Mä olen kärsinyt hyvin pitkään kahvin aiheuttamista ongelmista. Tupakkaa olen osannut välttää alusta asti, samoin kuin hitaita. Koska ne vaan on niin haitallisia. Alkoholia on tullut juotua jonkin verran.
Mutta kahvi, tuo henkisesti koukuttava nistikama. Yli kymmenen vuotta olen ollut sen juomista lopettamassa ja vieläkään ei ole loppu.
Eikös joku nisti ole heti töissä mömmöjä tyrkyttämässä kun väsyneenä aamulla raahautuu töihin. Sitten kun sitä kahvia tulee litkittyä, tulee ahdistusta ja stressiä hirveästi. Ja tästä kaikesta ilosta seuraa se, ettei seuraavana yönä nuku kunnolla ja rundi alkaa alusta.
On se hienoa se, parantaa elämänlaatua hemmetisti.
Tuohon kun vielä lisää sitten iltakaljan tai pari, että rauhoittuisi. Ja senkin unia heikentävän vaikutuksen. Sekä kofeiinin ja alkoholin masennusta aiheuttavat ominaisuudet. Niin ei ihme että tuntuu menevän varsin heikosti.
Kahvi ja Alkoholi masennuksen lähteinä?
7
621
Vastaukset
- 6666666
Kyllähän nuo helposti laskee mielialaa. Mut jos se pohjimmainen masennuksen syy on itse elämässä, ei nuo ole kuin pieniä sivutekijöitä..
- onononono
on se helppo valittaa kun oikein tarkkaan olet miettinyt mutta sitten laiskana paskana ei viitsi tehdä asialle yhtään mitään.Vittu lopeta kaffen litkimine vittu,se kun on myrkkyä
- 666666
No nythän tänne palstalle ilmesty varsinainen nero joka ratkaisi masennuksen!
kaikki vaan lopettaa kahvinjuonnin niin senjälkeen elämä on ihanaa ja ei tarvita mitään vitun ssri:tä tai snri:tä tai maoi:ta eikä psykiatreja eikä terapioita. - Rev.McMoon
666666 kirjoitti:
No nythän tänne palstalle ilmesty varsinainen nero joka ratkaisi masennuksen!
kaikki vaan lopettaa kahvinjuonnin niin senjälkeen elämä on ihanaa ja ei tarvita mitään vitun ssri:tä tai snri:tä tai maoi:ta eikä psykiatreja eikä terapioita.50-75% kaikista masennus-, ahdistuneisuus- ja paniikkihöiriötapauksista Suomessa, siihen vielä päälle tuntematon osuus maanis-depressiivisyystapauksista sekä skitsofreenikoista.
- ja faktaa
Rev.McMoon kirjoitti:
50-75% kaikista masennus-, ahdistuneisuus- ja paniikkihöiriötapauksista Suomessa, siihen vielä päälle tuntematon osuus maanis-depressiivisyystapauksista sekä skitsofreenikoista.
Kaikissa psykatrian osastoilla kiellettäisiin kahvi heti, jos sillä saataisiin potilaat parantumaan.
Olen itse töissä suljetulla ja vain pieni osa potilaista on kahvin kuluttajia, ei kiinnosta edes kahvituokio. Viina ja huumeet ovat todellinen ongelma sekä ihan oikeasti sairaus, joka on fyysinen eli ei erity tarpeeksi jotain ainetta, katkos aivoissa (sähköhäiriö) ym.
Tosiasia on, että psykiatrian sairaalat ovat muuttuneet vieroitushoitolaitoksiksi, mutta me toivoisimme, että se olisi kahvi, eipä vaan ole.
Jokaisen aineen liiallinen käyttö aiheuttaa haittoja, mutta harva masentunutkaan litkii kahvia pari litraa päivässä, joka määrä jo voi aiheuttaa verenpaineen nousua, rytmihäiriöitä ja siitä johtuvaa panikoimista, samoin käy, kun juo vettä todella paljon.
Eli haluaisin tänne sivut, jolla on todistettu kahvin osuus masennuksessa, käy myös linkit mille tahansa kielelle, edes yksi tutkimus. - Ketjun aloittaja
Rev.McMoon kirjoitti:
50-75% kaikista masennus-, ahdistuneisuus- ja paniikkihöiriötapauksista Suomessa, siihen vielä päälle tuntematon osuus maanis-depressiivisyystapauksista sekä skitsofreenikoista.
Kofeiini sotkee vatsan, ravinto ei imeydy. Sen jälkeen kun hivenaineet ei imeydy, tulee pelkkää energiaa -> rasvat ja sokerit. Nuo ei tunnetusti edistä henkistä hyvinvointia.
Kofeiini myös edesauttaa ahdistusta, masennusta ja paniikkihäiriöitä. Sekä vie yöunet. Pelkästään yöunien menettäminen on äärimmäisen haitallista mielenterveydelle.
Nimimerkillä, viimeyönä nukuin taas jonkun 3 tuntia ehkä. Lopun ajan makailin sängyssä.
Ei ihme ettei tunne olevansa oikein iskussa. - Rev.McMoon
ja faktaa kirjoitti:
Kaikissa psykatrian osastoilla kiellettäisiin kahvi heti, jos sillä saataisiin potilaat parantumaan.
Olen itse töissä suljetulla ja vain pieni osa potilaista on kahvin kuluttajia, ei kiinnosta edes kahvituokio. Viina ja huumeet ovat todellinen ongelma sekä ihan oikeasti sairaus, joka on fyysinen eli ei erity tarpeeksi jotain ainetta, katkos aivoissa (sähköhäiriö) ym.
Tosiasia on, että psykiatrian sairaalat ovat muuttuneet vieroitushoitolaitoksiksi, mutta me toivoisimme, että se olisi kahvi, eipä vaan ole.
Jokaisen aineen liiallinen käyttö aiheuttaa haittoja, mutta harva masentunutkaan litkii kahvia pari litraa päivässä, joka määrä jo voi aiheuttaa verenpaineen nousua, rytmihäiriöitä ja siitä johtuvaa panikoimista, samoin käy, kun juo vettä todella paljon.
Eli haluaisin tänne sivut, jolla on todistettu kahvin osuus masennuksessa, käy myös linkit mille tahansa kielelle, edes yksi tutkimus.vaikka sen tiedetäänkin aiheuttavan kaikenlaisia kroonisia sairauksia, se on liian vahva taloudellinen tekijä maailmantaloudessa.
Tässä artikkelissa sivutaan myös kofeiinin osuutta potilaiden kuntoon mielisairaalaympäristössä. Itse tiedän, että suljetulla tarjotaantalon puolesta kahvia/teetä aina ruokailun yhteydessä ja, että potilailla on myös omat kahvit käytössä. Suljetun potilaista yli 80% käyttää kofeiinia ja suurin osa sellaisia määriä, että se todennäköisesti vaikuttaa heidän oireitaan pahentaen.
http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo70047.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse924706Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1133882Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1983751Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.862163Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791308- 1301192
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1571162- 531065
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30924