Kampaamohinnat

aika outoa

Kävin permanentissa ja yllätyin kuullessani että hinta on noussut ainakin 5e. Eikös kampaamohintojen pitänyt laskea arvonlisävero alennuksen myötä. Näin meitä huijataan...

9

981

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pörröpäätä

kannattaa permanentata. Anna kasvaa vaan, niin ei maksa mitään.

• mielestäni

on arvonlisäveron alenemisen myötä se, että kampaamoyritykset pystyisivät paremmin työllistämään alan työntekijöitä. Tuskin kysymys on ollut hintojen laskusta. Periaatteessa alalla on olemassa suositushinnastokin ja hinnat tulevat olla näkyvällä paikalla liikkeessä esillä asiakkaan nähtäväksi. Kyllä hyvästä käsityöstä pitää maksaakin ja x-parturi-kampaajana tiedän, että millään pikkurahoilla ei kyseistä toimintaa pyöritetä jos aikoo siitä elantonsa saada kulujen jälkeen.

• niin...

Kyllä tuommoiset alvihelpotukset on suora kädenojennus yrittäjien kukkaroille. Ei niistä kuluttajien hyödyksi mitään heru. Samalla tavalla käy ruokienkin alvialennuksen suhteen. Kauppiaat ovat jo hyvissäajoin valmistautuneet hintojen korotuksilla nappaamaan hyödyn itselleen, vaikka joitakin näennäisalennuksia muka tehtäisiinkin.

• X-yrittäjä

Kokeileppa itse pienyrittäjyyttä, ja huomaat että tuommoiset alvialet on elinehto jotta pärjää. Yhteiskunta kohtelee pientä itsensä elättävää yrittäjää sen verran kehnosti että ei kannata kadehtia. On niin monenlaisia veroja ja sairastaakaan et saa. Lomat pitää kerätä itse etukäteen, ja kiinteät kulut juoksee silloinkin. Ei kuule oo helppoo.

• käymässä
        X-yrittäjä kirjoitti:

Kokeileppa itse pienyrittäjyyttä, ja huomaat että tuommoiset alvialet on elinehto jotta pärjää. Yhteiskunta kohtelee pientä itsensä elättävää yrittäjää sen verran kehnosti että ei kannata kadehtia. On niin monenlaisia veroja ja sairastaakaan et saa. Lomat pitää kerätä itse etukäteen, ja kiinteät kulut juoksee silloinkin. Ei kuule oo helppoo.

Tosi hyvä..

että joku kirjoittaa asioita suoraan.
        Hinnat on kallistuneet, totta vie, niinhän ne on tehneet jo sukupolvesta toiseen.
        Yrittäjyyskin kulkee sukupolvelta toiselle useinmiten, paitsi nykypäivinä jolloin jokainen voi yrittää, jos sielu sietää ja rahat riittää. Onhan se starttirahakin ollut ainakin jossain vaiheessa ja monet on sen hankkineet ja yrittäneet, ainakin vuoden.

Kävin joskus vuosia sitten Jönköpingissä ja siellä oli tosi paljon pieniä yrityksiä jotka pärjäsivät. Ehkä se sitten on vain kiinni kulttuurista, en tiedä. Sen verran tiedän, että yrittäjä saa ihan rauhassa hankkia oman hautakivensä kenenkään siihen puuttumatta, jos nimittäin elää edes niin kauan. Kukaan ei ole vastuullinen yrittäjän jaksamisesta, mitäs yritti...
        Nostan kyllä hattua yrittäjille, vaikka ois sitten niitä "ilkeitä" kampaajiakin jotka koko ajan nostaa hintoja tms. Ite olen onneksi säästynyt yrittäjyyden "ihanuudelta".

• niin2
        käymässä kirjoitti:

Tosi hyvä..

että joku kirjoittaa asioita suoraan.
        Hinnat on kallistuneet, totta vie, niinhän ne on tehneet jo sukupolvesta toiseen.
        Yrittäjyyskin kulkee sukupolvelta toiselle useinmiten, paitsi nykypäivinä jolloin jokainen voi yrittää, jos sielu sietää ja rahat riittää. Onhan se starttirahakin ollut ainakin jossain vaiheessa ja monet on sen hankkineet ja yrittäneet, ainakin vuoden.

Kävin joskus vuosia sitten Jönköpingissä ja siellä oli tosi paljon pieniä yrityksiä jotka pärjäsivät. Ehkä se sitten on vain kiinni kulttuurista, en tiedä. Sen verran tiedän, että yrittäjä saa ihan rauhassa hankkia oman hautakivensä kenenkään siihen puuttumatta, jos nimittäin elää edes niin kauan. Kukaan ei ole vastuullinen yrittäjän jaksamisesta, mitäs yritti...
        Nostan kyllä hattua yrittäjille, vaikka ois sitten niitä "ilkeitä" kampaajiakin jotka koko ajan nostaa hintoja tms. Ite olen onneksi säästynyt yrittäjyyden "ihanuudelta".

Kun ne alvialet kerran kuuluvat pelkästään yrittäjille, niin ei pitäisi sitten poliitikkojenkaan puhua televisiossa paskaa, että niillä on tarkoitus helpottaa kuluttajien taloutta.

• kalju
        X-yrittäjä kirjoitti:

Parturit on käsityöläisiä eli todellisia työntekijöitä ja palkansa ANSAINNUT!!

• käymässä2
        niin2 kirjoitti:

Kun ne alvialet kerran kuuluvat pelkästään yrittäjille, niin ei pitäisi sitten poliitikkojenkaan puhua televisiossa paskaa, että niillä on tarkoitus helpottaa kuluttajien taloutta.

Tervehdys

Luin vasta tänään näitä viestejä uudelleen ja ihmettelen vähän jyrkkää kannanottoasi. Tosin se on hyvä, kun sanoo asiat niin kuin ne on, mutta ainahan on se toinen puoli.

Mun maalaisjärjen mukaan yrittäjä ostaa tuotteen joltakin tietyllä hinnalla, ja tuo "joku" on ostanut tuotteen hiukan halvemmalla joltakin myydessään sitä eteenpäin. Joillakin tuotteilla saattaa olla karkean arvion mukaan varmaan 8 välikättä ja jokainen ottaa omansa. Alkuperäinen tuottaja saa kaikkein vähiten ja se viiminen lenkki ehkä muutaman pennin enemmän - mutta - se viimeinen silmukka joutuu kustantaan omat ja työntekijöidensä palkat, lellit, tellit, sos.turvat yms. joten hänen hinnoittelunsa on kalliimpaa alkuperäiseen tuottajaan nähden.

Jos sitten siihen mennään, että kannaattaako tämmönen järjestelmä yleensä, niin itehän me ihmiset ollaan se luotu ja hyväksi todettu. Sinä päivänä, kun emme enää halua olla narussa roikkuvia marionetteja, siirrymme ehkä toisenlaisiin järjestelyihin ellemme sitten palaa siihen vanhaan oravannahka juttuun joka oli erittäin toimiva jossain vaiheessa ihmiskunnan historiaa.

• vitosella

Eli leikkaan hiuksesi vitosella. Jälki on hyvä, eikä tarvitse käydä moneen kuukauteen uudella vastaanotolla. Mitäs mieltä olet, koska sovitaan aika?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe