Saab tarjoaa aktiivisille ihmisille

nelivetokivaa

http://www.iltasanomat.fi/autot/1665008

Toimittajan kommentti vanhahtavasta yleistunnelmasta tarkoittaa vanhanaikaisen laadukasta tunnelmaa ! Istuin korkeus on normaaleille kuskeille OK eikä missään nimessä liian korkea ainakaan ihmisille.

10

389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kulutuksen

....ja vanhahtavan kulutuksen. Kulutus Saabin ongelma. Se suunniteltu halvan bensan aikana. Tässä tilanteesa Saabin olisi pitänyt tehdä edullinen ja erittäin pienikulutuksinen versio. Se olisi auttanut Saabia. Mutta Saabilla ollut huono eli hieman tyhmä johto jo pitkään. Ne ovat vain halunneet jatkaa vanhalla linjalla ja tehdä kiihdytysautoja tulanteessa, jossa jäävuoret sulavat ja ympäristötietoisuus on merkittävästi kasvanut. Ympäristöstä välittävä ihminen ei osta Saabia. Vain kaahaamiseen taipuvaiset psykopaapit ostavat noita turbohirmuja. Se ei anna hyvää kuvaa Saabin johdon osaamisesta, linjasta.

• muutkaan

autot kummempaa kulutukseen pääse, kun aletaan todellisia kulutuksia tutkimaan. Jos ei pysty/kykene/raski bensaa ostaa, niin voi kävellä tai ajaa pyörällä tai osta riisikuppi. Ei tuo bensan hinta ole minun kipurajaa vielä ylittänyt koskaan. Ja jätä nuo viherpiiperrys puheet jollekin muulle palstalle.

• Stigu
        muutkaan kirjoitti:

autot kummempaa kulutukseen pääse, kun aletaan todellisia kulutuksia tutkimaan. Jos ei pysty/kykene/raski bensaa ostaa, niin voi kävellä tai ajaa pyörällä tai osta riisikuppi. Ei tuo bensan hinta ole minun kipurajaa vielä ylittänyt koskaan. Ja jätä nuo viherpiiperrys puheet jollekin muulle palstalle.

Puhut pehmeitä.
        Autoista on maailmassa tällä hetkellä n. 40% valmistuksen ylikapasiteetti.
        Sinäkin kai tajuat, että Saabin ainoa mahdollisuus selvitä ( pienen pieni) on tehdä entistä huomattavasti ekologisempia autoja.
        Se toinen tapa ja seuraukset siitä on nähtävissä USA:ssa.
        Entiseen tapaan tehdä autoja ( kuten Saab) ei ole enää paluuta.

• jlkjljk
        Stigu kirjoitti:

Puhut pehmeitä.
        Autoista on maailmassa tällä hetkellä n. 40% valmistuksen ylikapasiteetti.
        Sinäkin kai tajuat, että Saabin ainoa mahdollisuus selvitä ( pienen pieni) on tehdä entistä huomattavasti ekologisempia autoja.
        Se toinen tapa ja seuraukset siitä on nähtävissä USA:ssa.
        Entiseen tapaan tehdä autoja ( kuten Saab) ei ole enää paluuta.

Minä ainakin olen tyytyväinen oman Saabbini kulutukseen.... Matka-ajossa kulutus pyörii 4.8 - 5.5 l/100km. Taajama ajossa kulutus pyörii 7-8 l tietämissä. Auton omamassa on 1640 kg. saabin ongelma ei ole vanhatavat moottorit vaan turvallisuudesta johtuva suurempi massa kuin kilpailijoilla...Auto on muuten 9-3 SC Tid 1.9 virilastulla terästetty...Moni on muuten halunut ottaa tyypit autosta. Ovat olleet hämmästyneitä kuinka hyvä auto 9-3 onkaan...

• .. turvallisuudesta
        jlkjljk kirjoitti:

Minä ainakin olen tyytyväinen oman Saabbini kulutukseen.... Matka-ajossa kulutus pyörii 4.8 - 5.5 l/100km. Taajama ajossa kulutus pyörii 7-8 l tietämissä. Auton omamassa on 1640 kg. saabin ongelma ei ole vanhatavat moottorit vaan turvallisuudesta johtuva suurempi massa kuin kilpailijoilla...Auto on muuten 9-3 SC Tid 1.9 virilastulla terästetty...Moni on muuten halunut ottaa tyypit autosta. Ovat olleet hämmästyneitä kuinka hyvä auto 9-3 onkaan...

Eikä nuo CO2 päästötkään tavanomaisella puolikaasulla kovin suuria ole taitaa jäädä alle 100 g/km

http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekisteröinnit/CO2-päästöt/

• pysty/kykene
        muutkaan kirjoitti:

välittämään mitään ympäristöstä, niin osta SaaB!

• Teppo642

Joo, toi neliveto kuluttaa kyllä liikaa, pakko myöntää.

Mutta toisaalta itselläni on 9-5 wagon 2.0t eikä sen keskikulutus ole kuin 8,3 l/100 km, vaikka massaa on runsaasti ja tehoakin piristettynä yli 200 hv. Varsinkin nyt talvinopeusrajoituksilla kitkarenkaat alla mennään maantiellä 7,0 l/100 km.

Eli mielestäni ei pidä yleistää, että Saab kuluttaa paljon.

• käytössä tarpeeton
        Teppo642 kirjoitti:

Joo, toi neliveto kuluttaa kyllä liikaa, pakko myöntää.

Mutta toisaalta itselläni on 9-5 wagon 2.0t eikä sen keskikulutus ole kuin 8,3 l/100 km, vaikka massaa on runsaasti ja tehoakin piristettynä yli 200 hv. Varsinkin nyt talvinopeusrajoituksilla kitkarenkaat alla mennään maantiellä 7,0 l/100 km.

Eli mielestäni ei pidä yleistää, että Saab kuluttaa paljon.

Neliveto käytännössä tarpeeton lelu henkilöautossa. Nelivetosysteemi lisää painoa, kulutusta, vikaantumista, hintaa ja heikentää ajo-ominaisuuksia arki-ajossa. Jos nelivetoa kaipaa, niin silloin on paras ostaa suoraan kunnon maasturi. Niillä nousee isokin vene vedestä. Etvetoisilla pääsee aivan hyvin nykyliikenteessä. Arjessa nelivetoa ei tarvitse missään. Siis miksi sijoittaa rahaa turhuuteen?

• 9-3X TiD etuvedolla,
        käytössä tarpeeton kirjoitti:

Neliveto käytännössä tarpeeton lelu henkilöautossa. Nelivetosysteemi lisää painoa, kulutusta, vikaantumista, hintaa ja heikentää ajo-ominaisuuksia arki-ajossa. Jos nelivetoa kaipaa, niin silloin on paras ostaa suoraan kunnon maasturi. Niillä nousee isokin vene vedestä. Etvetoisilla pääsee aivan hyvin nykyliikenteessä. Arjessa nelivetoa ei tarvitse missään. Siis miksi sijoittaa rahaa turhuuteen?

nelivetoa en tarvitse. Mutta vähäpäästöinen diesel, automaattivaihde, etuveto ja korotettu maavara ovat minulle OK.

• Ruotsiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4562
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      37
      1412
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1313
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1176
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1092
    8. 159
      1016
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      958
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen