omiin rientoihinne, niitähän me näköjään tykätään maksaa!!
Vakipaikkoja joo on harvemmin tarjolla..mutta kannattais kokeilla sellasia hommiakin mitkä ei välttämättä ole ihan listassa etupäässä.. Kyllä töitä riittä jos vaan jaksaa hakea ja yrittää.. Olen itse ollut vaikka millasissa paskaduuneissa sen aikaa aina kunnes on tullu joku mukavampi homma vastaan.. ja jos ei töitä löydy rupea yrittäjäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770