Wippies homebox dsl ei pala

Saunalahden hankkinut

Kävin äsken hakemassa postista Wippies Homeboxin. Olen ostanut sellaisen Saunalahden liittymän, jonka pitäisi toimia sillä. Eli siis Saunalahti Turbo Full Rate. Tällä hetkellä käytössäni on vielä Welhon laajakaista, koska en uskaltanut irtisanoa tätä ennenkuin Saunalahti alkaa toimia.
Laitoin Wippiesin seinään. Virtavalo syttyy, samoin Wifi. Dsl on ja pysyy sammuksissa, vaikka on kiinni oikeanlaisella piuhalla ja namiskalla puhpistokkeessa. Verkkokorttipiuhat yms tarkistettu.
Mistä voi olla kyse? Mitä teen väärin?
Nettitikku toimi hetken, mutta tämän koneen emo ei tykkää usb-laitteista ja tulkitsi sen sellaiseksi vehkeeksi, joka aikoo muuttaa jo käynnistystoiminteitakin. Vei suoraan Biosiin kun boottasin usbitikku kiinni koneessa. Mutta se johtuu tän koneen iästä. Welho toimii, samoin tässä koneessa toimi aikaisemmin toinen Saunalahden liittymätyyppi (adsl sekin) muutama vuosi sitten.
Käyttis on WinXp pro Sp2. En saa kolmosta päivitettyä, mutta se on sivuseikka.
Eikös se dsl-valo kerro, että signaali joko tulee tai ei?

4

154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Saunalahden hankkinut

Welho oli kaapeli, mutta se pätki niin kammottavasti, että ei kannattanut enää pitää pelkästään siksi, että sattuu asumaan kaapelitaloudessa. Onhan mulla sekä antenni-että kaapelidigiboxitkin:)

Nyt tämä Sauniksen adsl ei ole pätkinyt kertaakaan ja toimii hyvin. Ei nyt huippunopeasti, mutta sellaiset 5mbs-7mbs näyttäisi olevan vakio. Jos se pätkimättä tuossa pysyy, asia kunnossa.

• Nimetön
        Saunalahden hankkinut kirjoitti:

Welho oli kaapeli, mutta se pätki niin kammottavasti, että ei kannattanut enää pitää pelkästään siksi, että sattuu asumaan kaapelitaloudessa. Onhan mulla sekä antenni-että kaapelidigiboxitkin:)

Nyt tämä Sauniksen adsl ei ole pätkinyt kertaakaan ja toimii hyvin. Ei nyt huippunopeasti, mutta sellaiset 5mbs-7mbs näyttäisi olevan vakio. Jos se pätkimättä tuossa pysyy, asia kunnossa.

Joo Welho on tosiaan ihan hanurista. Ihan OK liittymä kun sattuu toimimaan mutta pätkii tolkuttomasti. Nytkin pimeenä. Onneks on lisäksi Soneran 3G-datakortti!

• Saunalahden hankkinut

Noniin, syykin löytyi, eli pitikin viedä modeemi kokonaan toiseen huoneeseen, koska tässä asunnossa olikin toinenkin puhelinpistoke kuin tämä, joka oli tietokoneen vieressä. Nyt kun saisi sen nopeuden vielä lähemmäs kymmentä, kun on 6. Ei se tietenkään tule koskaan olemaan lähelläkään huippuansa, joka on 24, mutta olisi edes 10....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      109
      6556
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      88
      4191
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      45
      3509
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      7
      2891
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      625
      1501
    6. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      918
    7. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      55
      903
    8. teemu samuli

käykäähän lukemassa uusin alibi lehti 3/26 mitä tämä ihmissaasta satuilee..
      Suomussalmi
      9
      889
    9. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      193
      868
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      47
      849
    Aihe