maailma

muuttunutko?

Tässä iltaisin olen paljon miettinyt, onko maailma todellakin muuttunut siitä kun olin 20.v. nyt 45.v. vai koenko sen erilaisena, nykyisin kun tutustun uusiin ihmisiin tuntuu että kaikilla jotain mielenterv. häiriöitä. itse koen vielä olevani "täysissä" sielun ja ruumiin voimissa, olen 2-lapsen yh.äiti ja en ole koskaan joutunut mihkään psygologin juttusille tai mitään mieliala lääkkeitä syömään.Pelottaa tämä maailma kun eestäpäin ei näe ihmisistä kuinka outoja he ovat.Nyt kouluissakin jo opettajat pelkäävät oppilaita ja monella oppilaalla ei mitään kunnioitusta opettajia saati ketään aikuista kohtaan...missä ovat näiden vanhemmat silloin olleet kun lapset olivat pieniä ja heille vielä pystyi opettamaan EMPATIAA,TOISTEN KUNNIOITUSTA JA NORMAALIA VÄLITTÄMISTÄ, sitä kun kaikki tuntisivat ei olisi niin paljon VIHAA, TAPPAMISIA, RYÖSTELYITÄ JA TAPPALUITA.Nyt tuntuu ettei kukaan välitä kuin itsestään ja he joilla perhe välittää vaan siitä, ei välitetä miltä toisesta tuntuu, kaikki vaan itselle ja toisille saa tehdä mitä tykkää!!!Paljon mietin miten lapsilleni sanon että siitä ei kannata välittää ja se vaan on semmonen ja heillä vaan niin voi tehdä kun he ihmettelevät miksi koulukaveri voi opettajalle haistatelle koulussa ja miksi se voi hajottaa heidän tavaroita ja miksi se voi valvoa arkisinkin vaikka klo.24.00 ja miksi sen vanhemmat antaa sen niin tehdä...Olen koittanut olla rehellinen ja sanonut että maailmassa on paljon ilkeitä ja pahoja ihmisiä ja niistä kannatttaa olla erossa, niille ei mitään voi, ja koitin sanoa että niitä hyviäkin on vaikka itsekin IHMETTELEN MIKSI TODELLA HARVOIN NIIHIN ENÄÄN TTÖRMÄÄN..MISSÄ TE OOTTE HYVÄT IHMISET???
joku ehkä sanoo..kirkossa...ei se niinkään mee..samanlaisia ovat hekin eivät parempia kuin muut!!! nim.olenko ufo???

3

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 666666

ennen koulumatkatki hiihdettiin pakkasessa ylämäkeen mennen tullen, kesät talvet. Ja papan hiilikaivoksella piti olla 8 tunnin koulupäivän jälkeen 20 tuntia töissä.. lisäksi töitä tehtiin 8 päivänä viikossa, ei pidetty mitään viikonloppuvapaita!

• pokkaasulla

SIIS OLETKO TODELLA HUOMANNUT MUUTOKSEN?? EI VOI OLLA MAHDOLLISTA!!!

Juu ja ennen ei ollut yh äitejä kun sekä miehet että naiset yleensä pysyivät toistensa rinnalla ja lapsi jolla ei ole toista vanhempaa voi joskus olla lapsi josta tulee ihminen jolta on minäkuva kadoksissa (tekeekö se hänestä pahan ihmisen??)!!

Ennen ei ollut aika montaakaan asiaa, mutta nykypäivänä juuri ne asiat jotka ovat elämästä tehneet helpompaa (ja joita sinäkin varmasti käytät aika lailla, mm. internet, kännykät, ihmisoikeuksien paraneminen yms. )varmasti ovat tehneet hallaa myös toisten mielenterveydelle. Automatisoitumisen myötä on ok uupua yhä pienemmistä ja pienemmistä asioista mutta valittaako kukaan että täällä lakisääteinen perustyöpäivä on 8 tuntia eikä 14 tai että on määrätty vapaapäivät ja vuosilomat?? Ihmisitä tulee aina vain sietämättömämpiä sen suhteen kuinka paljon heidän pitäisi tehdä!

mielenterveyden kanssa painijat eivät aina ole niitä joilla on mieli todella pahasti sairas..psykopaattien ja hullujen tappajien lisäksi joukossa on myös mm. paniikkihäiriöisiä, masennuksesta kärsiviä, yksinäisiä ja niitä jotka vain haluavat että on joku jolle voi puhua eli älä yleistä, sillä yleensä nämä ovat aivan normaaleja ihmisiä. Ennen näitä ei ollut siksi koska yhteiskunta veti yhtä köyttä ja hyväksyi kaikki, myös erilaiset ihmiset joilla oli siten helppo olla kun tunti itsensä hyväksytyksi. Nykyään yhteiskunta on niin luokkajaottunutta, että esim. menestyksekäs ja charmikas ihminen ei mitenkään voisi ystävystyä köyhän ja esim. työttömän ihmisen kanssa. Miksi valitat jos olet terve? Arvosta sitä niin kauan kun voit.

Opettajien ei pitäisi pelätä eikä antautua pelolleen. Opettajaksi hakeutuvan pitäisi ehdottomasti miettiä onko hänellä tarpeeksi paljon auktoriteettiä ryhtyä ko. hommaan.. Tyttärelläni oli matematiikan opettaja joka oli sellainen hiirulainen ettei edes naispuolisille oppilaille osannut sanoa vastaan, ja tällaisia on yhä useammin, enkä sano että he ovat huonoja ihmisenä, mutta väärällä alalla. Lapsissa on aina ollut niitä jotka ovat varmasti olleet villimpiä kuin muut ja edes hyvät vanhemmat eivät ole voineet villiyttä kytkeä välttämättä pois.

Hauskaa että YH äiti voi kysyä missä oli niiden lasten vanhemmat jotka mm. kouluammuskelujakin tekee. Sanonpa vaan että aika normaaleja ihmisiä kouluammuskelijoidenkin vanhemmat varmaan ovat ja samalta aikakaudelta (ja vanhempiakin) kuin sinä itse. nykyään ongelmana ovat juuri teiniäidit ja vanhemmat joille juhliminen ja se että he ovat suosittuja on tärkeämpää joskus kuin lasten kasvatus, ja sille he ovat keksineet jos jonkinmoisia tekosyitä; äiditkin saa olla nuorekkaita ja ryypätä ja stripata ravintolaillan päätteeksi pöydällä. Eikä äidin täydy olla ihan täydellinen. Mutta arvatkaapas mitä, lapselleppa täytyy koska siitä lapsi yleensä ottaa mallia.

Totta puhut siitä että monet nykyään (niinkuin tuntuu siltä että sinä itsekkin, et paljoa mielenterveyspotilaita ajatellut tämän jutun kirjoittaessasi) ajattelevat vain itseään. Mutta sellaista rahan hallitsemalle maailmalle vaan käy.. Ja totta puhut myös siinä että kirkossa käyvilläkin ihmisillä on mielenterveysongelmia, joiden takia yleensä uskontoon päin hakudutaankin JOSKUS, ja heissäkin voi olla niitä jotka valehtelevat ja tekevät hirveitä asioita, mutta hyvin harvassa uskovaisessa on noita piirteitä. Itse en harrasta kirkossa käymistä, mutta äitini on harras kristitty jolta olen saanut aivan mahtavan moraalin ja kasvatuksen ja kaikki tuntemani uskonnolliset ihmiset ovat perin normaaleja. Nykyään näitäkin pidetään outoina hihhuleina ja hulluina, mutta uskonto oli entisaikaan juuri se tärkein asia jokaisessa perheessä. Jumalaa piti kunnioittaa ja pelätä sopivassa suhteessa. Ja miettiessäni, onko raamatun opit todella niin pahoja että ne tekevät ihmisen oudoksi? Eikö sellaisten oppien mukaan elävä ihminen ole hyvä ihminen, jos ei tapa eikä varasta?

Pidä mielessä että et itsekään ole parempi kuin muut. Lapsistasikaan ei tule parempia kuin muut. Itse asiassa mistä tiedät ettei sinun lapsestasi tule psykopaattia? Miten masentunut ja ahdistunut lapsi osaa kertoa olostaan tuollaiselle vanhemmalle, joka sanoo että meidän perheeseen ei sitten niitä hulluja psykologilla juoksijoita tule. Annatko heidänkin kärsiä?

Kaiken lisäksi outoa vielä että paheksut psykologilla käymistä. Eivätkö juuri he ole niitä jotka auttavat mielenSAIRAUKSISTA paranemaan?? Taidat olla juuri niitä jotka eivät ymmärrä että mielessäkin voi olla sairauksia, aivan niinkuin rintaankin voi tulla syöpä ja sitä voi useimmiten hoitaa lääkkeillä ja muilla hoidoilla, niinkuin syöpääkin. Sairautta on se että ei osaa näitä sairauksia hyväksyä.

Nimim. Paniikkihäiriöinen, uskonnollinen ja täysin normaali!!!

• muuttunutko?

no mutta, taas joku katkera lukee väärin rivien välit ja tekee todella vääriä johtopäätöksiä!!!

Tuntuu että syyllistät mua kun olen yh.äiti?
        En ole sitä vapaasta tahdosta, mielelläni ottaisin miehen kun tarpeeksi hyvä löytyisi, ja lapsille parempi kun eivät asu vanh. kans jotka eivät tule toimeen keskenään.

En mielestäni valittanut että olen terve, henkisesti kyllä, vailla toista oikeaa jalkaa.eli pois työelämästä, ja silti katson olevani ruummillisesti terve.

Lapsen villeys on eri asia kuin huonosti kasvatettu lapsi,eli ilkeä lapsi!!!jos et kohdannut semmosii, ole tyytyväinen!

en mielestäni syyllistä mielenterv. potilaita, monella vain asjat niin että vanhemmat aiheuttaneet heille jo herkässä kasvuu iässä tarumoja, tai sitten itse tekevät ne kun tuijottavat liikaa omaan napaan, ovat katkeria kun naapurilla asjat paremmin kuin itsellä, ja kateellisia, mustasukkaisia, ja jotkut katkeroituvat ja siitä se masennus alkaa ja alamäki...unettomuus, päänsäryt jne.
        Kun monet ymmärtäisivät ja jaksaisivat nähdä asjoiden hyvät puolet ja nauttisivat niistä pienistä asjoista voisi elämä olla helpompaa, posittivista elämän asennetta ja uskoa parempaan!!! se on helppo sanoa mutta minut se on pelastanut !!ero, konkurssi, lapsen vammautuminen jne. nyt ei ole muuta kuin lapset ja kaupungin vuokra asunnon mööpelit, tuhansien velat... mutta SE TÄRKEIN,OMA JA LASTEN TERVEYS JA USKO PAREMPAAN ON JÄLJELLÄ, SITÄ EI KUKAAN VIE, ILMAN EN JAKSA!!!

En väitä että uskovaiset on outoja.. hölmöö kun niin väärin luet,itsekin uskon jumalaan, vaikken kirkossa säännöllisesti käykkään, ilman uskoani ja rukouksiini vastausta saaneena en jaksAISIKAAN ENÄÄN.

jos ei tapa tai varasta ei se tee vielä hyvää ihmistä, jäljellä vielä monta kamalaa keinoo millä tuhota muiden ihmisten elämää..

Enpä ole väittänyt että olisin parempi kuin muut...tahdon vain sanoa että minulla on se jokin jolla mieleni pysyy terveenä ja haluisin että monet muutkin sen jostain itselleen löytää....

ja koskaan ei voi tietää milloin minua tai perhettäni kohtaa jokin trauma ja silloin on hyvä että psygolikit ovat olemassa ja varmaan käytän palveluja..jos sinne pääsee...tiedän että kaikki eivät pääse heti kun tarve on suurin..sinä aikana tilanteet voi pahentuu!!! tuttava piirissä niinkin käynyt.

purin vain sydäntäni tänne eikä tarkotukseni ollut kalikalla sinua ja kaltaisiasi heittää...
        kaikkee hyvää ja voimaa elämääsi, ehkäpä sinäkin sitä voimaa jostain saat ja paranet tuosta paniikkihäiriöstäsi...ps. ei ollut ennen tuotakaan tautia kellään.... nykyajan aiheuttama sekin..muotiakin jotkut sanovat sen olevan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      8
      2768
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2621
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2317
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1894
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1463
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1463
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1154
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1005
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe