Lukio on vielä kesken, mutta pikkuhiljaa olen yrittänyt muodostaa jonkinlaista käsitystä siitä, mitä haluaisin tehdä tulevaisuudessa. Psykologia ja filosofia ovat lähellä sydäntä ja erityisesti haluaisin opiskella mielenterveyspsykologiaa, ja kenties työskennellä joskus sairaalassa psykiatrisella osastolla kuten isäni tällä hetkellä. Mietintää vain herättää kysymys yliopistojen eroista, ja tunnun olevan auttamattoman huono ottamaan asioista selvää opistojen nettisivuilta. Olen kuullut, että Tampereella olisi parhaat mahdollisuudet opiskella mielenterveyspsykologiaa, mutta myös Turussa siihen on mahdollisuus? Olisin kiinnostunut kuulemaan kaikkien näissä paikoissa opiskelevien kokemuksia ja muutenkin jos tietoa löytyy, olisin kiitollinen avusta.
psykologia, Turku vs. Tampere
2
666
Vastaukset
- Psykan opiskelija
Moi,
täällä Turussa ainakin voi pätevöityä juuri kuvaamaasi työhön. En tiedä miten asiat on Tampereella, Turussa tuohon tarjotaan mitä parhaimmat lähtökohdat.
Turkuun on ehkä vaikeampi päästä - pääsykoehan on tänä vuonna molemmissa kaupungeissa sama, mutta Turussa kokeen lisäksi joutuu suorittamaan ryhmätilanne ja haastattelu-kokeen, hyvät pisteet kokeesta eivät siis vielä sellaisenaan riitä.
Molemmat ovat hyviä paikkoja, opiskella. Kliininen työ on psykologille "perus" vaihtoehto, joten todennäköisesti saavutat pyrkimyksesi kummassa tahansa paikassa. Kannattaakin ehkä valita se kaupunki jonka kokee mieluisemmaksi muistakin syistä, opetus kun on joka tapauksessa samaa.- ( )
Juuri jotain tämän kaltaista tietoa kaipasinkin. Tieto molempien opistojen samasta tarjonnasta helpottaa, sillä valinnassa kyse tulee olemaan osaksi myös siitä, mitä poikaystäväni lähtee lukemaan, ja missä sitä tarjotaan. Tällä hetkellä Turku vaikuttaisi paremmalta vaihtoehdolta kaikin puolin, varsinkin kun kerran toivomaani ammattiin voi siellä valmistua.
Kokemuksia molemmista kaupungeista saa toki edelleen kirjoittaa, sillä omia kokemuksia kummistakaan kaupungeista minulla ei ole!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566848
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264058- 453326
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1323114- 512896
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262286- 432206
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2722003Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt521958- 291816