http://www.iltasanomat.fi/autot/1665008
Toimittajan kommentti vanhahtavasta yleistunnelmasta tarkoittaa vanhanaikaisen laadukasta tunnelmaa ! Istuin korkeus on normaaleille kuskeille OK eikä missään nimessä liian korkea ainakaan ihmisille.
Saab tarjoaa aktiivisille ihmisille
10
389
Vastaukset
- kulutuksen
....ja vanhahtavan kulutuksen. Kulutus Saabin ongelma. Se suunniteltu halvan bensan aikana. Tässä tilanteesa Saabin olisi pitänyt tehdä edullinen ja erittäin pienikulutuksinen versio. Se olisi auttanut Saabia. Mutta Saabilla ollut huono eli hieman tyhmä johto jo pitkään. Ne ovat vain halunneet jatkaa vanhalla linjalla ja tehdä kiihdytysautoja tulanteessa, jossa jäävuoret sulavat ja ympäristötietoisuus on merkittävästi kasvanut. Ympäristöstä välittävä ihminen ei osta Saabia. Vain kaahaamiseen taipuvaiset psykopaapit ostavat noita turbohirmuja. Se ei anna hyvää kuvaa Saabin johdon osaamisesta, linjasta.
- muutkaan
autot kummempaa kulutukseen pääse, kun aletaan todellisia kulutuksia tutkimaan. Jos ei pysty/kykene/raski bensaa ostaa, niin voi kävellä tai ajaa pyörällä tai osta riisikuppi. Ei tuo bensan hinta ole minun kipurajaa vielä ylittänyt koskaan. Ja jätä nuo viherpiiperrys puheet jollekin muulle palstalle.
- Stigu
muutkaan kirjoitti:
autot kummempaa kulutukseen pääse, kun aletaan todellisia kulutuksia tutkimaan. Jos ei pysty/kykene/raski bensaa ostaa, niin voi kävellä tai ajaa pyörällä tai osta riisikuppi. Ei tuo bensan hinta ole minun kipurajaa vielä ylittänyt koskaan. Ja jätä nuo viherpiiperrys puheet jollekin muulle palstalle.
Puhut pehmeitä.
Autoista on maailmassa tällä hetkellä n. 40% valmistuksen ylikapasiteetti.
Sinäkin kai tajuat, että Saabin ainoa mahdollisuus selvitä ( pienen pieni) on tehdä entistä huomattavasti ekologisempia autoja.
Se toinen tapa ja seuraukset siitä on nähtävissä USA:ssa.
Entiseen tapaan tehdä autoja ( kuten Saab) ei ole enää paluuta. - jlkjljk
Stigu kirjoitti:
Puhut pehmeitä.
Autoista on maailmassa tällä hetkellä n. 40% valmistuksen ylikapasiteetti.
Sinäkin kai tajuat, että Saabin ainoa mahdollisuus selvitä ( pienen pieni) on tehdä entistä huomattavasti ekologisempia autoja.
Se toinen tapa ja seuraukset siitä on nähtävissä USA:ssa.
Entiseen tapaan tehdä autoja ( kuten Saab) ei ole enää paluuta.Minä ainakin olen tyytyväinen oman Saabbini kulutukseen.... Matka-ajossa kulutus pyörii 4.8 - 5.5 l/100km. Taajama ajossa kulutus pyörii 7-8 l tietämissä. Auton omamassa on 1640 kg. saabin ongelma ei ole vanhatavat moottorit vaan turvallisuudesta johtuva suurempi massa kuin kilpailijoilla...Auto on muuten 9-3 SC Tid 1.9 virilastulla terästetty...Moni on muuten halunut ottaa tyypit autosta. Ovat olleet hämmästyneitä kuinka hyvä auto 9-3 onkaan...
- .. turvallisuudesta
jlkjljk kirjoitti:
Minä ainakin olen tyytyväinen oman Saabbini kulutukseen.... Matka-ajossa kulutus pyörii 4.8 - 5.5 l/100km. Taajama ajossa kulutus pyörii 7-8 l tietämissä. Auton omamassa on 1640 kg. saabin ongelma ei ole vanhatavat moottorit vaan turvallisuudesta johtuva suurempi massa kuin kilpailijoilla...Auto on muuten 9-3 SC Tid 1.9 virilastulla terästetty...Moni on muuten halunut ottaa tyypit autosta. Ovat olleet hämmästyneitä kuinka hyvä auto 9-3 onkaan...
Eikä nuo CO2 päästötkään tavanomaisella puolikaasulla kovin suuria ole taitaa jäädä alle 100 g/km
http://www.ake.fi/AKE/Tilastot/Ensirekisteröinnit/CO2-päästöt/ - pysty/kykene
muutkaan kirjoitti:
välittämään mitään ympäristöstä, niin osta SaaB!
- Teppo642
Joo, toi neliveto kuluttaa kyllä liikaa, pakko myöntää.
Mutta toisaalta itselläni on 9-5 wagon 2.0t eikä sen keskikulutus ole kuin 8,3 l/100 km, vaikka massaa on runsaasti ja tehoakin piristettynä yli 200 hv. Varsinkin nyt talvinopeusrajoituksilla kitkarenkaat alla mennään maantiellä 7,0 l/100 km.
Eli mielestäni ei pidä yleistää, että Saab kuluttaa paljon. - käytössä tarpeeton
Teppo642 kirjoitti:
Joo, toi neliveto kuluttaa kyllä liikaa, pakko myöntää.
Mutta toisaalta itselläni on 9-5 wagon 2.0t eikä sen keskikulutus ole kuin 8,3 l/100 km, vaikka massaa on runsaasti ja tehoakin piristettynä yli 200 hv. Varsinkin nyt talvinopeusrajoituksilla kitkarenkaat alla mennään maantiellä 7,0 l/100 km.
Eli mielestäni ei pidä yleistää, että Saab kuluttaa paljon.Neliveto käytännössä tarpeeton lelu henkilöautossa. Nelivetosysteemi lisää painoa, kulutusta, vikaantumista, hintaa ja heikentää ajo-ominaisuuksia arki-ajossa. Jos nelivetoa kaipaa, niin silloin on paras ostaa suoraan kunnon maasturi. Niillä nousee isokin vene vedestä. Etvetoisilla pääsee aivan hyvin nykyliikenteessä. Arjessa nelivetoa ei tarvitse missään. Siis miksi sijoittaa rahaa turhuuteen?
- 9-3X TiD etuvedolla,
käytössä tarpeeton kirjoitti:
Neliveto käytännössä tarpeeton lelu henkilöautossa. Nelivetosysteemi lisää painoa, kulutusta, vikaantumista, hintaa ja heikentää ajo-ominaisuuksia arki-ajossa. Jos nelivetoa kaipaa, niin silloin on paras ostaa suoraan kunnon maasturi. Niillä nousee isokin vene vedestä. Etvetoisilla pääsee aivan hyvin nykyliikenteessä. Arjessa nelivetoa ei tarvitse missään. Siis miksi sijoittaa rahaa turhuuteen?
nelivetoa en tarvitse. Mutta vähäpäästöinen diesel, automaattivaihde, etuveto ja korotettu maavara ovat minulle OK.
- Ruotsiin
Siellä on enemmän kilpailukykyä
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1666038
Että sahapuussa jopa 50% pienemmät kustannukset kuin Suomessa, sanoi Karvinen juuri TV:ssä !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064562Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 371412
- 361313
- 381176
- 141092
- 1591016
- 27958
- 6944