Hei!

haluaisin kysellä.

Elikkä, luen pitkää fysiikkaa lukiossa, lyhyttä matematiikkaa ja pitkää kemiaa sekä biologiaa. Kuitenkin on näin, että matematiikka eikä fysiikka ole oikein vahvuuksiani, pärjään niissä keskitason tai vähän alle. (6-7) :(. Mutta kuitenkin esimerkiksi äidinkieli, kemia sekä biologia sujuvat erinomaisesti. (9-10) Olen hyvin motivoitunut, ja minun ainoa unelmani ihan lapsuudesta asti on ollut päästä lukion jälkeen lääketiedettä lukemaan. Onkohan nämä vuoden päästä edessä olevat pääsykokeet aivan mahdottomat minulle? Aion mennä vielä valmennuskurssille. Olen ajatellut myös, että haen Suomeen lääkikseen (esim Helsinkiin ja Kuopioon) ja Viroon Tartoon, jos mahdollisuukseni päästä lukemaan medisiinaria paranisivat! En haluaisi pitää lukion jälkeen välivuotta jne.

5

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus!

Minun unelma oli pienenä että olisin isona lentokapteeni. Lapsuudenhaave ei kyllä toteutunut, mutta pitkän pohdinnan jälkeen minä hain lääkikseen koska se todella kiinnosti minua, ja haluan tehdä työtä josta pidän.

• :))

Olen vähän samassa tilanteessa kuin sinä. Haluan tosin eläinlääkikseen enkä ole lukenut pitkää kemiaa, fysiikkaa enkä pitkää matikkaa. Olen abiturientti ja aijon opiskella fysiikat ja kemiat iltalukiossa ja hakea vuoden päästä eläinlääkikseen, Helsinkiin ja ehkä Tarttoon. Itselläni oli lukiossa myös, että kemia ja biologia olivat 9-10, mutta fysiikka ei ollut se vahvin aine. Kävin pari kurssia, ja sitten lopetin. En pyytänyt edes apua kun tuntui etten jtn ymmärtänyt.

Pyydä opettajalta apua, sano että haluat parantaa tosissaa arvosanoja fysiikan kohdalla ja haluat tosissaan oppia. Opettajat kyllä opettavat kun apua pyytää, voit myös hommata jonkun fysiikan opettajan opettamaan sinua koulun ulkopuolella. Tee kaikkesi, äläkä masennu vaikka fysiikka olisi heikoin aineista. Pääsykokeessa tarvitaan muutakin kuin sitä, kemiaa ja biologiaa. Älä kuitenkaan lopeta fysiikan opiskelua, koska se on pääsykokeen kannalta olennainen aine. Ja olen jutellut lääkisläisten kanssa ja he ovat sanoneet, että fysiikkaa ei sinänsä itse lääketieteellisessä hirveänä tarvita, mutta kemiaa sitäkin enemmän. Ja älä luovuta vaikket ensimmäisellä yrittämällä pääsisi sisään, monet hakijoista pääsevät sisään toisella - kolmannella hakukerralla! Ja vastahan oli juttua, että läheskään kaikki eivät saa heti haluamaansa opiskelupaikkaa. Ja jos käy niin ettet sisään pääse ekalla kerralla, koita päästä opiskelemaan ainetta, josta olisi sinulle hyötyä seuraavan hakukerran aikana. Välivuodenkin voi käyttää hyödyllisellä tavalla! Tsemppiä! :))

• vastauksestasi

se antoi lisätoivoa tähän sekamelskaan! Perhetuttuni opiskelee tällä hetkellä plastiikkakirurgiksi, eikä hän ole kuulema aikoinaan edes hirveästi opiskellut lukiossa (kurssimerkinnät tietyistä aineista vain) ja jatkoi opiskeluaan Tartossa fysioterapeutin (tms) koulutuksen jälkeen.
        On vain jotenkin niin hemmetin ärsyttävää kunnella, kun itse yrität tosissaan kaikkia tehtäviä tehdä jne, osa menee oikein ja osa väärin, kun joku neropatti tunnilla kiskaisee "eihän me mitään opetusta tarvita, helppojahan nämä ovat." Mukavaa kun ajatellaan puolesta. : (
        VOisin pyytää vaikkapa yhdeltä siskon kaverilta apua fysiikan opiskelussa, (esim. pientä maksua vastaan) kun hän on opiskellut kuitenkin diplomi-insinööriksi, niin kai hänellä jokin haju noista..
        Mietin jos tulee tilanne, (toiv. ei!) eettä joutuu välivuotta pitämään, että esim. biokemiaa lähtisi lukemaan siksi aikaa.
        Tsemppiä kanssa sinulle fysiikoitten ja kemioiden opiskeluun iltalukiossa! Kyllä se elämä onneksi yleensä voittaa. Jännää, molemmat meistä myös saattaa hakea Tartoon vuoden päästä. Toivotaan että löydämme molemmat jonkin sortin lääketieteellisistä tiedekunnista. :)

• sisälukija

Myös minä haluaisin päästä lukemaan medisiinaria! Mieluiten vaaleaa ja naispuolista!

• viime vuoden epäonninen hakija

Minä voisin opettaa pientä muodollista palkintoa vastaan fysiikkaa, matikkaa, kemiaa ja bilsaa. Myös Galenos on kohtalaisesti hallussa. Tämä siis mieluiten Kymissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      4
      2726
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2551
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2239
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1443
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1433
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1155
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1053
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe